در زمانه‌ای که سریال‌هایی مثل پایتخت و ستایش صاحب دنباله شده‌اند، مجریان تلویزیونی هم سعی می‌کنند کتاب‌های دنباله‌دار بنویسند!
کد خبر: ۶۶۳۹۳۴
سفر با مجری رادیو هفت

منصور ضابطیان بعد از آن‌که کتاب مارک و پلو را نوشت، دوباره دست به قلم شد و جلد دوم را با عنوان «مارک دو پلو» روانه بازار کرد.

این کتاب همچون نسخه قبلی حاوی سفرنامه‌های نویسنده به کشورهای خارجی است که در قالبی داستانی نگارش شده است.

مجری و تهیه‌کننده برنامه «رادیو هفت» این بار کشورهای چک، یونان، عراق، کنیا، پرتقال، هلند، آلمان، بلژیک و برزیل را برای مسافرت انتخاب کرده و دیده‌ها و شنیده‌هایش را با دیگران به اشتراک گذاشته است. خواندن این خاطرات شوق سفر را در دل مخاطب زنده می‌کند. در حین ورق زدن کتاب هوس مسافرت به‌سرتان می‌زند و تشویق می‌شوید هر چه زودتر با یکی از آژانس‌های مسافرتی تماس بگیرید و کوله‌بار سفر ببندید. نویسنده بیش از آن که در پی معرفی نقاط دیدنی گوشه و کنار دنیا باشد در فکر ترویج فرهنگ سفر رفتن است. فرقی نمی‌کند این سفر به کدام نقطه باشد. مهم این است که شما چند روزی از منطقه محل سکونت‌تان فاصله بگیرید و با جلوه‌های دیگری از جذابیت‌های زندگی آشنا شوید.

/Media/Image/1392/12/25/635305660178122487.jpg

در این کتاب 200 صفحه‌ای نام کشورهای متفاوتی به چشم می‌خورد و به همین خاطر خاطرات در فضاهای متفاوتی روایت می‌شوند. وقتی صحبت از عراق و کربلا به میان می‌آید نوشته‌ها لحنی احساسی و پرشور به خود می‌گیرد و وقتی پای نویسنده به برزیل می‌رسد همه چیز حول محور تفریح و گشت و گذار می‌چرخد. ضابطیان در این نوشته‌ها در پی اثبات این نکته است که برای جهانگردی الزاما نباید جیب پرپولی داشته باشید. شما با داشتن اندک پس‌اندازی می‌توانید دل به دریا بزنید و طعم سفر را بچشید. او در لابه‌لای خاطراتش مدام توضیح می‌دهد که رفتن به فلان مکان چقدر هزینه دارد و چطور می‌شود این هزینه را کاهش داد. مثلا توضیح می‌دهد به‌جای هتل می‌توان از مکانی به نام «هاستل» استفاده کرد که برخی خدمات هتل مثل صبحانه و سرویس روزانه را ندارد؛ اما به جایش ارزان‌تر و مناسب‌تر است.

احسان رحیم‌زاده‌/ ‌جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها