محمد پنجعلی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس تهران بابت قراردادش با این باشگاه یک دستگاه خودرو ساخت ژاپن دریافت کرده است.
کد خبر: ۶۶۲۳۶۹
آقای پنجعلی پول نگرفتی، ماشین 103 میلیون تومانی که گرفتی

فهرست مبالغ دریافتی توسط بازیکنان وکادرفنی تیم پرسپولیس هفته گذشته در رسانه ها منتشر شد که این موضوع حواشی زیادی به دنبال داشت.

اعضای تیم پرسپولیس مدعی هستند که مبالغ و درصدهای اعلام شده در این فهرست صحیح نیست و از عاملان انتشار این فهرست به دلیل نشر اکاذیب، افترا، تهمت، توهین و تشویش اذهان عمومی به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده اند.

دراین بین محمد پنجعلی سرپرست وعضو سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در گفت وگو با رسانه ها اعلام کرد که حتی یک هزار تومانی هم از باشگاه پرسپولیس دریافت نکرده است.

اما ایرنا از منابع آگاه کسب اطلاع کرد که پنجعلی بابت قراردادش از باشگاه پرسپولیس یک دستگاه خودرو هوندا سیویک دریافت کرده که قیمت آن با احتساب مالیات یک میلیارد و 30 میلیون و 927 هزار و 835 ریال بوده است.

انعقاد قراردادهای میلیاردی و سرسام آور باشگاه ها با بازیکنان و مربیان فوتبال در سال های اخیر معضل جدی و اساسی فوتبال ایران بوده و رنجش خاطر مردم و کارشناسان را در پی داشته است.

ورزش پاک، یکی از شعارهای محوری «محمود گودرزی» وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیرو امید است و بدون شک فوتبال به دلیل گستردگی و منابع مالی فراوانی که دارد، مهم ترین عرصه برای نیل به این هدف است.

خوشبختانه فدراسیون فوتبال نیزهم راستا باسیاست های وزارت ورزش و جوانان ، قاطعانه به دنبال عملی کردن شعار ورزش پاک در رشته پرطرفدار فوتبال است و دراین راستا نیز قدم های مثبتی ازجمله برخورد قاطع با موضوع تبانی در رقابت های فصل گذشته لیگ دسته یک و الزام باشگاه ها به شفاف سازی قراردادها در فصل آینده برداشته شده است.

علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال، روز 26 اسفند ماه سال گذشته پس از انعقاد قرارداد با «نلو وینگادا» به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید ایران، مبلغ آن را 360 هزار دلار اعلام کرد و گفت: به دنبال شفاف سازی در فوتبال و قراردادها هستیم و از امروز با اعلام مبلغ قرارداد وینگادا این کار را آغاز کردیم و از باشگاه ها می خواهم آنان نیز این کار را انجام دهند تا بدبینی در فوتبال ما کم شود و واقعیت ها را به مردم بگوییم.

مساله شفاف سازی قرارداد باشگاه ها بابازیکنان ومربیان که می تواندمشکلات بسیاری در فوتبال ما را حل کند، نیاز به حمایت همه جانبه مسوولان و دست اندرکاران وزارت ورزش وجوانان، فدراسیون فوتبال،باشگاه ها و حتی رسانه های گروهی دارد.

خوشبختانه برخی از باشگاه ها از جمله سایپای البرز و نفت تهران و داماش گیلان به استقبال شفاف سازی قراردادها رفته اند و لازم است سایر باشگاه های کشورمان با تاسی از این سه باشگاه، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال را در امر شفاف سازی یاری کنند.

همواره مدیران عامل و سرمربیان تیم های فوتبال دو باشگاه محبوب و پرطرفدار پرسپولیس و استقلال تهران، این دو تیم را مردمی و متعلق به هواداران پرشمار خودمی دانند، اما ازبیان واقعیت ها وشفاف سازی در زمینه مسایل مالی باشگاه های خود از جمله رقم قراردادهای بازیکنان و مربیان طفره رفته و این گونه مسایل را مسکوت نگه می دارند.

آنان همواره به جای بیان واقعیت ها، ازنداری ها و کمبودها نالیده اند اما هیچگاه فهرست هزینه های این دو باشگاه و نیز مبالغ واقعی پرداخت ها را به مردم ارایه نمی کنند.

بدون شک بیان واقعیت ها در انعکاس مبالغ قرارداد اعضای تیم های فوتبال باشگاه ها از سوی مسوولان آنها به تجلی فوتبال پاک و خوشبینی مردم به این ورزش زیبا و جذاب کمک شایانی خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
محسن ازتهران
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
خواسته قلبی من وتمام ملت عزیز ایران از تمام مسوولین این است كه ازكیسه بیت المال پولهای بی حساب وكتاب به فوتبالیستهای به ظاهر حرفه ای داده نشود.همگی ما معتقدیم كه تیمهای لیگ برتر ولیگ یك ایران خصوصی شود وآن وقت مدیران این تیمهای خصوصی هرجقدر خواستند به بازیكنها ومربیان موردعلاقه خود پول وپاداش دهند.مثل سایر لیگهای حرفه ای دنیا
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
سلام و خسته نباشید بابت اطلاع رسانی 0آقایون جام جم یه نگاهی به اخبار ورزشی تون بندازید چندتا مطلب علیه پرسپولیس نوشتید؟احتمالا ما فقط یه تیم داریم كه میلیاردی خرج كرده ؟؟؟؟در این كه پول دادن به ورزشكارا باید ساماندهی بشه حرفی نیست اما یه سری به استقلال و تیمای دیگه هم بزنید چون هم امار اخبارتون میره بالا و هم اینكه میلیاردی بگیرهای دیگه رو هم میشناسیم بقول بعضیا ج ن- م-ر-خ س و ...........گرانترین مربی م ا
ali
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
سپاس از توجه به نظرات خوانندگان اینو میگن تكریم. دمتون گرم از انعكاس نظر
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
۰
۰
دغدغه جام جم برای پرداختن به موضوع حیف و میل بیت المال و پنهانكاری مالی افراد نشان از وجود یك اراده قوی برای تحقق شعار ورزش پاك است . با اینحال افشاء اسناد مالی دیگران بدون رضایت قبلی آنها و اصرار بر توجیه پذیر بودن این كار ولو با استفاده ابزاری از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد. بد نیست بدانید همین فدراسیون شفاف گرا در جلسه مجمع عمومی فدراسیون از بیان جزئیات هزینه كرد بودجه خود به دفعات طفره رفت و حاضرین جلسه بجز خنده های نمكین آقای رئیس چیزی نصیبشان نشد! وزارت ورزش نیز بعنوان متولی دو باشگاه قرمز و آبی در روزهایی كه باشگاه پرسپولیس به حمایت او نیاز داشت نه تنها باری از دوش این باشگاه بر نداشت بلكه در 2 هفته پایانی به تنش های این باشگاه دامن زد. مگر طرفداران میلیونی پرسپولیس جزو این ملت نبودند كه وزارت حاضر نشد بخاطر خشنودی آنها قدمی بردارد؟!! مگر وزارت ورزش و (جوانان!!) متوجه نیست كه با شادی هر پیروزی تیمهای استقلال و پرسپولیس جوانان طرفدار این تیمها جدی ترین مشكلات خود را ولو برای مدتی كوتاه فراموش میكنند؟؟!! انصاف و دلسوزی جدی برای مردم همان صیانت از بیت المال است.

نیازمندی ها