فروش تسهیلات بانکی؛ ترفند مرد کلاهبردار

«سروش» دستگیر شد

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای فروش تسهیلات بانکی با سود پایین با اسم مستعار «سروش» خبر داد.
کد خبر: ۶۶۵۰۰۷
«سروش» دستگیر شد

سرهنگ مهدی قدمی ظهر امروز در نشست خبری که در مقر پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد از دستگیری عامل کلاهبرداری فروش تسهیلات خبر داد و گفت: ماه‌های پایانی سال گذشته چندین مورد شکایت با عنوان کلاهبرداری از طریق پیامک در آگاهی مطرح شد.

وی افزود: در این پیامک‌ها که وعده تسهیلات با سود پایین به مخاطبان داده شده بود بسیاری از افراد جامعه فریب این پیامک‌ها را خورده و مورد اغفال قرا گرفتند.

رییس پلیس آگاهی استان قم گفت: در این پیامک به مردم وعده‌ داده شده بود که می‌توانند وام‌ تا سقف یک میلیارد ریال با سود پایین دریافت کنند و فرد کلاهبردار به صورت ماهرانه‌ای از مال باختگان در وعده‌های مختلف پول دریافت می‌کرد.

سرهنگ قدمی با تاکید بر این‌که مال باختگان پس از این‌که مورد اغفال قرار گرفتند متوجه کلاهبرداری شدند و برای شکایت به پلیس آگاهی مراجعه کردند، افزود: براساس گفته‌های مال باختگان متوجه شدیم فرد کلاهبردار چند شماره حساب دارد که هر از چند گاهی شماره حساب‌ها به دلیل این‌که مسدود می‌شدند، تغییر می‌کرد.

وی گفت: پس از هفته‌ها تلاش و پیگیری پلیس آگاهی قم، شخص کلاهبردار که با اسم مستعار «سروش» فعالیت می‌کرد در ویلایی در بندر انزلی دستگیر و به آگاهی قم منتقل شد.

سرهنگ قدمی افزود: کلاهبرداران با استفاده از فکر و مطالعات بالا توانسته بودند مردم را مورد تاثیر خود قرار دهند.

وی به دلایل فریب مردم در این پیامک‌ها اشاره کرد و گفت: به دلیل سیر خسته کننده دریافت تسهیلات، دست و پاگیر بودن بروکراسی اداری و بالا بودن سودهای تسهیلات شرایط برای فریب مردم فراهم شده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کسانی که دچار مالباختگی به این شیوه شده‌اند خواست تا با مراجعه به پلیس آگاهی شکایت خود را مطرح کنند و یا با شماره تماس 2182749 پلیس آگاهی و یا شماره تماس 2182760 واحد جعل و کلاهبرداری آگاهی تماس بگیرند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها