فراگیر شدن یک پدیده مجازی در میان بازیکنان در سال 92

اینستاگرامی های فوتبال ایران

یک ضربه کاشته صعود ایران به مرحله دوم را سلب کرد

مصطفوی: فدراسیون خوب نباید "قیچی" شود

رییس اسبق فدراسیون فوتبال در گفت و گوی ویژه خبری شبکه جام جم از شرایط کنونی فوتبال ایران و خاطرات جام جهانی 98 گفت.
کد خبر: ۶۵۴۴۹۵
مصطفوی: فدراسیون خوب نباید "قیچی" شود

سایت جام جم ورزشی - خلاصه گفت و گوی داریوش مصطفوی با شبکه جام جم را در ادامه می خوانید:

* وضعیت تیم بستگی به این دارد که ما چقدر می توانیم در خدمت تیم باشیم. یعنی کسانی که مسئولیتی در این امر بر عهده دارند روابطشان با سرمربی تیم ملی، مربیان، بدنسازان، باشگاه ها، مربی باشگاه ها و با مربیان لیگ برتر چگونه است. همه این ها باید همکاری وسیع با فدارسیون داشته باشند تا بتوانیم تیم خوبی را روانه جام جهانی کنیم. در مجموع باشگاه ها همکاری خوبی با فدراسیون فوتبال داشته اند .

*اساس تدارکات تیم برای جام جهانی است چون جام جهانی جایی نیست که بخواهیم به شوخی برگزار کنیم . جای آزمون و خطا نیست. وقتی فدراسیون فوتبال آلمان برای رفتن بازیکنانش در فاصله یک ساعته از محل فرودگاه تا استادیوم یک فرودگاه اختصاصی برای تیمش درست می کند ما هنوز به این فکر می کنیم که با نیجریه بازی کردیم بعدش چه می شود ؟ یک روزی آرزوی ما این بود که به جام جهانی برویم . من در سال 1998 وقتی صعود کردیم به جام جهانی گفتم دیگر وظیفه ما برای اینکه در جمع یکی از 32 تیم باشیم تمام شده است . ما الان باید به فکر مرحله دوم باشیم اما هنوز تحقق پیدا نکرده .

*مسابقه ایران و آمریکا یکی از بهترین بازی های آن دوره محسوب شد. با توجه به وضعیتی که ایران و امریکا داشت در خانه سیاست فیفا هم از بازی جوانمردانه این دو تیم تقدیر کرد. آن روز می طلبید ما برویم به مرحله دوم ، رفتن ما به مرحله دوم آن روز کار سختی نبود . ما یک گل خوردیم از یوگسلاوی آن هم روی ضربه کاشته و مدافعان ما روی این ضربه ایسگاهی جاگیری خوبی نکردند . من افسوس می خورم تنها جایی که ممکن بود تیم ایران برود به مرحله دوم و خیلی راحت هم برود همان دوره 98 بود . من امیدوار هستم جام جهانی این دوره برزیل و جام های آینده بیشتر به فکر تدارکات برای تیمی باشیم که 70 میلیون چشم به رفتن تیم به برزیل را دارند . ما در 1998 کم تجربه بودیم . تنها جایی که نمی شود تجربه بیاموزی در جام جهانی است. با کوهی از تجربه می روید به جام جهانی و وقتی برمی گردید و فیلم های بازی ها را نگاه می کنید می بینید که کجای کارهایتان ایراد داشت و تجربه های اندکی که نداشتند کجا بوده است. یک ضربه کاشته صعود را از ما گرفت. - *اوج جوانگرایی در فوتبال ما در سال 98 شد . خداد عزیزی، علی دایی، کریم باقری، مهدی مهدوی کیا از کجا آمدند. مهدوی کیا، بسیار بازیکن باهوش، زیرک، فنی، پا به توپ و خوب بود. وقتی یک فدراسیون موفق هست نباید قیچی شود . باید بگذارند کارش را بکند. همه ما جمع شده ایم تا نام ایران را بالا ببریم در بالا بردن نام ایران همه باید دوست باشیم.

* ببینید امروز کروش تقاضا می کند لیگ تعطیل شو . همه تابع هستند و می گویند لیگ تعطیل شود من هم موافقم. من مخالف این نیستم که لیگ تعطیل شود و بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار بگیرند . من هم سال 98 لیگ را تعطیل کردم . خیلی انتقاد به من کردند . خیلی به من بد گفتند. ما دو حالت داشتیم یا با یک تیم خوب به جام جهانی می رفتیم. یا با یک لیگی که 4 - 5 بازیش مانده بود و بازیکناش در اختیار تیم قرار گرفته بودن به جام جهانی می رفتیم . آن روزها ما یک مجمع کوچکی داشتیم نشستیم صحبت کردیم دیدیم اگر بازیکنان در اختیار سرمربی قرار بگیرند خیلی اثرش بیشتر از این است که بروند فوتبالی بازی کنند که اثارش به تیم ملی منتقل نمی شود . بله من موافق تعطیلی لیگ هستم ولی نه اینقدر.

*اصلا مخالف حضور بازیکنان مهاجر در تیم ملی نیستم اما من مخالف این هستم که این لیگی که میلیاردها تومان دارد خرجش می شود و دست فدراسیون و دست سازمان لیگ و دست باشگاه های ما در کاسه دولت هست و نباید اینطور باشد و در آوردن از کاسه دولت چیزی عایدمان نمی شود و یک باشگاهی درست می کنیم که باشگاه پرسپولیس و استقلال به این حالت باشند. باشگاه تراکتورسازی و همه باشگاه ها دارند از دولت پول می گیرند. من اعتقاد دارم اشکال ما حضور دولت در فوتبال ما است.

*بودجه آن زمان ما 45 میلیون تومان بود. امروز بودجه 100 میلیارد تومانی دارند. وقتی در خرج کردن مدیریت نباشد وقتی ندانیم این پولها کجا خرج می شود و کنترل در خرج کردن نباشد. بازیکن سالاری وجود دارد . وقتی سرمربی حرفی را می زد بازیکنان ما گوش می کردند. امروز بازیکن با خبرنگار و دلالش صحبت می کند که این کار را انجام بدهد یا ندهم . اصلا شکل فوتبال به دلیل ورود آدم های غیر فوتبالی عوض شده . اصلا من به آقای کفاشیان کاری ندارم آقای کفاشیان دارند زحمت خودشان را می کشند. فوتبال ما احتیاج به آدم های غیر فوتبالی ندارد ما در دکان خودمان همه رقم آدم داریم که بتوانند بیایند و به این فوتبال خدمت کنند.

*باید کروش را آورد سرجای خودش که شما یک سرمربی هستید اگر کروش قبول کند که یک سرمربی است من موافق کروش هستم اما اگر او بگوید که رئیس فدراسیون باید بنشیند و حرفهایش را گوش کند من قبول ندارم . من به کروش اعتقاد دارم اما آقای قلعه نویی باهوش ترین مربی ایران است . به دو جهت می توانید مربیان را بسنجید یکی از جهت جام ها ، کاپ ها ، مقام ها و افتخاراتی که در فوتبال به دست می آورند . دوم معلم بودنشان و اینکه با بازیکن شوخی ندارند و با بازیکن حرفای زیادی را نزدن و در سطح یک مربی کار کردن من قلعه نویی را پسندیدم . ولی در زمانی که من به قرعه کشی جام جهانی 98 رفتم مارسی با بیلاردو صحبت کردم و در آن زمان دکتر بیلاردو سرمربی تیم ملی آرژانتین بودند و ایشان گفتند بعد از جام جهانی من می آیم ایران . هزینه آمدنشان به ایران آن زمان 2 میلیون دلار بود . من با موسسه کوکاکولا صحبت کردم تا هزینه این مربی را تامین کنیم ولی مورد موافقت قرار نگرفت .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها