کاغذ دیجیتال ۱۳ اینچی سونی

به نظر می‌رسد هنوز تا خداحافظی کامل از کاغذهای سنتی و جلوگیری از قطع درختان فاصله زیادی داریم.
کد خبر: ۶۶۲۶۹۷
کاغذ دیجیتال ۱۳ اینچی سونی

در چند سال اخیر صفحه‌های نمایش مجهز به فناوری جوهر الکترونیکی یا همان E-Ink برای مطالعه متون در دستگاه‌های کتابخوان، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها توسعه‌یافته است. حالا سونی از ابزاری به نام Digital paper رونمایی کرده که به عنوان یک گجت مناسب در محیط کار و محیط‌های آموزشی معرفی شده است.

کاغذ دیجیتال ۳۵۷ گرمی سونی، یک صفحه نمایش لمسی 13.3 اینچی با وضوح ۱۲۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دارد که فقط رنگ خاکستری را در ۱۶ سطح مختلف نمایش می‌دهد. نکته دیگر، مصرف انرژی بسیار پایین صفحه‌های نمایش مجهز به فناوری E-Ink است که طبق اطلاعات منتشر شده از سونی، باتری این کاغذ دیجیتال سه هفته عمر می‌کند. در صورت تمام شدن شارژ دستگاه، از طریق درگاه USB یا ورودی پاور می‌توان آن را شارژ کرد. کاغذ دیجیتال سونی که به وای فای نیز متصل می‌شود، چهار گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و یک درگاه میکرو SD برای افزایش حجم حافظه دارد. این کاغذ دیجیتال، ۱۱۰۰ دلار می‌ارزد که با توجه به قیمت بالای آن هر کسی سراغش نخواهد رفت.

امنیت جیمیل بیشتر می‌شود

سرویس جیمیل گوگل مدت‌هاست از ارتباط امن https به جای http استفاده می‌کند و سال ۲۰۱۰ تنظیم https را به صورت پیش فرض برای همه کاربران فعال کرد. تا همین چند روز پیش هنوز می‌توانستید گزینه غیر فعال کردن https را انتخاب کنید، اما از اوایل سال‌جدید شمسی، محبوب‌ترین سرویس ایمیل دنیا فقط با ارتباط امن https کار می‌کند. طبق گفته نیکولاس لیدزبرسکی، مهندس ارشد امنیت جیمیل، فرقی ندارد از شبکه بی‌سیم عمومی، رایانه شخصی، تلفن همراه یا تبلت استفاده کنید، به هر‌حال هیچ کس نمی‌تواند به پیام‌های دریافتی و ارسالی کاربران سرکشی کند.

پس از رسوایی تابستان گذشته که در آن NSA به ربودن اسامی الکترونیکی کاربران گوگل و یاهو هنگام جابه‌جایی بین مرکز داده‌هایشان متهم شد، گوگل تصمیم گرفته با رمزگذاری همه پیام‌هایی که در سرورهای گوگل منتقل می‌شود، به امنیت کاربران افزوده شود./ ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها