یک کارشناس طب سنتی گفت: نوشیدنی‌ها علاوه بر اینکه نیازمندی‌های بدن انسان را تامین می‌کند، بسیاری از ناراحتی‌ها و کسالت‌ها را بر طرف می‌کند، مثلاً نوشیدن یک لیوان آب و عسل و لیمو ترش برای رفع خستگی مفید است و نشاط خاصی به افراد می‌دهد.
کد خبر: ۶۵۸۷۸۹
نشاط و شادابی با مصرف نوشیدنی‌های مفید

سید جواد علوی گفت: نوشیدنی‌ها به دو گروه عمده نوشیدنی‌های سرد و گرم تبدیل می‌شود، البته هر نوشیدنی جایگاه خاص خود را دارد و اگر به موقع استفاده شود نتیجه جالبی در پی خواهد داشت.

وی افزود: برای مثال نوشیدن یک لیوان آب و عسل و لیمو ترش برای رفع خستگی مفید است و نشاط خاصی به افراد می‌دهد،مثلاً در هوای سرد نوشیدن یک فنجان کاکوتی و پونه کوهی با عسل گرمای لذت بخشی به انسان می‌دهد.

این کارشناس طب سنتی افزود: نوشیدنی‌ها علاوه بر اینکه نیازمندی‌های بدن انسان را تامین می‌کند، بسیاری از ناراحتی‌ها و کسالت‌ها را بر طرف می‌کند، به عنوان مثال نوشیدن یک تا دو لیوان آویشن شیرازی با پونه کوهی دردهای دوران قاعدگی را تسکین می‌دهد.

علوی اظهار کرد: شیرهای گیاهی که از مغزهای گیاهی مانند بادام، گردو، فندق و پسته تهیه می شود که با مصرف این نوشیدنی های خوشمزه می توان بسیاری از کسالت های عارضی را برطرف کرد و نشاط و آرامش را به افراد بازمی گرداند.

وی افزود:شیر بادام و شیر پسته و شیر گردو و شیر فندق از بهترین و گواراترین نوشیدنی‌هاست که هر کدام دارای خاصیت غذایی عالی است. برای تهیه هر کدام از این نوشیدنی‌ها می‌توان ۵۰ گرم مغز میوه های یاد شده را با سه قاشق غذاخوری و سه لیوان آب سرد مخلوط و داخل مخلوط کن ریخت و به صورت شیر در آید.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: شیربادام الکترولیت‌های بدن را تنظیم و برای رشد و نمو کودکان بسیار مفید است و موجب لطافت پوست می‌شود و به آن شادابی و نشاط می‌بخشد. شیر گردو برای مبتلایان به صرع مفید نیست. همچنین، شیر پسته برای بیماران دارای کم خونی مفید است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها