استاد باستانی پاریزی ادیب، مورخ و نویسنده برجسته ایرانی، صبح سه شنبه (امروز) در بیمارستان مهر تهران درگذشت.
کد خبر: ۶۵۷۸۷۶
استاد باستانی پاریزی درگذشت

استاد فقید که دی ماه ۱۳۰۴ در «پاریز» شهرستان سیرجان از توابع استان کرمان متولد شد، از مفاخر دانش، ادب و فرهنگ کرمان و ایران به شمار می​رود.

کتاب​ها و مقالاتی ارزنده و مشهور از این مورخ، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه تهران به یادگار مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان روز سه شنبه در پی درگذشت چهره ماندگار ادب و فرهنگ ایران دکتر «محمد ابراهیم باستانی پاریزی» پیام تسلیت منتشر کردند.

در پیام مشترک آیت الله سیدیحیی جعفری و علیرضا رزم حسینی آمده است: با کمال تاسف باخبر شدیم روح بلند چهره ماندگار فرهنگ، تاریخ، ایران و فخر کرمانیان استاد مسلم دکتر «باستانی پاریزی» پروازی جاودانه را آغاز کرد و در جوار قرب حق ماوا گرفت. بدون تردید حافظه تاریخی ایرانیان، کرمانیان و شیفتگان تاریخ و ادبیات این مرز و بوم هیچگاه نقش بارز این استاد برجسته را فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه و استاندار کرمان بیان کردند: عشق و علاقه وافر آن فقید سعید به زادگاهش استان کرمان بر کسی پوشیده نبود و تالیفات، مقالات و کتب متعددی که در این راستا به زیور طبع آراست گواهی روشن بر این واقعیت است.

این پیام می​افزاید: استاد باستانی پاریزی همچنین بسیاری از دانشجویان را در مقاطع مختلف دانشگاهی تربیت کرد و خاطره حضور در کلاس درس وی برای همگان ماندگار خواهد ماند.

در ادامه این پیام آمده است: این مصیبت بزرگ را به همه اقشار مختلف مردم به ویژه دانشگاهیان و بزرگان عرصه علم و ادب و تاریخ تسلیت عرض می​نماییم امید است الطاف خفیه حضرت رب الارباب روح بلندش را جرعه نوش دریای رحمت واسعه قرار داده و به خانواده محترم ایشان و بازماندگان صبر و اجر جمیل عنایت فرماید. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها