فردی که با سوء استفاده از اعتماد همسایه خود، اقدام به برداشت مخفیانه از حساب بانکی او می کرد، توسط پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان دستگیر شد.
کد خبر: ۶۶۱۱۰۵
پرداخت قبوض از کارت بانکی همسایه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ دوم کارآگاه سید محمد حسینی پور رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد که از طریق درگاه «pos» مغازه به کسر شدن پول از حسابش پی برده و با مراجعه به بانک متوجه شده که برداشت های غیر مجازی که از حسابش صورت گرفته صرف خرید اینترنتی شارژ تلفن همراه و پرداخت قبوض شده است.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات میدانی از شاکی مشخص شد که وی به دلیل نداشتن اطلاعات لازم در خصوص پرداخت های اینترنتی و همین طور انتقال کارت به کارت وجه نقد، عابر بانک خود را در اختیار افراد زیادی گذاشته و به کمک این افراد عملیات های بانکی را انجام می داده است.

سرهنگ حسینی پور با اشاره به مظنونین زیاد این پرونده تصریح کرد:در تحقیقات فنی کارشناسان این پلیس و پیگیری برداشت های غیرمجاز و قبوض پرداختی،متهم شناسی و به پلیس فتا احضار شد.

این مقام انتظامی افزود:متهم پس از انجام تحقیقات میدانی و رویت شواهد و ادله جمع آوری شده اعتراف کرد:شاکی در همسایگی او مغازه دارد و چندی پیش به درخواست شاکی جهت پرداخت کرایه مغازه، رمز دوم عابربانک و مشخصات عابر بانک او را گرفته و با سوء استفاده از اطلاعات به دست آمده هزینه موبایل و قبوض خود را پرداخت می کرده است.

رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: ناآگاهی و عدم آموزش مناسب از پایه ای ترین معضلات تجارت الکترونیک است که راه را برای مجرمان هموار کرده و فرصت طلبان را به سوء استفاده از چنین موقعیت هایی سوق می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها