به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یاهواتو، هشتاد و چهارمین سالن اتومبیل ژنو از روز ششم تا 16 مارس (15 تا 25 اسفند) درهایش را به روی بازدیدکنندگان گشوده است. شرکت های بزرگ و کوچک اتومبیل سازی آخرین مدل های خود را در این سالن به نمایش گذاشته اند.
در فرصت های مناسب گزارش هایی را در مورد سالن اتومبیل ژنو ارائه می کنیم. اما این گزارش فقط اختصاص اتومبیل پاگانی زوندا روولوسیون دارد که مانند جواهری در این سالن چشم ها را به خود خیره کرده است.
پاگانی یک سازنده ایتالیایی کوچک است. این سازنده اتومبیل های استثنایی و سفارشی به لطف توانایی ها و مشخصات بی نظیر مدل زوندا به شهرت رسید.
زوندا در سال 1999 تولید شد ، در حالی که هوآیرا جانشینش در سال 2012 عرضه شد، اما زوندا هنوز حاضر به ترک صحنه نیست. با این همه ، زمان آن فرا رسیده که این سوپر اتومبیل که طرفداران زیادی دارد ، خود را کنار بکشد.
اما هوراچیو پاگانی آدمی احساساتی است و با تولید مدل منحصربفرد پاگانی زوندا روولوسیون آخرین تقدیر را از اتومبیلی که خلق کرده است، به عمل آورد.
پاگانی زوندا روولوسیون مجهز به موتوری 12 سیلندر 6.01 سی سی به قدرت 800 اسب بخار است. وزن آن فقط 1070 کیلو گرم است. گشتاور آن 730 نیوتن متر است که به آن اجازه می دهد که فقط در 2.7 ثانیه سرعتش از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.
سرعت آخرین مدل پاگانی 350 کیلومتر بر ساعت است. طراحی آئرودینامیک و خلاقانه این مدل همه نگاه ها را به خود خیره می کند.
نکته دیگری که بر شهرت این اتومبیل استثنایی می افزاید، قیمت آن است. قیمت پاگانی زوندا روولوسیون 2.2 میلیون یورو بدون احتساب مالیات است. در واقع، این مدل گران ترین اتومبیلی است که در سالن ژنو حضور دارد.
تاکنون یک راننده خوشبخت مدل پاگانی زوندا روولوسیون سفارشی اش را دریافت کرده است.
مترجم: بهرام افتخاری - جام جم آنلاین
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد