درباره گلزنان لیگ سیزدهم

مهدی دغاغله آقای گل معنوی لیگ سیزدهم

در فصل 93-92 ، لیگ برتر فوتبال ایران با قحطی گل مواجه بود و کریم انصاری فرد با به ثمر رساندن تنها 14 گل در لیگ 30 هفته ای کفش طلا را از آن خود کرد .
کد خبر: ۶۶۳۱۷۲
مهدی دغاغله آقای گل معنوی لیگ سیزدهم

سایت جام جم ورزشی - این بار می خواهیم از منظر دیگری وضعیت جدول گلزنان لیگ برتر را بررسی می کنیم.

کریم انصاری فرد، مهاجم سابق تیم های سایپا و پرسپولیس در فصلی که گذشت 28 بار با پیراهن تراکتور سازی در چارچوب رقابت های لیگ برتر به میدان رفت که در این 28 بازی 26 بار در ترکیب ثابت قرار داشت. انصاری فرد در این 28 هفته 14 بار دروازه ی حریفان را گشود (0.5 گل در هر بازی)
کریم انصاری فرد مجموعا حدود 2442 دقیقه در لیگ سیزدهم بازی کرد و به طور میانگین هر 175 دقیقه یک بار موفق به گلزنی شد.
و اما مهدی دغاغله مهاجم تیم ملوان بندرانزلی در لیگ سیزدهم 23 بار با پیراهن ملوان وارد زمین شد که در این 23 بازی فقط و فقط 11 بار در ترکیب اصلی حضور داشت.
دغاغله 11 گل برای ملوان به ثمر رساند (0.48 گل در هر بازی) اما نکته ی جالب توجه در مورد برترین گلزنِ بهترین خط حمله ی لیگ سیزدهم میزان دقایق بازی اوست. دغاغله فقط 1215 دقیقه برای ملوان بازی کرد و به طور میانگین هر 110 دقیقه یک بار برای تیمش گلزنی کرد.
اگر جدول گلزنان لیگ برتر را بر اساس دقایق بازی و تعداد گل منظم کنیم باید نام مهدی دغاغله را به عنوان آقای گل لیگ برتر بنویسیم.
دیگر نکته ی قابل تامل در مورد مهدی دغاغله این است که وی بر خلاف کریم انصاری فرد، رضا عنایتی و بایرامی هیچ کدام از گل هایش را از روی نقطه ی پنالتی به ثمر نرساند.
به گزارش آی اسپورت نکته ی ویژه ی دیگری که در مقایسه ی آقای گل فعلی و آقای گل معنوی لیگ برتر قابل ذکر است این است که هم کریم انصاری فرد و هم مهدی دغاغله در هر دو بازی رفت و برگشت ملوانان و تراکتورسازان برای تیمشان گلزنی کردند و هر دو بازی هم با نتیجه ی تساوی به پایان رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها