شبکه‌های رادیویی با هدف ایجاد شادی و صمیمیت مخاطبان را در لحظات تحویل سال همراهی می کنند، این برنامه ها با رویکرد اجتماعی، فرهنگی و مذهبی تلاش دارند سال نو را با رنگ و بویی معنوی و مفرح در کنار شنوندگان آغاز کنند.
کد خبر: ۶۵۷۴۳۲
رادیو در لحظات تحویل سال

شبکه های رادیویی با تولید برنامه های ترکیبی - نمایشی با درونمایه طنز و با هدف تفریحی، سرگرمی، آموزشی و اطلاع رسانی تلاش می کنند برای مخاطبان لحظات خاطره انگیزی را رقم بزنند.

ارتباط با اماکن مذهبی، پخش بیانات رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور،پخش سرود و موسیقی محلی، بیان مشترکات فرهنگی با محوریت نوروز در میان اقوام ایرانی، تبیین مؤلفه های اسلامی نوروز، بررسی آیین های نوروزی و تشریح جایگاه نوروز کشورهای فارسی زبان، معرفی نوروز به عنوان تجلی فرهنگ ایرانی - اسلامی و ... از جمله موضوعاتی است که در برنامه های رادیو به آنها پرداخته خواهد شد.

بخشی از برنامه های رادیو در لحظه تحویل سال نو به این شرح است؛

رادیو معارف:

ویژه برنامه زنده "گلباران "همزمان با تحویل سال نو بر روی انتن می رود به بررسی شرح دعای تحویل سال و فقرات آن،پخش و تبیین سخنان مقام معظم رهبری در شعار سال ، سیره بزرگان در آغاز سال جدید ،اهمیت حضور مردم در اماکن مذهبی در لحظه های تحویل سال و بیان لزوم حماسه و برنامه ریزی می پردازد.

همچنین در این برنامه گزارشهایی از حضور پرشور مردم دربارگاه امام رضا(ع)، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آستان مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) را تقدیم شنوندگان می کنند.

این برنامه که کاری است از گروه معارف و جامعه رادیو معارف به تهیه و سردبیری ابوالفضل سلیمانی و گویندگی سید حمید حسینی و رضا ملایی از ساعت 19 تقدیم شنوندگان می شود.

از کارشناسان این برنامه می توان به آیت الله العظمی مکارم شیرازی، استاد ماندگاری و کازرونی اشاره کرد.

رادیو تهران:

ویژه برنامه تحویل سال 93 با عنوان "سال نو مبارک" با اجرای میر طاهر مظلومی، فرانک رفیعی طاری، وحید رونقی، بهنام تشکر، محمد حشمتی، قاسم افشار و حمید فولادی از ساعت 17:30 تا 21:30 روی آنتن رادیو تهران می رود.

علی پروین، حسن روشن، بهنام صفوی، حمید حامی و مجتبی کبیری از میهمانان تلفنی برنامه هستند. پخش گزارش از راهیان نور، امامزاده صالح علیه السلام و ارتباط زنده با آستان مقّدس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام از دیگر بخش های این برنامه است.

این برنامه با هدف پاسداشت سنت حسنه تحویل سال نو با مناسک و آداب فرهنگ ملی پخش می شود. سال نو مبارک با بخش های؛ پیام ها، گزارشگران سطح شهر، طنز و فکاهی با محورهای موضوعی ترویج مضامین بلند انسانی نهفته در نوروز همراه شنوندگان است. این برنامه به تهیه کنندگی مهدی سلطانی پخش می شود.

شبکه جوان:

" 93 بیستِ بیست " عنوان ویژه برنامه ایی از گروه جوان وجامعه شبکه جوان است که به مناسبت تحویل سال 93 به مدت 240 دقیقه تهیه شده وازاین شبکه پخش می شود.

" 93 بیستِ بیست " برنامه ای طنز، شاد ،مفرح ومتناسب با فضای معنوی و لحظات تحویل سال است که روزپنج شنبه 29 اسفند ازساعت 17 به مدت 240 دقیقه ازشبکه جوان پخش می شود.این برنامه علاوه بر،برقراری ارتباط زنده با گزارشگران شبکه جوان در مکان های مذهبی درمشهد مقدس،قم و شیراز وبیان حس وحال معنوی این لحظات با شخصیت های شاخص اجتماعی ،هنرمندان و ورزشکاران گفت و گو می کند.فرشته کریمی (ازجمله 10 بازیکن برترفوتسال جهان) ،دکترشریفیان (آهنگساز )، مادرسه شهید(شهیدان خالقی پور) ،نفیسه روشن( بازیگر) وهمسرش از میهمانان این برنامه هستند، اجرای موسیقی با حضورامیر تاجیک ونیز گفت وگوبا آهنگسازان وخوانندگانی که آثاری درمورد بهار ونوروزخوانی دارند از بخش های دیگر این برنامه است.

گویندگی این برنامه را مهران دوستی و فاطمه صداقتی به عهده دارند و شهره شایان وعباس پیری تهیه کنندگان این برنامه هستند.

رادیو ایران:

"صدای پای بهار" عنوان ویژه برنامه ای از گروه ایران و فرهنگ رادیو ایران است که ضمن انعکاس پیشرفت های فرهنگی، علمی کشور در سال گذشته، درباره موضوعاتی چون فرهنگ وآداب و رسوم نوروز توضیحاتی را تقدیم علاقمندان می کند.

این برنامه ضمن پخش بیانات رهبر معظم انقلاب و سخنان ریاست محترم جمهور با مراکز قم و خراسان رضوی ،کردستان، ایلام، یزد، اصفهان و ... ارتباط برقرار کرده و گزارش هایی را به صورت زنده و مستقیم از اماکن مذهبی از جمله بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) تقدیم شنوندگان می کنند.

ریحانه یزدان دوست تهیه کننده و الهام صفوی زاده، فاطمه آل عباس، سعید توکلی و استاد امیر نوری گویندگان این برنامه هستند.

علاقمندان می توانند روز پنج شنبه بیست و نهم اسفند از ساعت 15:00 این برنامه را از رادیو ایران بر روی موج اف ام ردیف 90 و ای ام ردیف 900 کیلوهرتز دریافت نمایند.

رادیو نمایش:

ویژه برنامه تحویل سال رادیو نمایش با عنوان «یک عدد بهار تحویل داده می‌شود» با حضور مدیران و چهره‌های رادیو نمایش پخش می‌شود.

این برنامه که اجرای آن بر عهده همه گویندگان رادیو نمایش است، پنجشنبه 29 اسفند ماه از ساعت 18 تا 21 به روی آنتن می‌رود.

در این ویژه برنامه از چهره‌های رادیویی دعوت خواهد شد، این چهره‌ها در موقعیتی نمایشی که خود از آن خبر ندارند قرار می‌گیرند و این بخش به نوعی «میکروفون مخفی» است. کامران تفتی، گلاره عباسی، رامبد جوان و ... از جمله‌ی این چهره‌های رادیویی هستند.

گفت و گو با پیشکسوتان سینما و رادیو و اجرای ترانه برای مخاطب از بخش های دیگر این برنامه است.

این برنامه به تهیه‌کنندگی امیرحسین ثقفیبه روی انتن می رود.

صدای آشنا:

شبکه جهانی صدای آشنا، با ویژه برنامه برنامه تحویل سال 1393 خورشیدی تحت عنوان "میلاد بهار"، باهموطنان ایرانی مقیم خارج از ایران، همراه و همگام خواهد بود، "میلاد بهار" به صورت زنده، مخاطبان را از ساعاتی قبل و بعد از لحظه تحویل سال 1393 خورشیدی، همراهی خواهدکرد.

جنگ "میلاد بهار" متشکل از آیتم های شاد و مفرحی همچون قطعات کوتاه نمایش، گفت و گو با هنرمندان، گویندگان و عرصه دوبلورهای ایرانی، گزارش و گفت و گو با شهروندان و انعکاس حال و هوای آنها در آستانه ی بهار، اطلاع رسانی از مراسم تحویل سایر در کشورهای مختلف و ...، خواهد بود.

نازیلا نظمی تهیه کننده، فاطمه نیرومند و حسین خدادادبیگی گویندگان این برنامه، همراه مخاطبان خواهند بود.

"میلاد بهار" کاری ازگروه هنر و ادبیات را روز 29 اسفند، از ساعت 18:00 به وقت تهران و به مدت 180 دقیقه به صورت همزمان از هر سه کانال شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید.

رادیو فرهنگ:

رادیو فرهنگ با نوروزنامه همزمان با آغاز سال 1393 میهمان لحظات سال تحویل هموطنان خواهد بود.

«نوروز نامه» ویژه برنامه ای از گروه جامعه رادیو فرهنگ است که به مناسبت سال آغاز سال 1393 است از ساعت 17 روز 29 اسفند آغاز می شود.

این برنامه با اهدای تبریکات چهره های فرهنگی و هنرمندان به مناسبت سال جدید به شنوندگان رادیو فرهنگ و گفتگوی صمیمانه با آنها به استقبال سال نو می رود.

در برنامه به بهانه شعار شبکه فرهنگ که در سال جدید با عنوان پاسداشت زبان فارسی است با دکتر غلامعلی حداد عادل

گفتگو می کند.

فرشاد جمال خواننده سنتی، رسول نجفیان (خواننده) و نیلوفر لاری ترانه سرا نیز در این برنامه تبریکات سال نو را به شنوندگان تقدیم می کنند.

«نوروز نامه» در لحظات تحویل سال نو با حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس و حرم حضرت معصومه (س) در قم ارتباط زنده دارد ، همچنین گزارشی از کاروان راهیان نور پخش می کند.

تهیه کننده این برنامه پرویز جمالی است و مریم پریچهر بهروان و رضا پیر مرادی اجرای ان را برعهده دارند.

رادیو اقتصاد:

برنامه "لحظه طلایی" ویژه تحویل سال از ساعت 19 به مدت 180 دقیقه از رادیو اقتصاد تقدیم شنوندگان می شود، این ویژه برنامه کاری از گروه اطلاع رسانی شبکه رادیویی اقتصاد است که از ساعت 19 در قالب دو بخش قبل و بعد از تحویل سال به مدت 180 دقیقه تقدیم شنوندگان می کند، بخش اول به پخش گزارش های تولیدی از مردم درباره سال نو ؛ گذری بر خیابان های شهر تهران ،بازار و آسایشگاه ها اختصاص دارد.

در بخشی از این برنامه شنوندگان از طریق امواج سفری معنوی به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در قم خواهند داشت و در گزارشی دیگر نیز از حال و هوای تحویل سال در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام مطلع می شوند؛ شرح دعای تحویل سال توسط استاد محسن قرائتی یکی دیگر از بخش های ویژه برنامه "لحظه طلایی" است .

بخش دوم برنامه "لحظه طلایی" به پخش پیام و سخنان مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور در ابتدای سال نو اختصاص دارد و پس از آن از ساعت 21 فضای برنامه رنگ و بوی عیدانه می گیرد.

تفسیر و شرح چرایی سین های سفره هفت سین توسط استاد حدادی وآشنایی با فلسفه چیدن سفره هفت سین از قسمت دیگر این برنامه است.

"لحظه طلایی" به تهیه کنندگی رضا کجوری ساعت 19 پنجشنبه 29 اسفندماه به مدت 180 دقیقه برروی موج اف ام ردیف98 مگاهرتز تقدیم شنوندگان رادیو اقتصاد می شود.

رادیو گفت و گو:

رادیو گفت وگو برای لحظه تحویل سال 1393شنوندگان اقدام به پخش ویژه برنامه "شوق رویش"می کند، این شبکه ویژه برنامه "شوق رویش"را که کاری ازگروه تاریخ وفرهنگ شبکه رادیویی گفت وگواست به صورت زنده برای لحظه تحویل سال شنوندگان تدارک دیده که درآن به موضوعاتی از جمله تغییرحال واحوال درلحظه تحویل سال بااستنادبه دعای تحویل سال، تحلیل سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی بانگرش فرهنگی،سیاسی واجتماعی می پردازدوهمچنین تبیین شعارسال1393وتحلیل آن ازدیگرموضوعاتی است که دربرنامه "شوق رویش "موردبررسی قرار می گیرد. این برنامه به تهیه کنندگی سیدامیربنی هاشمی،گویندگی معصومه روح بخش وحمیدعبیری،کارشناسی و اجرای رضاکاشفی واحمدخالصی به روی آنتن می رود.

برنامه های شبکه رادیویی گفت وگوهمه روزه ازساعت12تا24برروی موج اف ام ردیف103.5 به سمع مخاطبان می رسد.

رادیو سلامت:

برنامه های نوروزی شبکه رادیویی سلامت با پخش ویژه برنامه تحویل سال نو با عنوان «هفت سین سلامت» کاری از گروه سلامت و تفریحات به تهیه کنندگی شهرام زین العابدین در روز 29 اسفندماه آغاز می شود. برنامه «هفت سین سلامت» با رویکرد شادی یکی از مولفه های هوش معنوی و نقش آن بر سلامت و موضوع شاد زیستن و امید داشتن به آداب و رسوم نوروز، صله ی رحم، تکریم از بزرگان و ... می پردازد.

رادیو کتاب:

رادیو کتاب در ساعات و لحظات تحویل سال 1393 همراه مخاطبان و دوستداران کتاب خواهد بود؛ برنامه ویژه تحویل سال رادیو کتاب با عنوان" سفر با کتاب " از ساعت 17:00 الی 22:00 روز پنج شنبه 29 اسفند پخش می شود. این برنامه که از بخش های متنوع و جذابی مانند : گفتگو ، مسابقه ، خاطره ، معرفی کتاب ، مهمان ویژه ، یک برگ از یک نوشته و ... تشکیل شده است ، در ساعات و لحظات سال جدید همراه مخاطبان علاقمند به کتاب خواهد بود.

برنامه "سفر با کتاب " به تهیه کنندگی میثم نبی و نویسندگی نوید سالاری مقدم و گویندگی خانم راضیه طاب زاده و با حضور کارشناسان متنوع از رادیو کتاب بر روی طول موج اف ام ردیف 5/89 مگاهرتز پخش خواهد شد.

رادیو ورزش:

به مناسبت آغاز سال 1393 برنامه "بزن سرنا" روز 29 اسفندماه از شبکه ورزش به روی آنتن می رود، این برنامه از ساعت 19 روز پنج شنبه 29 اسفند ماه به مدت 180 دقیقه تقدیم شنوندگان می شود.

"بزن سرنا" با موضوع برجسته سازی نماد فرهنگی نوروز و حفظ هویت ملی به تهیه کنندگی و سردبیری مریم رستمی به روی انتن می رود؛ طنز، طنز نمایشی و گفت و گوهای صمیمی با چهره های ورزشی و هنری از بخش های مختلف این برنامه است.

رادیو قرآن:

به دلیل همزمانی ایام نوروز با ایام فاطمیه، برنامه‌های رادیو قرآن در ایام نوروز تلفیقی از این دو مناسبت ملی و مذهبی خواهد بود.

ویژه‌برنامه تحویل سال نو با عنوان «به نام خدا» همزمان با روز عید از ساعت 19 تا 22 به روی آنتن می‌رود که در این برنامه قرائت‌های زنده و ادعیه مربوط با حال و هوای تحویل سال نو از سوی سیدعباس میرداماد اجرا می‌شود.

ویژه برنامه «به نام خدا» با استفاده از آیات آفاقی و انفسی و اخلاقی، دعایی و همچنین بهره‌گیری از کارشناسان و مطالب غنی بنا دارد در فضایی شاد اما معنوی مخاطب را در ساعات تحویل سال همراهی کند.

این ویژه برنامه با هدف ایجاد فضای معنوی در لحظات سال نوی مخاطبان از گروه رادیو تلاوت به مدت 170 دقیقه پخش می‌شود.

تشویق مخاطب به ارتباط با خدا در اولین ساعات سال جدید، توجه دادن مخاطب به آیات آفاقی و انفس قرآن کریم، جلب توجه مخاطب به توحید و معاد و ارزشهای حقیقی در فضایی شاد، تشویق مخاطب به استفاده از ادعیه قرآنی، ایجاد شادی و سرور در پرتو مفاهیم بلند قرآنی، استفاده از سنت‌های ایرانی در راستای ارتقاء سبک زندگی قرآنی و جذب حداکثری مخاطب

بوسیله سکه پررونق قرآن و عترت(ع) نیز از دیگر اهداف این برنامه است.

این برنامه به سردبیری و تهیه‌کنندگی مسعودرضا خالقی روز پنجشنبه 29 اسفندماه به مدت 170 دقیقه به صورت زنده از رادیو قرآن پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها