برنامه‌های سال آینده فدراسیون با توجه به اقتصاد مقاومتی

کفاشیان: فعالیت‌های فدراسیون فوتبال متوقف نشده است

نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال صبح امروز در دفتر علی کفاشیان برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۶۲۵۴
کفاشیان: فعالیت‌های فدراسیون فوتبال متوقف نشده است

به گزارش سایت جام جم ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، این نشست با حضور علی کفاشیان، مهدی محمد نبی، سید محمد هادی آیت اللهی، مهدی تاج، فریده شجاعی، غلامرضا بهروان فریدون اصفهانیان، حیدر بهاروند، منصور قنبرزاده، شهاب الدین عزیزی خادم، دکتر محمد حسین علیزاده، دکتر رضا قراخانلو، گل محمدی و امیر حسین حسینی صبح امروز در دفتر رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد.

در ابتدای نشست علی کفاشیان ضمن تشکر از زحماتی که طی سال گذشته از سوی مسئولین فدراسیون و اعضای هیات رئیسه کشیده شد، گفت: فدراسیون فوتبال سال پر کار و فعالی را پشت سر گذاشت. طبق برنامه ریزی که انجام شده بود، تمامی فعالیتهای خود را به خوبی انجام داده ایم. در سالی که گذشت چه در بخش آکادمی ملی فوتبال و چه در بخش تیم های ملی موفقیت های خوبی را کسب کردیم. تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی برزیل راه یافت. تیم ملی فوتبال ساحلی برای اولین بار قهرمانی جهان و همچنین عنوان های برتر آسیا و المپیک را کسب کرد و تیم ملی فوتسال بانوان نیز برای اولین بار عنوان نایب قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد. تیم ملی فوتسال آقایان نیز عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد و در تیم های ملی و در رده های زیر 14، زیر 16، زیر 15 و زیر 17 سال نیز عملکرد خوبی داشته ایم. این موفقیت ها گوشه ای از فعالیت های صورت گرفته در فدراسیون فوتبال بود که برای اولین بار و با همکاری مسئولین فدراسیون رخ داد. همچنین در بخش باشگاهها و در زمینه کسب امتیاز علاوه بر رنکینگ فیفا در آسیا که ایران در صدر است، باشگاه ها هم توانستند امتیازات بالایی را کسب کنند و ضمن کسب سهمیه کامل لیگ قهرمانان آسیا، بهترین امتیازات را در آسیا کسب کرده ایم و امیدواریم در سال آینده نیز این موفقیت ها همچنان ادامه دار باشد و شاهد امتیازات بالای فوتبال ایران باشیم.

کفاشیان با تبریک به گل محمدی معاون سابق پشتیبانی مالی آکادمی ملی فوتبال به دلیل انتصابش به عنوان مدیر کلی ورزش و جوانان استان البرز گفت: در سال گذشته فستیوال فوتبال پایه برای رده سنی زیر 10، 11 و 12 سال برگزار شد و فدراسیون فوتبال حمایت ویژه ای از برگزاری این فستیوال داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال سال 92 را سال فعالی برای تیم های نوجوانان، جوانان در قسمت اقایان و بانوان دانست و گفت: تیم ملی فوتبال بانوان در رده سنی جوانان به تورنمنت روسیه اعزام می شوند، تیم ملی نونهالان بانوان به رقابتهای آسیایی سریلانکا می روند، تیم ملی فوتبال ساحلی بلاروس به ایران آمد و چند بازی دوستانه با ملی پوشان فوتبال ساحلی داشت. تیم ملی نوجوانان در تورنمنت اندونزی-مالزی شرکت کرد و نایب قهرمان شد. همچنین در اوایل سال 92 این تیم در تورنمنت ایتالیا به مقام نایب قهرمانی رسید. تیم ملی جوانان از مرحله مقدماتی رقابتهای آسیایی در کرمان به عنوان تیم اول به مرحله نهایی در میانمار صعود کرد و همچنین در جام جهانی کوچک جوانان روسیه به مقام پنجم رسید. تیم ملی جوانان در کشورهای چین، کویت، ایتالیا هم اردوهایی را برگزار کرد. فدراسیون امیدوار است تا دو تیم ملی نوجوانان و جوانان به جام های جهانی 2015 شیلی و نیوزلند صعود کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سال گذشته و به خصوص در پایان فصل ، شاهد قضاوت خوبی از داوران لیگ برتر بودیم اما بحث اصلی ما درباره حق پخش تلویزیونی است که در حال حاضر روی آن تمرکز کرده ایم. بیشترین مشکل فدراسیون مشکل مالی است اما با این حال اعزام تیم های پایه به مسابقات را متوقف نکرده و سعی داریم با رفع مشکلات مالی، شرایط را برای تیم های ملی و تیم ملی فوتبال در جام جهانی مهیا کنیم تا ملی پوشان بهترین عملکرد را داشته باشند.

کفاشیان در پایان سخنانش گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سال اقتصاد مقاومتی، از سازمان لیگ برتر می خواهیم تا نگاه ویژه ای به این امر داشته باشند. یکی از مواردی که می خواهیم در سال آتی با همکاری مجمع انجام دهیم بحث حق پخش تلویزیونی و اقتصاد مقاومتی است. بر همین اساس قصد داریم تا در بخش اقتصاد مقاومتی، از باشگاه هایی که شفاف سازی کرده و مشکلی نداشته باشند تقدیر کرده و با باشگاههایی که شفاف سازی نکرده و در زمانی که از آنها درخواست ارائه مدارک و یا هر موارد دیگری داشته ایم، در اختیارمان نگذاشته اند، برخورد می کنیم. معتقدم فوتبال مظلوم واقع شده و قصد داریم با شفاف سازی در سال آینده دیگر شاهد وجود فوتبال شفاف و به دور از حاشیه باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها