وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت خبر داد:

توزیع سبد کالا براساس فهرست وزارت تعاون

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: در مرحله اول توزیع سبد کالا بخشی از گروه های کم در آ‌مد مشمول نشدند و ما نیز بر اساس فهرستی که در دولت تنظیم و اصلاح شد و وزارت تعاون داد ، عمل کردیم.
کد خبر: ۶۵۵۰۳۱
توزیع سبد کالا براساس فهرست وزارت تعاون

‌محمدرضا نعمت زاده در پایان جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: ستاد هدفمند کردن یارانه ها تلاش می کند تا این موضوع شامل همه نیازمندان شود البته از 15 میلیون و 700 هزار خانواری که مشمول بودند تا امروز به حدود 14 میلیون خانوار سبد کالا گرفتند و تلاش کردیم برخی اشکلات در هنگام اجرا برطرف شود.

وی در باره اینکه آیا توزیع سبد کالا به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است، افزود:هنوز دولت در این باره تصمیمی نگرفته است و اگر تصمیم بگیرد ما هم انجام می دهیم البته بیشتر کالاها همچنان زیر نظر وزارت صنعت است اگر چه مواردی مانند گوشت و مرغ زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی توزیع می شود و ما برای هر گونه همکاری اماده ایم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید درباره تغییر تعرفه ها گفت: اوایل هفته آینده این تعرفه ها قرار است به دولت ارائه شود و پس از اینکه دولت تصویب کرد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نعمت زاده اظهار کرد:‌جلسات متعددی با گمرک داشتیم، ‌فرآیندها را ساده تر و تلاش کردیم، ابهام ها را برطرف کنیم البته تغییر عمده ای نداریم و در برخی موارد ‌تعرفه مستقل وضع کرده ایم و شفاف سازی بیشتر شده است.

توزیع میوه شب عید از 25 اسفند

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت از تنظیم مطلوب بازار شب عید خبر داد و گفت: میوه شب عید به ویژه پرتقال و سیب به طور کامل تامین و حتی به شهرستان ها حمل شده است.

وی افزود: توزیع میوه شب عید از 25 اسفند آغاز می شود.قرار است در تعطیلات هم توزیع میوه ادامه یابد که در سال های پیش اینگونه نبود و امیدواریم شرایط و قیمت های مناسب تری داشته باشیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید درباره حمایت از صنعت پس از آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: وظیفه ما حمایت منطقی و قانونمند از صنعت است اما همه مسائل دست ما نیست و به طور نمونه تصمیم ها درباره نرخ سود تسهیلات بانکی در اختیار شورای پول و اعتبار است.

نعمت زاده افزود‌: امسال همت دولت بیشتر بر این بود که با تورم مبارزه کند البته تورم کنترل شد و رو به کاهش خواهد بود اما اکنون وظیفه ما مبارزه با رکود و خروج از آن است که امیدواریم با کمک همکاران اقتصادی بعد از تعطیلات عید جلساتی درباره چگونگی کاهش رکود تشکیل شود.

نمایشگاه بین المللی؛ مسئولیت حضور در اکسپوی ۲۰۱۵

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: مسئولیت حضور در اکسپوی ۲۰۱۵ به شرکت نمایشگاههای بین المللی واگذار شده و طرح ما در این باره که به مسئولان اکسپوی ارائه شده بسیار جالب است.

وی در پایان جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره کیفیت حضور ایران در اکسپوی 2015، افزود: محل واگذار شده به ما مناسب است، 1900 متر مربع زمین را گرفته ایم و طوری محل نمایشگاه خود را طراحی کرده ایم که بعد از نمایشگاه بتوانیم اجزای آن را باز و در نمایشگاه بین المللی تهران نصب کنیم.

نعمت زاده با اشاره به اینکه موضوع این اکسپو به کشاورزی و نوآوری در تولید و مصرف مربوط است، گفت: سعی کردیم مسائل جدید، نوین و همچنین سنت های ایرانی را در تولید و استفاده در طراحی خود مد نظر قرار دهیم.

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت درباره برنامه های این وزارتخانه درباره سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: به محض ابلاغ این سیاست ها ستادی در وزارتخانه تشکیل دادیم و امیدواریم بتوانیم طرح اولیه را به صورت برنامه تا آخر امسال ارائه کنیم اما چون این مبحث دراز مدت است نمی توان به صورت عجله ای آن را انجام داد.

نعمت زاده درباره پرسش های مختلف مطرح شده در حوزه خودروسازی گفت: خودروسازان شرکت های خصوصی هستند ممکن است از نظر ارشادی، تذکرات و پیگیری ها، ما نظر داشته باشیم که در جلسات هر دو هفته یکبار که پنجشنبه ها برگزار می شود ارائه می کنیم بنابراین درخواست ما از شما این است که در اولین جلسه بعد از عید که با حضور خودروسازان و قطعه سازان برگزار می شود حضور یابید.

عضو کابینه دولت یازدهم درباره قیمت خودرو ها نیز گفت: ‌نظر ما این است که سال آینده نیز این قیمت ها ثابت بماند و هزینه هایی را که از بابت تورم و سایر هزینه ها متوجه خودروساز می شود از محل افزایش تولید جبران کنیم.

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت درباره همکاری با خودروسازان چینی اظهار کرد: بعد از تحریم غرب نمی توانستیم صنعت خودروسازی را تعطیل کنیم، تولید کاهش یافت و این کاهش تا امسال هم ادامه یافت که با این اقدام توانستیم روند کاهشی را متوقف کنیم و اخیرا تولید را در مقایسه با سال گذشته افزایش دهیم که بخش عمده ای از قطعات مورد نیاز را از قطعه سازان داخلی و بخشی را نیز از قطعه سازان خارجی تهیه کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه از نظر فناوری، چین فرق کرده و به ویژه در صنایع نوین کیفیت بالایی دارد، گفت: صنایع خودرو سازی چین با تولید و صادرات 15 میلیون خودرو در سال مقام اول را دراین حوزه در دنیا دارد و برای رقم خوردن رقابت در این عرصه، خودروسازان ما دارند با آنها مذاکره می کنند و اگر به شرایط مناسبی برسیم همکاری می کنیم.

نعمت زاده افزود: ما چرا باید خود را اسیر خودروسازان غربی کنیم که در مواقعی مانند تحریم ضربه بخوریم البته اخیرا گروههای مختلفی به ایران سفر کرده اند که گفت وگوها با آنها ادامه دارد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
غلامحسن تقی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
۰
۰
من 51 ساله و كارگر روز مزد ازكار افتاده هستم و هنوز به من سبد كالایی تعلق نگرفته. خدا وكیلی این عدالت اجتمایی؟ میتونید بیایید تحقیق كنید اوضاع زندگی منو كه در كرج زندگی میكنم ببینید. شماره كد ملی:5459508071
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها