رییس پلیس آگاهی کرمان گفت: سارقی که به بهانه پخش نذری درب منازل، طلا و زیور آلات بانوان سالمند را سرقت می کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۵۶۹۶۰
نذری می آورد، طلا می برد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ هوشنگ پوررضاقلی گفت: از اواخر سال گذشته فردی با مراجعه به درب منزل‌ زنان سالمندی که تنها بودند به بهانه‌ها‌ی مختلف از جمله درخواست آب و یا آوردن خوراکی های نذری وارد خانه می‌شد و طلاهای این افراد را سرقت می‌کرد.

وی با بیان این که قربانیان این جرم که همگی بیش از 70 سال سن داشتند به دلیل داشتن سن زیاد از قدرت بینایی مطلوب و به خاطر سپردن چهره متهم جهت شناسایی سارق برخوردار نبودند، گفت:‌ این مساله موجب کند شدن روند پرونده برای شناسایی و دستگیری متهم شد.

این مقام انتظامی افزود: از آنجایی که پخش خوراکی نذری در کشور ما به عنوان یک سنت دینی محسوب شده و از طرفی تکریم سالمندان در جامعه ایرانی خصوصا در کرمان از ازرش بالایی برخوردار بوده و مردم ما برای این قشر خیلی حرمت احترام قایل هستند ، متاسفانه عاملان سرقت با سوء استفاده از عقاید مردم این شیوه را برای رسیدن به نیت پلید خود به کار بستند.

رییس پلیس آگاهی کرمان با اشاره به این که سارق، طلاهای همراه خانم‌های سالمند و وسایل سبک خانه‌ی آن‌ها را سرقت می‌کرد، گفت: به رغم این که چرخه‌ کشف این جرایم، بسیار کند بود، اما سرانجام کارگر اخراجی 38 ساله و معتاد یکی از شرکت‌های دولتی به عنوان سارق شناسایی شد.

سرهنگ پوررضا قلی افزود:‌ فرد مذکور پس از دستگیری به 14 فقره سرقت طی 14 ماه گذشته اعتراف کرد و در این رابطه یک طلافروش نیز به عنوان مالخر دستگیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها