فولاد به فکر صدرنشینی، سپاهان و تراکتورسازی به دنبال انتقام

سیزده‌بدر استقلال در امارات

برخی باید مسلمانی عمروعاصی را کنار بگذارند

قلعه‌نویی: مسوولیت نتایج بد در آسیا با من است

سرمربی استقلال می‌گوید تیمش به لحاظ ساختار دفاعی در دو بازی قبلی لیگ قهرمانان آسیا بسیار خوب بوده و اعتقاد دارد اگر حیدری و بیک‌زاده آماده باشند می‌توانند به استقلال کمک زیادی کنند.
کد خبر: ۶۵۶۵۹۹
قلعه‌نویی: مسوولیت نتایج بد در آسیا با من است

امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر الجزیره امارات گفت: ابتدا به تیم کشتی ایران که موفقیت خوبی را به دست آورده تبریک می‌گویم. اما درباره بازی باید بگویم که تیم الجزیره تیم خوبی در آسیا نشان داده و در لیگ امارات هم نمایش‌های بسیار خوبی داشته است. آنها تیمی با شخصیت هستند و دو روز پیش با الظفره بازی کردند و دیدیم که بسیار خوب کار کردند و فراموش نکنید که از مربی بسیار خوبی هم برخوردارند. ما در بازی قبلی باید به جدول رقابت‌ها بر می‌گشتیم، اما این اتفاق نیفتاد. چهار فینال پیش‌رو داریم و به بازیکنان گفته‌ام که باید دو بازی قبل را جبران کنند. به لحاظ بدنی بیک‌زاده و حیدری بهتر شده‌اند و وقتی این دو سر حال باشند، می‌توانند به ما کمک زیادی کنند. ما می‌خواهیم سه امتیاز بازی را بگیریم تا از لحاظ روحی آماده‌تر شویم.

او در درباره گلی که مهدی رحمتی در بازی با الریان خورد، اظهار کرد: الحق‌و‌الانصاف اگر به دو بازی قبلی ما دقت کنید می‌بینید که در 190 دقیقه‌ بازی که انجام دادیم رحمتی در مجموع سه بار هم زمین نخورد. به لحاظ ساختار دفاعی ما در دو بازی قبلی خیلی خوب بوده‌ایم و بدشانسی عامل ناکامی ما بوده است. در بازی با الشباب روی یک پوشش معمولی گل خوردیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که زنگا گفته در تله شش امتیازی بودن تیمش خودش و بدون امتیاز بدون استقلال نمی‌افتد؟ اظهار کرد: به هر حال آنجا کارشناسانشان می‌نشینند و تجزیه و تحلیل می‌کنند مثل اینجا که برخی حب و بغض دارند کار نمی‌کنند. آنجا به حق قلم می‌زنند نه مثل برخی‌ها که در اینجا به ناحق قلم می‌زنند. در بدبینانه‌ترین حالت باید چهار امتیاز در دو بازی قبلی‌مان می‌گرفتیم. قبول دارم که در آسیا خوب نتیجه‌ نگرفتیم و مقصر این قضیه من هستم. من همان قدر که به بازیکنانم در زمان خودش تشر می‌زنم از آنها هم حمایت می‌کنم . صادقی با آن شرایط بازی کرده. در بازی اول اشتباه داوری در نتیجه‌ موثر بود که البته همه جا وجود دارد. اما در همان بازی موقعیت بالای 80 درصد گیر همین بزرگوار (به عمران زاده اشاره می‌کند ) آمد، اما استفاده نکردیم.

وی افزود: دیشب بازی منچستر را ببینید که سه بر صفر باخته و تیمش تشویق هم شده است، در آنجا اینجوری قلم نمی‌زنند که علیه ما در اینجا قلم می‌زنند. در لیگ برتر یک امتیاز اختلاف داریم، اما چهار بازیکن داریم که در لیست ما هستند اما در زمین نیستند. در زمین هستند اما بازیکن همیشگی نیستند. خسرو حیدری ، احمد جمشیدیان، هاشم بیک زاده و آندرانیک تیموریان چهار بازیکنی هستند که در زمین هم باشند، آن کیفیت همیشگی را ندارند. البته درباره ‌آندو کمی ماجرا فرق دارد، سه نفر دیگر به دلیل مصدومیت‌ها دچار این وضعیت‌اند، اما تیموریان به دلیل بازی تبلیغی که علیه‌اش به خاطر یک لگد ایجاد شد و علیه‌اش داستان به راه انداختند دچار این وضعیت شده است.

او افزود: اگر این چهار بازیکن بودند، شرایط بازی کردن ما فرق می‌کرد. سه نفر از آنها در پنج بازی پیاپی برای ما بازی کردند و دیدید که پنج بازی پیاپی را پشت سر هم بردیم. تیموریان ان‌شاءالله به بازی با نفت می‌رسد، اما بگذارید این را بگویم که 34 سال است در این فوتبالم و 12 سال است که مربیگری می‌کنم . هیچ کجا چنین چیزی را که در حال حاضر می‌بینم ندیده بودم. با همه مشکلاتی که داریم و البته مسائل مالی که به خاطر انتقال دو تیم استقلال و پرسپولیس اتفاق افتاده کار می‌کنیم و مسئول نتیجه‌ نگرفتن هم با من است. هر کس در این تیم مانده است مخلصانه کار می‌کند و اگر کسانی به سیاوش اکبرپور ایراد می‌گیرند باید بگویم که او خیلی می‌دود. این مساله در مورد نوری هم صادق است. این مطالب چیزهایی است که آمار ما می‌گوید.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به انتقادات اخیر برخی پیشکسوتان از تیمش چیست، عنوان کرد: هر کس در بیان عقایدش آزاد است. برخی پیشکسوتان عدالت و انصاف را در حرف‌هایشان رعایت می‌کنند. انتقادی هم بکنند از سر دلسوزی است اما عده‌ای حب و بغض دارند و حرف‌هایشان پشیزی ارزش ندارد. من صحبت‌های آنها را نمی‌خوانم و حیف مغز آدم که حرف‌های آنها را بخواند. به قول عمران‌زاده چرا سال گذشته که قهرمان شدیم و به جمع چهار تیم آسیایی رسیدیم، صحبت نمی‌کردند؟ پیشکسوت واقعی در همه حال استقلال را دوست دارد. آقای مظلومی با آن حالش به جلسات ما می‌آید. آقای جباری و نعلچگر از پیشکسوتانی هستند که به ما سر می‌زنند و البته کسان دیگری هم هستند سر می‌زنند و ما همه آنها را دوست داریم اما اگر به خاطر این نتایج بخواهند انتقاد کنند باید پیشکسوتان منچستر سرمربی‌شان را اعدام کنند. به نظر من شرایط استقلال بحرانی نیست و فراموش نکنید در سالی بوده که همه بازیکنان استقلال در این تیم بوده‌اند و یک بازیکن از این تیم جدا شد و قهرمانی را از دست داده‌اند. از این مثال‌ها زیاد است. اوزیل به آرسنال رفته و متحول شده یا فرگوسن که عمود خیمه منچستر بود الان در این تیم نیست و خیمه منچستر واژگون شده است یا یوونتوس که به لیگ اروپا رفته است. این مسائل جزو فوتبال است. البته تعریف پیشکسوت باید مشخص شود، این که کسی شش ماه در تیم بوده حرفش به عنوان یک پیشکسوت مهم نیست. امثال مظلومی‌ها، بهتاش فریباها و جباری‌ها اگر انتقاد کنند ما می‌دانیم که از سر دلسوزی است. به نظرم عمران‌زاده اشتباه کرد در این باره صحبت کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره هواداران تیمش و نقش آنها در بازی فردا گفت: ابتدا سال نو را به آنها تبریک می‌گویم و امیدوارم که مشکلات اقتصادی حل شود. چهارشنبه سوری یک سنت است و متاسفانه چند سالی است که مدلش در ایران عوض شده و باید برویم و ببینیم که فلسفه آن چیست و به آن عمل کنیم. این درست نیست که به لحاظ روحی – روانی این روزها مردم به هم بریزند و انواع سوختگی ها و آسیب‌ها اتفاق افتد، امیدواریم هوادارانمان با حضور در ورزشگاه کمک کنند تا به شرایط خوب برگردیم، چرا که نقش آنها بسیار موثر است.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوالی درباره مصدومان تیمش نیز، اظهار کرد: سیاوش اکبرپور را در این دیدار نداریم و بقیه بازیکنان هستند. خوشحالم در روزهای اخیر بازیکنان سرحال تمرین کردند و می‌توانند به ما کمک زیادی کنند.

او در پاسخ به سوالی درباره این که آیا برنامه استقلال برای بازی فردا ارسال‌های خسرو حیدری و سرزنی عمران زاده است؟ گفت: شما می دانید الجزیره در 50 متر جلو خوب است. ما این مشکل را با الریان داشتیم. شماره "10" الجزیره بسیار خوب است و محوریت بازی آنها روی اوست. ما می‌خواهیم ارتباط خط هافبک و خط حمله آنها را قطع کنیم و یکی از تاکتیک‌های ما ارسال های خسرو حیدری است. اگر بیک زاده هم باشد حرکت جناح و عمق در دستور کار ما قرار می‌گیرد.

سرمربی استقلال در پایان افزود: چند سالی است که اخلاق و معرفت ایرانی گم شده است. امیدواریم این اخلاق و معرفت به فوتبال و جامعه ما باز گردد و این مسلمانی عمروعاصی را عده‌ای کنار بگذارند و مسلمانی علی و اولادش را ملاک خودشان قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها