6 روباه در طناب دار یک روستایی

یک روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان در اقدامی نادر برای تنبیه روباه‌ها و جلوگیری از حمله به مرغ‌هایش، شش روباه را به دار آویخت.
کد خبر: ۶۵۹۹۳۰

این روستایی که اهل دهستان کیشکور از توابع شهرستان سرباز است، با هدف ایجاد ترس و وحشت در بین روباه‌ها به این اقدام مبادرت کرد. اقدام این فرد موجب ناراحتی دیگر اهالی و ریش‌سفیدان روستا شده است و مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز از پیگیری این موضوع خبر داد.

خسرو افسری با بیان این که فرد متخلف را از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار خواهیم داد، افزود: روستاییان سیستان و بلوچستان براساس باورهای سنتی همواره نه‌تنها از حیوانات حمایت و صیانت کرده‌اند، بلکه با محیط‌بانان نیز همکاری مستمری داشته‌اند.

وی یادآور شد: به عنوان مثال اهالی شهرستان سرباز به تمساح‌های گاندو که هرازچندگاه در کنار برکه‌ها دام‌های آنها را شکار می‌کنند، هیچ آسیبی وارد نمی‌کنند، زیرا معتقدند تمساح موجب برکت و فراوانی آب می‌شود.

شهرستان مرزی سرباز به مرکزیت شهر راسک در 500 کیلومتری جنوب زاهدان با هوای گرم و مرطوب، قطب کشاورزی بویژه تولید میوه‌های استوایی همچون انبه و موز است.همچنین رودخانه سرباز که در این شهرستان جریان دارد، علاوه بر میزبانی پرندگان مهاجر در زمستان، محل اصلی زیست تمساح‌های پوزه کوتاه ایرانی موسوم به گاندوست که طی سال‌های اخیر باعث جذب گردشگر و توریست شده است.

حمله شکارچیان به رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست

همچنین سه شکارچی متخلف در خرمدره در استان زنجان پس از صید غیرمجاز دو اردک، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست منطقه را مضروب کرده و از محل متواری شدند.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی ، محمدرضا فتحی مسئول گروه زیست‌محیطی رفتگران طبیعت استان زنجان با اعلام این خبر گفت: مقدم، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خرمدره در روز یازدهم فروردین هنگام گشتزنی، طی گزارشی از توقیف سه متخلف شکارچی باخبر می‌شود و به محل موردنظر می‌رود.وی با بیان این که سه نفر با سلاح شکاری دو قطعه اردک شکار کرده بودند، افزود: یکی از متخلفان فرار کرده و دو متخلف دیگر با سلاح غیرمجاز ضرباتی به صورت و پای مقدم وارد کرده و متواری می‌شوند. شکارچیان که گفته می‌شود از افراد شناخته‌شده منطقه هستند، هنوز دستگیر نشده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها