تروریست ها با رژیم صهیونیستی همسایه شدند

تسلط گروه‌های مسلح بر جنوب «قنیطره»

در حالی ‌که رژیم صهیونیستی آشکارا و علنی تامین نیازهای لجستیکی گروه‌های تروریستی در سوریه را برعهده گرفته است گروه‌های مسلح،‌ بخش‌هایی از مناطق القنیطره را تصرف کردند.
کد خبر: ۶۶۰۷۵۱
تسلط گروه‌های مسلح بر جنوب «قنیطره»

گروه‌های مسلح روز گذشته نبردی را در در جنوب سوریه تحت عنوان «برادران انفال» در جنوب سوریه و به طور مشخص در منطقه «القنیطره» در نزدیکی مرزهای سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

براساس این گزارش گروه‌های مسلح پس از حملاتی که به روستاهای «جبل الشیخ» در بخش شمالی القنیطره انجام دادند، روستای «مغر المیر» را تصرف کردند و اقدام به ربودن و به اسارت گرفتن اهالی این روستا طی دیروز و امروز کردند.

همچنین صدها تروریست وابسته به «جبهه اسلامی» و «جبهه النصره» مقر لشکر 61 ارتش سوریه را در منطقه «تل الاحمر» در غرب شهرک «کودنا» در جنوب شهر القنیطره تصرف کردند.

نطقه «تل الاحمر» یک نقطه استراتژیک به شمار می‌آید که 5 کلیومتر با نوار مرزی جدا کنند منطقه اشغالی جولان فاصله دارد و ماموریت لشکر 61 پیش از اغاز بحران سوریه تشکیل خط دفاعی در برابر نیروهای اشغالگر صهیونیستی بود.

این درحالی است که این نقطه بیش از 8 ماه بود که در محاصره گروه‌های مسلح تکفیری قرار داشت و هم اکنون درگیری‌های شدیدی در دامنه شرقی این تپه جریان دارد.

منابع میدانی خاطر نشان می‌کنند که تعدادی زیادی تروریست مسلح به موازات نوار مرزی از سمت جنوب از اردن وارد سوریه شدند و به حمایت از نقاط نظامی اسرائیلی پرداختند، در حالی‌که در میان آنها تعداد زیادی تروریست غیر سوری نیز مشاهده می‌شود.

این منابع تاکید می‌کنند که تسلط گروه‌های مسلح بر تپه‌های قرمز این منطقه «تلال الحمر» به تروریست‌ها اجازه می‌دهد، تسلط خود را بر بخش جنوبی قنیطره اعمال کنند.

این در حالی است که ارتش سوریه تلاش دارد با رساندن استحکامات و نیروهای کمکی مانع سقوط تپه‌های شرقی شود.

منابع امنیتی سوری می‌گویند که تا پیش از این تپه‌های قرمز همواره موجبات نگرانی برای ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل می‌داد، چون از اینجا شلیک‌هایی به سمت عماصر ارتش اسرائیل صورت می‌گرفت، اما اکنون با تصرف آنها از سوی گروه‌های مسلح به نظر می‌رسد، نگرانی‌های اسرائیل به طور موقت از این ناحیه از بین رفته باشد.

این منابع همچنین تاکید می‌کنند که ارتش رژیم صهیونیستی پایگاه و نقاط استراتژیک جدیدی را در آن سوی مرزها ایجاد کرده که ماموریت آن فراهم کردن زمینه ارتباط با گروه‌های مسلح تروریستی در دشت «سمخ» در نزدیکی دریاچه «طبریه» است و از آنجا روند نبردها و درگیری‌ها را زیر نظر دارند و حمایت‌های لجستیکی لازم از گروه‌های مسلح از جمله تامین تجهیزات نظامی و انتقال زخمی‌ها به داخل راضی اشغالی را به عمل می‌آورند و در این خصوص یک بیمارستان میدانی در منطقه «سمخ» احداث کرده‌اند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها