دولت قانون و یکپارچگی عراق

تفاوت چشمگیری میان رویارویی با پدیده شوم تروریسم و مماشات با تروریسم وجود دارد. تشخیص این امر، در مواضع احزاب و شخصیت‌های سیاسی مشاهده می‌شود؛ بویژه برخی احزاب سیاسی که هنوز حساب خود را با تروریسم و اقدامات تروریستی آزاردهنده در عراق جدا نکرده‌اند.
کد خبر: ۶۶۶۵۲۰
دولت قانون و یکپارچگی عراق

برخی اقدامات تروریستی که در عراق صورت می‌پذیرد و با سکوت تعدادی از احزاب سیاسی مواجه می‌شود، تا اندازه‌ای زشت و مخرب است که چاره‌ای برای شهروندان عراقی نمی‌ماند جز آن‌که رفتارهای تروریستی را حرکتی مخالف با منافع ملی عراق و در جهت تامین خواسته‌های دشمنان این سرزمین توصیف کنند.

در شعارهایی که گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش سر می‌دهند، مشاهده می‌کنیم آنها تنها به اشغال فلوجه بسنده نکرده بلکه به دنبال اشغال تمامی شهرها وروستاهای عراق از شمال تا جنوب این کشور هستند.

آنان تنها درپی آن نیستند که فلوجه را به تصرف درآورند، بلکه به این می‌اندیشند که از مردم عراق انتقام بگیرند و به همین دلیل، رویارویی با این گروه‌های تروریستی و تکفیری ضرورتی غیرقابل انکار است. بدون این رویارویی یکپارچگی عراق، تمامیت ارضی و امنیت مردم این کشور در معرض خطر خواهد بود.

اما مسئولیت رویارویی با تروریسم تنها بر عهده دولت و نخست‌وزیر نیست، بلکه همه مردم عراق این مسئولیت را بر دوش دارند. با این حال متاسفانه تعدادی از احزاب سیاسی وگروه‌های دیگر هستند که به مسئولیت خود عمل نکرده و تنها نظاره گر هستند. حتی برخی گستاخی را از حد گذرانده و تحرکات داعش را «انقلابی مردمی» توصیف می‌کنند.

اما توده مردم عراق به طور یکپارچه در برابر تروریسم ایستاده و مقاومت می‌کنند و احزاب سیاسی نیز باید به مردم پیوسته و در برابر موج تروریسم که از خارج تحمیل می‌شود، ایستادگی و این پدیده شوم را ریشه‌کن سازند.

مردم عراق پس از تجربه دموکراسی و سرکارآمدن چند دولت تاکنون، به این نتیجه رسیده‌اند که باید به قانون پایبند بود و از کسانی در انتخابات آینده عراق حمایت کرد که با تروریسم مسامحه نکرده و در برابر آن ایستادگی می‌کنند.

انتخابات پیش رو در عراق، در حقیقت فریاد مردمی در برابر تروریسم خواهد بود و نوعی حمایت از روند رویارویی قاطعانه با تروریسم را به نمایش می‌گذارد. مردم عراق به کسانی رأی نخواهند داد که چشمان خود را روی جنایات تروریست‌های تکفیری بسته‌اند واقدامات مشمئزکننده آنان را توجیه می‌کنند.

مردم عراق به کسی رای خواهند داد که در برابر تروریسم بی‌تفاوت نباشد و برای مبارزه و ریشه‌کن ساختن پدیده تروریسم لحظه‌ای از پای ننشیند. عراقی‌ها کسی را برخواهند گزید که بر خروج اشغالگران از عراق اصرار ورزیده و به دنبال پیشرفت، تولید، بازسازی زیرساخت‌های کشور و طرح‌های عمرانی در سرزمین دجله و فرات است.

مردم عراق آینده کشورشان را با حضور گسترده در انتخابات آتی تعیین کرده و با حضور در آن، افرادی شایسته را برخواهند گزید. تمامی مردم عراق در برابر تاریخ و ملت مسئولیت دینی و ملی دارند و باید پاسخگوی آن باشند.

روزنامه البیان چاپ عراق
مترجم: محمدجواد گودینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها