احمد توکلی در گفت و گو با ویژه برنامه "میهمان بهاران" رادیو اندیشه ها سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی را شروعی برای اصلاحات فرهنگی در کشور دانست.
کد خبر: ۶۵۸۰۱۴
سیاست های اقتصاد مقاومتی آغازگر اصلاحات فرهنگی است

وی افزود: وقتی حضرت آقا سال ها را نامگذاری می کنند، در حقیقت قصد دارند، توجه و همت همگان را به یک امر مهم معطوف نمایند که این نامگذاری باید کانون توجه سیاست گذاران، مجریان و مردم باشد.

توکلی گفت: مسئله اصلاح فرهنگی و اقتصادی امری است دراز مدت، بطوریکه نقص های اقتصادی تدریجا اتفاق می افتد و به تدریج نیز حل شدنی است؛ مسائل فرهنگی نیز در جهت مثبت و منفی به تدریج تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اقتصادی متاثر یکدیگر هستد، گفت: وقتی شرایط اقتصادی نامناسب باشد، زمینه های انحراف اجتماعی و ضعف های فرهنگی فراهم خواهد آمد.

توکلی تصریح کرد: همت مسئولین در این زمینه مبتنی بر بحث اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که مجموعه این سیاست ها بسیار وزین و شامل تجربیات علمی و مبانی صحیح دینی است و اگر بخواهیم کشور را نجات دهیم و شروع خوبی برای اصلاحات فرهنگی داشته باشیم بهترین کار این است که سراغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی رویم.

وی اذعان داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام فاسدِ حاکم بر کشور کاملا تسلیم سیاست های امریکا بود؛ باید توجه داشت که هم اکنون امریکا از طریق حکومت دیکتاتوری، حکومت قانونی مبتنی بر رای مردم را ساقط کرده است و در عوض ما را متهم می کند که حقوق بشر در کشورمان رعایت نمی شود.

توکلی گفت: باید از مکاری و حیله گری امریکا درس عبرت بگیریم و بدانیم که اگر قرار است کاری صورت گیرد، باید در داخل کشور انجام شود. توجه به عبارت عزم ملی یعنی اینکه ما به خودمان اعتماد و به خداوند و داشته های خود تکیه کنیم و مطمئن باشیم که با همدلی، اتحاد و بکارگیری عقل و تدبیر تدریجا امور را رو به اصلاح می بریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها