رکود بازار مسکن اجاره بها را نسبت به سال گذشته با کاهش زیادی مواجه کرده به طوری‌که اجاره بها از متری یک میلیون تومان به حدود 700 هزار تومان رسیده است.
کد خبر: ۶۵۳۳۳۱
کاهش 300 هزار تومانی نرخ اجاره‌بها

تب و تاب فرارسیدن سال نو هم نتوانست رکود بازار مسکن را دستخوش تغییر کند و همچنان بنگاه‌های املاک خالی از مشتری است و آپارتمان‌ها روی دست سازندگان مانده و با وجود کاهش قیمت، متقاضیان پول کافی برای خرید این واحدها ندارند. به همین جهت رکود این بازار، اجاره بها را هم کاهش داده و مالکان به اجبار قیمت‌ها را پایین آورده‌اند.

براین اساس در سال گذشته که قیمت مسکن سیر صعودی داشت، اجاره بهای مسکن به متری یک میلیون تومان رسیده بود و حتی در برخی از آپارتمان‌ها در شمال تهران این رقم بیش از متراژ خانه‌ها هم تعیین می‌شد اما در 6 ماهه امسال اجاره‌بها با کاهش زیادی روبرو شده و به کمتر از 700 هزار تومان در هرمترمربع رسیده است.البته آپارتمان های لوکس در شمال تهران هنوز با نرخ های بالایی اجاره داده می‌شوند.

از سوی دیگر بنگاه‌های املاک که با کمبود مشتری به خصوص در اواخر سال مواجه هستند، سعی دارند حتی با کاهش این قیمت هم مشتری را جذب کرده و واحدها را اجاره دهند به همین جهت نبود برخی از امکانات مانند پارکینگ و انباری می‌تواند اجاره بها را تاحد زیادی کاهش دهد.

به همین جهت برخی از مالکان که نیاز مالی چندانی ندارند واحدها را نگه داشته‌اند تا در خرداد که فصل اجاره است به بازار عرضه کنند البته با توجه به افزایش متقاضیان در خرداد ماه، بطور حتم قیمت‌ها نمی‌تواند بیش از این افزایش پیدا کند.

یکی از فعالان بازار مسکن در بنگاه‎‌های املاک با اعلام اینکه اجاره بها نسبت به سال قبل کاهش زیادی داشته است، گفت: الان یک آپارتمان 100 متری حداکثر با نرخ 700 هزار تومان در هرمترمربع اجاره داده می‌شود و مشتری قادر به پرداخت رقم بیشتری نیست.

وی افزود: در طول روز مشتریان کمی به بنگاه ها مراجعه می کنند به همین جهت رکود بازار مسکن هم خرید و فروش و هم اجاره را تحت تاثیر قرار داده است البته در خردادماه که اغلب خانواده ها به دنبال یافتن خانه هستند این بازار رونق بیشتری پیدا می کند اما بعید است که نرخ ها تغییری داشته باشد.

اجاره بها در برخی از محله‌های تهران

براساس گزارش های میدانی یک آپارتمان 70 متر و یکخواب با پارکینگ، انباری و آسانسور با عمر 3 ساله با شرایط 15 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 600 هزار تومان به فروش می رسد و در پونک، خیابان پنجم واحدی 68 متری و دوخوابه با نرخ 57 میلیون تومان رهن داده می شود.

آپارتمان دیگری با مساحت 67 مترمربع ، دوخوابه و بازسازی شده با 55 میلیون تومان رهن کامل به اجاره می رسد و در پونک - سردار جنگل واحدی 70 متری و دوخوابه فول امکانات 50 میلیون تومان رهن داده می شود.

در بلوار فردوس - بهار هم واحدی 68 متری و نوساز با کلیه امکانات 50 میلیون تومان رهن داده می‌شود و در دلاوران - آزادگان هم واحدی 51متری با 35 میلیون تومان رهن کامل به اجاره می رسد.

در بلوارابوذر - علامه امینی هم واحدی 67 متری و یکخوابه با آسانسور، انباری و تراس با 47 میلیون تومان رهن کامل اجاره داده می شود و در پونک - نفت برای واحدی 70 متری با تمامی امکانات 55 میلیون تومان رهن تعیین شده است.

آپارتمانی در فردوس غرب - بهار شمالی به مساحت 54 مترمربع، فول امکانات و عمر 5 ساله با 40 میلیون تومان رهن و واحد دیگری در بلوارفردوس - سازمان برنامه جنوبی به مساحت 54 متر و نوساز47 میلیون تومان اجاره داده می‌شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
امیری فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
۰
۰
واقعا خوبه كه سعی كنید كه قیمت اجاره مسكن را پایین نشان دهید ؛ و به این وسیله موجب افزایش آن نشوید.
ولی با چه قیمتی , به قیمت انكار واقعیت موجود در بطن جامعه؟ هر كسی یك سر به بنگاه سر كوچه خودش بزنه متوجه این نوشته ها اصلا صحت نداره!!!!!
haoidari schakila
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
۰
۰
ein turk darf nicht leben hurren sohne hurren tochter turk muss sich selbst ficken und von meiner hazara vewrwandte 900 billiard km weg bleiben sonst toten wir weuch und springen wir eure dreck gehirn in die lkuft
عمواوغلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
۰
۰
اجاره كاخ نشینان كاهش یافته است ولی اجاره بندگان كوخ نشینها افزایش یافته است پس لطفاً سوء تبلیغ نفرمایید.
مستاجر نگون بخت و سیه روز
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
۰
۰
اجاره ها كاهش پیدا نكرده بلكه لاك پشتی به نقطه قبل از سونامی افزایش دو سال گذشته سوق پیدا كرده كه متاسفانه دلالان در تلاش برای ایجاد موجی كاذب و جوی روانی برای افزایش دوباره هستند
بهترین عكس العمل نخریدن و اجاره نكردن منزل می باشد
سیروان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
۰
۰
واقعا متاسفم بابت این دروغ بزرگ!!!!!
یعنی سردبیر محترم تا حالا نرفته بنگاه یا شب خواب خوب دیده كه اجاره كاهش پیدا كرده!!!!
آخه مومن ، بنده خدا ، كجا كاهش پیدا كرده ؟كجا؟
چرا ملت را سركار میذارید؟چرا؟بخدا جای بالا دستی شما بودم توبیختون میكردم با این بلف زدناتون!!!خجالت بكشید

نیازمندی ها