مردی که به بهانه سرمایه‌گذاری و مهاجرت به کشورهای اروپایی از شهروندان تفرشی در استان مرکزی کلاهبرداری میلیونی کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۶۵۲۹۱
کلاهبرداری با ترفند مهاجرت

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش در این باره به جام‌جم گفت: هفته گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او برای ادامه تحصیل و یافتن کار مناسب قصد سفر به یکی از کشور‌های اروپایی را داشته، اما به دلیل نرفتن به سربازی و دارا نبودن کارت پایان خدمت موفق به دریافت گذرنامه نشده است تا این که با مردی آشنا شده که ادعا می‌کرده می‌تواند برای وی گذرنامه قانونی تهیه و مقدمات سفر او به خارج از کشور را فراهم کند.

سرهنگ سیروس دالوند افزود: در مرحله بعدی مشخص شد، شاکی پس از اعتماد به وی 14 میلیون تومان پرداخت می‌کند و چند روز بعد با دریافت گذرنامه‌اش به فرودگاه می‌رود تا به یکی از کشورهای اروپایی سفر کند که ماموران با بررسی مدارک متوجه می‌شوند گذرنامه وی جعلی بوده و پی به کلاهبردار بودن مرد جوان می‌برد.

وی یادآور شد: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات برای دستگیری متهم آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت‌هایی از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. در تحقیق از شاکیان معلوم شد آنها نیز برای سفر، سرمایه‌گذاری، ادامه تحصیل و یافتن کار قصد مهاجرت به کشور‌های اروپایی را داشته‌اند که در دام همان متهمی گرفتار شده‌اند که پلیس در تعقیب وی است.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: جستجو برای دستگیری کلاهبردار فراری ادامه داشت تا این که ماموران دو روز پیش رد پای وی را در خانه‌ای پیدا کرده و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند. متهم با انتقال به پلیس آگاهی به جرایمش اعتراف کرد و گفت، میلیون‌ها تومان با این ترفند از مردم کلاهبرداری کرده است. با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها