دستگاه قضایی لیبی با تشکیل جلسه‌ای اعلام کرد که محاکمه سیف‌الاسلام قذافی و مسئولان اصلی در نظام سابق این کشور 14 آوریل (25 فروردین) آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۵۷۸۸۰
سیف‌الاسلام قذافی 25 فروردین محاکمه می‌شود

الصدیق السور، سخنگوی دادستان کل لیبی در کنفرانسی خبری عنوان داشت: دادگاه در جلسه‌ای که از پیش اعلام نشده بود، تصمیم گرفت آغاز محاکمه مسئولان سابق در لیبی را به 14 آوریل موکول کند که علت این امر عدم حضور تعدادی از متهمان از جمله سیف‌الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی است.

این مقام لیبیایی تصریح کرد که جلسه علنی بود اما در خصوص علت اینکه چرا به خبرنگاران در خصوص زمان آن اطلاعی داده نشده و به آن‌ها اجازه حضور در این جلسه داده نشده بود، سخنی به میان نیاورد.

خبرگزاری لیبی به نقل از منابعی در وزارت دادگستری گزارش داد که از میان 31 متهم از جمله عبدالله السنوسی، مدیر سابق دستگاه اطلاعات لیبی و البغدادی المحمودی، آخرین نخست‌وزیر در دوره معمر قذافی 23 تن در این جلسه حضور یافتند.

السور عنوان داشت: سیف‌الاسلام بنا به دلایل امنیتی از الزنتان به طرابلس منتقل نخواهد شد. حدود 10 اتهام علیه بیش از 30 مسئول سابق در لیبی مطرح است که این اتهام‌ها مربوط به ترور، غارت، اقدامات خرابکارانه و دیگر اقداماتی است که به وحدت ملی لطمه وارد می‌کند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها