رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد:

نجات 5000 مسافر نوروزی از مرگ حتمی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات 5603 نفر از مسافران نوروزی از مرگ حتمی خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۳۱۸
نجات 5000 مسافر نوروزی از مرگ حتمی

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند صبح امروز در نشست خبری که پیرامون تشریح اقدامات این سازمان در نوروز برگزار شد، با بیان اینکه از بیست و پنجم اسفند ماه 92 تا هفدهم فروردین ماه امسال، 5849 مورد عملیات توسط امدادگران این جمعیت پوشش داده شده است، گفت: عمده این عملیات‌ها در جاده، ساحل و کوه رخ داده است.

وی با بیان اینکه به 25 هزار تن از هموطنان در این 22 روز امدادرسانی شده است، گفت: امدادگران جان 5603 نفر را از مرگ حتمی نجات داده و این در حالی است که 45 هزار و 534 نفر مصدوم شده که از میان مصدومان، 3100 تن به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در نوروز امسال شاهد کاهش سه درصدی عملیات جاده‌ای و کاهش 18 درصدی عملیات رهاسازی و کاهش 1.4 درصدی انتقال مصدومان به مراکز درمانی بوده‌ایم، گفت: کاهش این سه آیتم نشان می‌دهد که هموطنان سرعت مطمئنه را رعایت کرده و از شدت حوادث کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش 9 برابری عملیات برف و کولاک و افزایش شش برابری عملیات در سیل و آبگرفتگی، گفت: بیشترین عملیات و خدمات در روز سیزدهم فروردین ماه با 540 مورد انجام شده است و استان‌های مازندران، اصفهان و خوزستان بیشترین عملیات را به خود اختصاص داده‌اند.

کولیوند با بیان اینکه بیشترین عملیات‌های جاده‌ای در محورهای میمه دلیجان، تهران قم و فارس انجام شده، گفت: این در حالی است که بیشترین عملیات رهاسازی در محورهای زاهدان زابل، آباده اصفهان و سیرجان بندرعباس انجام شده است.

وی با اشاره به بکارگیری 17 فروند بالگرد در طرح نوروز 93، گفت: امداد هوایی هلال‌احمر در طرح نوروز امسال رکورد زد و 502 عملیات را از طریق ماموریت هوایی به سرانجام رساندیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه متوسط زمان حضور امدادگران هشت دقیقه و 26 ثانیه تخمین زده شده است، گفت: امسال بحث توسعه ندای امداد 112 در دستور کار قرار گرفته و این در حالی است که در نوروز سال جاری استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در صدر بیشترین تماس‌های نوروزی قرار دارند و در کل چهار میلیون و 22 هزار تماس با ندای امداد برقرار شد.

کولیوند با بیان اینکه متاسفانه دو نفر از امدادگران جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروز 93 دچار آسیب شدند، گفت: بحث توسعه امداد هوایی، کاهش زمان حضور امدادگران در محل حادثه و تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر» از اهداف سازمان امداد و نجات در سال آتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها