قائم مقام وزیر نیرو با اعلام قرمز شدن وضعیت منابع آبی در 24 استان کشور گفت: در حال حاضر، تنها وضعیت آبی هفت استان در حالت قرمز قرار ندارد.
کد خبر: ۶۵۵۴۲۷
وضعیت منابع آب 24 استان قرمز شد

ستار محمودی با اعلام اینکه 24 استان در وضعیت قرمز منابع آبی هستند، گفت: تنها وضعیت آبی هفت استان از میان 31 استان کشور قرمز نیست و این در حالی است که 24 استان از لحاظ وضعیت منابع آبی در وضعیت قرمز قرار دارند و منابع آبی آنها کاهش محسوس داشته است.

قائم مقام وزیر نیرو به ارزش آب اشاره کرد و افزود:متاسفانه ایران در مقایسه با سایر کشورها از لحاظ مصارف آب کشاورزی، افزایش درآمد و تولید محصولات کشاورزی به ازای هر مترمکعب آب، در جایگاه مناسبی قرار نگرفته است.

وی به کاهش بارندگی ها، کاهش جریان های سطحی و رواناب ها در سال آبی جاری و در مقایسه با متوسط درازمدت و سال آبی گذشته اشاره کرد.

محمودی روند تکاملی شرکت های آب و فاضلاب از بدو تاسیس را مناسب ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت های مناسبی از جهت اقدامات فنی - مهندسی برای مدیریت آبرسانی صورت گرفته اما امروزه نیاز است که اقدامات توسعه پایدار در خصوص ارزش آب و روند منابع آب سطحی صورت پذیرد.

قائم مقام وزیر نیرو نحوه پیاده سازی تعرفه های ابلاغ شده در سال آینده را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در سال آینده دو چالش مهم مشکل منابع آب و نحوه پیاده سازی تعرفه های ابلاغ شده پیش روی ما است.

محمودی تصریح کرد: سال آینده آزمونی است برای مدیریت جدید صنعت آب و فاضلاب کشور که به آمادگی سیستم های مدیریتی بستگی دارد.

وی به راهکارهای مدیریتی برای چالش های احتمالی اشاره کرد و گفت: اطمینان از تامین میزان سرانه آب، اولویت بخشی و تمرکز بر طرح های نیمه تمام، پیش بینی طرح های اضطراری، برنامه نگهداری و بهره برداری از تاسیسات، توجه به کیفیت آب، شیوه های کنترل مصرف، شیوه های کنترل مصرف، اندازه گیری و سرعت عمل در رفع حوادث از برنامه های مهم مدیریتی در سال آینده عنوان کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
۰
۰
طبق پیش بینی های دانشمندان گرم شدن كره زمین سبب پدیده گلخانه ای شده و من بعد از این چیزی كه واضح است كاهش بارندگی و بدنبال آن خشكسالی است ولی میباید سوال شود آیا راهكارهایی از طرف مسئولین در قبال این اتفاق شوم در نظر گرفته شده وضعیت كشاورزان بیكار چه خواهد شد ویا آب شرب مردم چطور تامین میشود بهر حال هم اكنون هم دیر شده می باید از دانشگاهها كمك گرفت تا وقت داریم . روزی نیاید كه مردم بدنبال آب مانند كوچ مردم آریایی به سرزمین های دیگر كوچ نماییم .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها