قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه باید در مصرف آب نهایت تلاش صورت گیرد و همه در این زمینه همکاری داشته باشند، گفت: در حال حاضر از 31 استان کشور در 24 استان با مشکل کم آبی مواجه هستیم.
کد خبر: ۶۵۴۹۳۲
24 استان با مشکل کم آبی مواجه هستند

ستار محمودی امروز چهارشنبه در همایش مدیران ارشد آب و فاضلاب کشور، افزود: اگرچه خوشحالیم که کسی در سال جاری متوجه نشد چگونه آب شرب تامین گردید، ولی چگونگی تهیه آب از موارد قابل توجه است که اگر تلاش همکاران نبود، امکان تامین فراهم نمی شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بارندگی ها از اول مهرماه تا هجدهم اسفند ماه سال جاری مناسب نبود و نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش مواجه هستیم، گفت: میانگین بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد و روان آب ها نسبت به سال گذشته 41 در صد با کاهش مواجه شده است.

قائم مقام وزیر نیرو اظهار کرد: سال آینده با دو دغدغه بحران آب و افزایش تعرفه ها مواجه هستیم و این آزمونی برای همکاران خود در وزارت نیرو است.

محمودی گفت: وزارت نیرو بنا ندارد در شرکت های آب و فاضلاب نوسانات و نارسایی هایی را شاهد باشد و اگرچه امکانات محدود است ولی باید از هنر مدیریتی استفاده کرد.

وی افزود: اولویت بخشی به طرح های نیمه تمام؛ پیش بینی طرح های اضطراری تامین آب، برنامه نگهداری و بهره برداری از تاسیسات و توجه به کیفیت آب؛ شیوه های کنترل مصرف و تهیه و تجهیزات مورد نیاز و نظام اندازه گیری از موضوعات با اولویت است.

قائم مقام وزیر نیرو گفت: در بخش تعرفه ها در حال حاضر قیمت تمام شده آب شهری 710 تومان به ازای هر مترمکعب و این در حالی است که به ازای هر مترمکعب تنها 320 تومان از مشترک دریافت می شود و اگر 20 درصد افزایش داشته باشیم، میانگین هزار و 500 تومان برای هر مشترک افزایش خواهد یافت.

محمودی با اشاره به اینکه 65 درصد آب مصرفی کشاورزان از طریق آب های زیرزمینی تامین می شود، افزود: قیمت تمام شده آب به ازای هر مترمکعب آب کشاورزی 130 تومان است ولی میانگین دریافتی از کشاورزان چهار تومان است که اگر 20درصد هم افزایش یابد پنج تومان به ازای هر مترمکعب خواهد شد که هنوز با قیمت تمام شده فاصله زیادی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش اعتماد مشترکین، افزود: اگر قرار است 20 درصد در تعرفه ها افزایش داشته باشیم باید 20 درصد نیز خدمات را افزایش دهیم و نباید در ارتباط با مشترکین نارسایی وجود داشته باشد.

قائم مقام وزیر نیرو اقدامات مبتنی بر خدمات فنی، زیست محیطی، توسعه پایدار، مدیریتی تقاضا و مصرف و منابع آب زیر زمینی و اطلاع رسانی و آموزش مدیریت مصرف را از جمله موضوعات روند تکاملی شرکت های آب وفاضلاب کشور عنوان کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
آرزو به دل موندیم یك وزیری توی این دولت بیاد یه كلمه خیر بگه . مسابقه گذاشتن حال ملت رو بگیرن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها