اجرای موفق مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها

نگاه مشترک روحانی و ضرغامی

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که قرار است در آینده نزدیک آغاز شود همکاری همه دستگاه‌ها و مسئولان و البته مردم را می‌طلبد. اخبار منتشر شده، نشان می‌دهد رسانه ملی و دولت در این زمینه نگاه نزدیکی به یکدیگر دارند و صدا و سیما عزم خود را جزم کرده تا همچون دیگر مسائل ملی، دولت را در این زمینه یاری کند.
کد خبر: ۶۵۳۶۲۲

رئیس‌جمهور از یک‌سو با تاکید بر ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، حضور رسانه‌ها را برای زمینه‌سازی در راستای اجرای این مرحله، لازم دانسته و از سوی دیگر رئیس سازمان صدا و سیما هم کمک به اجرای موفق مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را از وظایف اصلی رسانه‌ها در شرایط فعلی کشور خوانده است.

صحبت‌های حسن روحانی، رئیس‌جمهور و عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما در دو مراسم جداگانه؛ اولی در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات و دیگری در همایش افق رسانه بیان شده، اما هر دو حاکی از نزدیکی نگاه دولت و رسانه ملی در این موضوع و تلاش صدا و سیما برای اجرای هرچه بهتر این قانون است.

رئیس‌جمهور در اظهارات دیروز خود با تاکید بر این‌که رسانه‌ها باید در مشکلات اساسی جامعه به صحنه بیایند گفت: رسانه‌ها باید به دولت، به حاکمیت و به کشور کمک کنند.

وی با بیان این‌که می‌خواهیم وارد اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها شویم، گفت: این کار، نیاز به حضور رسانه‌ها دارد، آنها باید زمینه را آماده کرده و شرایط کشور را توضیح بدهند و تشریح کنند. روحانی افزود: اکنون، پولی که از حامل‌های انرژی به‌دست می‌آید با بخشی از پول خزانه دولت ضمیمه شده و تبدیل به یارانه نقدی می‌شود که به طور مساوی برای خانوارها تقسیم می‌شود.

رئیس‌جمهور گفت: شما می‌بینید امروز کشور با چه مشکلاتی مواجه است و بخش‌های تولید چه مشکلات عظیم دارند و همین‌طور در بخش سلامت با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. ما در زمینه یارانه و هدفمندی یارانه‌ها اگر بخواهیم قدم بزرگی برداریم دو چراغ قرمز پیش روی ماست یکی مساله گرانی و دیگری مساله بیکاری و رکود. لذا ناچاریم قدم‌ها را آرام برداریم. وقتی آرام برمی‌داریم حل مشکلات به سرعت امکان‌پذیر نخواهد بود.روحانی افزود: در قدم دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌خواهیم به تولید کمک کنیم و اقشار نیازمند را نه تنها از کمک یارانه نقدی و غیرنقدی محروم نکنیم بلکه بتوانیم کمک بیشتری کنیم.وی تاکید کرد: راه‌حل این موضوع این است که آنها که نیاز آنچنانی به یارانه ندارند، دست رد به سینه یارانه نقدی بزنند و فرم‌هایی را که در فروردین در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، پر نکنند تا بتوانیم با دست بازتری به مشکلات جامعه رسیدگی کنیم. معضل بهداشت و درمان و حمل و نقل عمومی و تولید، همه در سایه آن امکان‌پذیر است که مردمانی که نیاز آنچنانی به یارانه ندارند، با صدای رسا به یارانه نقدی، نه بگویند. روحانی خطاب به اصحاب رسانه گفت: برای این کار شما قدم به میدان بگذارید و همه توان خود را به کار بگیرید. فقط بحث محیط‌زیست و یارانه نیست، همه مسائل اصلی جامعه ما نیاز به حضور و فعالیت شما و اقدامات اساسی شما دارد.

ضرغامی: نمی‌گذاریم تنگناهای مالی، کوچک‌ترین خللی در جهت‌گیری‌های رسانه ملی داشته باشد

رئیس سازمان صدا و سیما هم که دیروز در همایش افق رسانه صحبت می‌کرد اجرای موفق مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها را از جمله وظایف اصلی رسانه ملی در شرایط کنونی دانست و گفت: این وظیفه صرفا به اطلاع‌رسانی محدود نمی‌شود، بلکه آماده‌سازی افکار عمومی، خنثی‌سازی عملیات روانی دشمن و برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگ با دولت برای اجرای سیاست‌های مصوب از اولویت‌های برنامه‌سازان رسانه ملی است. رسانه‌های مکمل نیز به متن نیاز دولت بپردازند و از حاشیه پردازی پرهیز کنند.

ضرغامی، «مقاوم‌سازی» اقتصاد را کلید حل مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: تثبیت و تحکیم اصول و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی و تقویت برنامه‌ها و اقدامات قوای سه‌گانه برعهده رسانه ملی است که باید با همه توانمندی در این زمینه اقدام کند.رئیس رسانه ملی افزود: نمی‌گذاریم تنگناهای مالی، کوچک‌ترین خللی در جهت‌گیری‌های رسانه ملی داشته باشد. مثل همیشه عملیات روانی دشمنان انقلاب را خنثی می‌کنیم. چرا که توانمندی رسانه ملی در خدمت و تقویت برنامه‌ها و اقدامات قوای سه گانه است. ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی در اندیشه و نگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب گفت: انتظار جامعه اسلامی از رسانه ملی خود، حرکت به سمت ارزش‌های متعالی دین و تربیت آحاد مردم براساس این آموزه‌هاست.

ضرغامی، هنرمندی در تبلیغ مستقیم و غیرمستقیم، سفارش‌محوری، درک صحیح از مخاطب انبوه، مرجعیت دینی رسانه ملی نزد مخاطبان، شناساندن صحیح معروف و منکر در جامعه، معرفت‌افزایی و عمق‌بخشی به اعتقاد و دانش دینی مردم، استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های تولیدات معارفی در سطح جامعه و مراکز دینی، «اقناع» به جای «اغوا»، مناسک‌سازی، نوآوری، پدیده‌سازی و استفاده از پژوهش‌ها و نظرسنجی‌های دقیق برای روشن شدن نیازهای واقعی مردم را از موضوعات مهم تبلیغات دینی در رسانه دانست و بر برنامه‌ریزی جامع و متوازن برای اثربخشی ظرفیت‌های سازمانی و برون‌سازمانی در عرصه دینی تأکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها