ابتکار:

برداشت تجاری از درختان سالم متوقف شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برداشت تجاری از درختان سالم شمال کشور متوقف شده است.
کد خبر: ۶۵۳۵۷۷
برداشت تجاری از درختان سالم متوقف شد

معصومه ابتکار عصر امروز قبل از ترک گیلان در جمع خبرنگاران، تعامل در دولت روحانی برای ارتقای محیط زیست را مناسب و مطلوب دانست و اظهار کرد: خوشبختانه اعضای دولت رویکرد مثبتی نسبت به محیط زیست دارند.

وی با بیان اینکه نگاه استانداران نسبت به ارتقای محیط زیست مطلوب ارزیابی می‌شود، اظهار کرد: همه اینها یک فرصت استثنایی را بوجود می‌آورد که امیدواریم در برطرف شدن مسایل زیست محیطی از جمله پسماندها، تعامل خوبی بین بخش خصوصی و دولت شکل گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سیاستگذاری صحیح و همراهی دستگاه‌های اجرایی را در کاهش معضلات و اتخاذ تصمیم‌های درست را تاثیرگذار دانست.

ابتکار، برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها را یک معضل خواند و گفت: رودخانه‌های حفاظت شده به ویژه در گیلان باید با جدیت دنبال شود و حفظ آنها در دستور کار ما است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های شن و ماسه را با دقت بیشتری دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی در این راستا مهم است.

ابتکار درباره وضعیت تالاب بندرانزلی خاطرنشان کرد: سال گذشته احیای تالاب انزلی 10 میلیارد تومان اعتبار داشت و امسال نیز همین مقدار به آن اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه طرح احیای تالاب انزلی با یک موسسه ژاپنی به امضا رسیده است، یادآور شد: برنامه ویژه‌ای برای تالاب انزلی داریم ضمن اینکه حفظ این تالاب نیازمند همت جمعی است.

معاون رئیس جمهور تالاب انزلی را یکی از ارزشمندترین جاذبه‌های توریستی و طبیعی کشور عنوان کرد و متذکر شد: احیای تالاب انزلی از ضروریات است و امیدواریم شاهد رونق گردشگری پایدار در این تالاب باشیم.

وی درباره قطع درختان سالم از جنگل‌های طبیعی تصریح کرد: حدود یک ماه و نیم گذشته در دولت طرحی به تصویب رسید و براساس آن برداشت تجاری از درختان سالم شمال کشور ممنوع شد.

ابتکار برداشت درختان سالم از جنگل‌های هیرکانی، شمال و البرز را ممنوع اعلام کرد و افزود: اجرای این مصوبه به زمان خاصی اختصاص ندارد.

وی افزایش ضریب حفاظت از جنگل‌ها را از اهداف طرح مذکور عنوان کرد و یادآور شد: ممنوعیت برداشت تجاری از درختان سالم شمال منوط بر این است که سازمان محیط زیست و سازمان جنگلداری بتوانند با هم ضریب حفاظت را افزایش دهند.

ابتکار همکاری جوامع محلی را در حفظ و نگهداری جنگل‌ها تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: تنوع زیستی کشور آسیب‌پذیر است و گونه‌های ارزشمند به دلایل محتلف از دست رفتند.

معاون رئیس جمهور، رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست را بازنگری سیاست رو به شکار حیات وحش عنوان کرد و گفت: اعلام ممنوعیت شکار ساده‌ترین و در عین حال دشوارترین راه اجرایی بوده است و باید بتوانیم جلوی از دست رفتن گونه‌های ارزشمند تنوع زیستی در حیات وحش را بگیریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر حفاظت از حیات وحش ایران خاطرنشان کرد: باید با مشارکت همگان و جوامع محلی جلوی آسیب‌های حیات وحش گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها