گزارش بازدید اکبر ترکان از منطقه آزاد اروند

اجرای چهار طرح اقتصادی در منطقه آزاد اروند آغاز شد

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: شورای هماهنگی مناطق آزاد برای تبدیل مناطق آزاد به پایگاه انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید و صادرات کالا و خدمات از کشور تلاش کند.
کد خبر: ۶۵۵۱۳۰
مناطق آزاد و ویژه به پایگاه صادراتی تبدیل شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با تاکید بر اهمیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پیشبرد اهداف اقتصادی بخصوص در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش صادرات غیرنفتی، بر لزوم تلاش بیشتر مدیران و مسئولان این مناطق در جهت تحقق اهداف اقتصادی کشور تاکید کرد.

در این جلسه که وزرای دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند بودجه سازمان‌های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و پیش‌بینی منابع و مصارف آنها در سال 93 در قالب اعتبارات عمرانی، اعتبارات جاری، اعتبارات نگهداری و دیگر درآمدها به ارزش حدود 1200 میلیارد تومان برای کیش، قشم، چابهار، ارس، اروند و ماکو به تصویب رسید.

در این نشست همچنین صور‌ت‌های مالی مناطق کیش، قشم و ماکو مربوط به سال مالی منتهی به سی‌ام اسفندماه 91 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میزان اعمال تخفیف در نرخ هزینه انبارداری برای ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، آیین‌نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، شیوه‌نامه اخذ عوارض خدمات شهرداری در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، دستورالعمل چگونگی ایجاد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و اصلاح محدوده سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها