شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۵۳۳۰۳
تیم «آسمان» در «خورشید» یا «ایران» ؟

حمله هماهنگ دشمن به اقتصاد مقاومتی

روزنامه کیهان نوشت: حمله رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که چندی پیش از سوی رهبر معظم انقلاب به سران قوا ابلاغ شد، ادامه دارد به گونه‌ای که نمی‌توانند خشم عجزآلود خود را از باطل‌السحر تحریم‌ها پنهان نمایند.از جمله رادیو فردا ارگان رسمی سیا در مطلبی با حمله به سیاست اقتصاد مقاومتی ادعا کرد که رویکرد اقتصاد مقاومتی به جایی نخواهد رسید!در این نوشته با آسمان و ریسمان بافتن و طرح ادعاهایی بیرون از مسایل اقتصادی آمده است؛ «این رویکرد ]اقتصاد مقاومتی[ به زودی یا به بایگانی سپرده خواهد شد یا آنچنان به تخریب ساختارها و نهادهای تضعیف شده منجر خواهد شد که حتی مدیران جمهوری اسلامی آن را مسکوت خواهند گذارد.»

همچنین ادعا شده است؛ «سیاست اقتصاد مقاومتی که صرفاً برای ریاضت‌کشی بیشتر مردم جهت کاهش فشار بر حکومت تعبیه خواهد شد در فهرست بلند سیاست‌های شکست خورده نظام ثبت خواهد شد.»پیش از این نیز این رسانه آمریکایی در گزارشی و در پی ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، نتوانسته بود خشم عجزآلود خود را پنهان کند و این رویکرد را بی‌فایده دانسته بود.سایت گویانیوز که از او در محافل رسانه‌ای داخلی به عنوان سیانیوز یاد می‌شود نیز تلاش کرد رویکرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مورد خدشه قرار بدهد. اما این تلاش از سر عجز و استیصال منجر به آن شده است که تنها در مطلبی هجوآمیز و آمیخته به چاشنی طنزی مستهجن و بکارگیری عباراتی لمپن، بدون هیچ منطقی و استنادی به سیاست اقتصاد مقاومتی ناشیانه و عاجزانه حمله نماید.این تلاش‌ها و تحرکات رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه به وضوح نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در جنگ اقتصادی تمام عیاری که مستکبران و سلطه‌گران علیه او به پیش کشیده‌اند، راهکاری صحیح و منطقی را برگزیده است که صدای حریف را درآورده است.

اسرائیل: فرانسه در مذاکرات ژنو پیگیر توقعات ما بود

کیهان آورده است:وزیر اطلاعات اسرائیل گفت: ما پاریس را در مذاکرات هسته‌ای ژنو تحت فشار گذاشتیم تا مفادی را به متن توافقنامه با ایران اضافه کند.

یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات اسرائیل می‌گوید: همانطور که اسرائیل، فرانسه را قانع کرد تا شرایط سخت‌تری را در توافق هسته‌ای مقدماتی با ایران بگنجاند، در توافق هسته‌ای جامع نیز می‌توان شرط توقف فعالیت‌های غنی‌سازی را اضافه کرد.وی در مصاحبه با المانیتور گفت که این دیپلماسی اسرائیلی بود که موجب شد توافق هسته‌ای مقدماتی قدرتمندتری با ایران منعقد شود.به گزارش دیپلماسی ایرانی، وی همچنین گفته است: «در متن اولیه توافق مقدماتی با ایران، جمهوری اسلامی ایران تنها از فعالیت راکتور آب سنگین اراک منع می‌شد نه ادامه ساخت و ساز و نصب تجهیزات در این تأسیسات که پتانسیل تولید پلوتونیوم را دارد. این اسرائیل بود که از فرانسه خواست محدودیت‌های بیشتری در این زمینه در نظر بگیرد.»

یادآور می‌شود ملاقات شهریور گذشته رئیس جمهور فرانسه با دکتر روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با ذوق‌زدگی عجیب برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای غربگرا در ایران مواجه شد و این در حالی بود که فرانسه در مذاکرات ژنو متأثر از صهیونیست‌ها رفتار کرد.

انگلیس در تحریم علیه روسیه نمی‌تواند با آمریکا همراه شود

روزنامه کیهان نوشت:در صورت اعمال تحریم علیه روسیه، انگلیس بیش از همه ضرر می‌کند و بدهی‌هایش فزونی خواهد گرفت.این تحلیل را رابرت پستن دبیر اقتصادی شبکه دولتی انگلیس-بی‌بی‌سی- عنوان کرد. وی در تحلیلی خاطرنشان ‌کرد: اگر تحریم‌های مالی و تجاری در مورد روسیه به اجرا گذاشته شوند هزینه‌های آن برای بریتانیا ممکن است از روسیه بیشتر باشد. شاید به همین خاطر است که وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای نوشته است: «دولت بریتانیا در حال حاضر نباید از اعمال تحریم علیه روسیه و یا بستن مراکز مالی لندن به روی روس‌ها حمایت کند.»طبق تازه‌ترین آمارهای موجود که مربوط به سال 2011 است، حجم سرمایه‌گذاری بریتانیا در روسیه بالغ بر 46 میلیارد پوند است و در مقابل سرمایه‌گذاری روسیه در بریتانیا حدود 27 میلیارد پوند است. به همین خاطر در صورت اعمال تحریم مالی و مسدود کردن اموال و سرمایه‌گذاری‌ها، طرف بریتانیایی خیلی بیشتر از طرف روس متضرر خواهد شد.

بی‌بی‌سی اضافه می‌کند: در عین حال باید به خاطر داشت که مازاد معاملات تجاری بریتانیا با روسیه طی دو سال اخیر از حدود دو میلیارد به سه میلیارد پوند رسیده است و هرگونه توقفی در مبادلات بازرگانی بیشتر به ضرر بریتانیا تمام خواهد شد.داشتن مازاد در معاملات تجاری با اقتصادهای بزرگی مثل روسیه برای اقتصاد بریتانیا بسیار مهم است چون طی سه دهه گذشته بریتانیا در مناسبات تجاری خود با جهان همیشه کسری موازنه داشته است.این گزارش حاکی است: هرگونه توقف و یا قطع معاملات تجاری با روسیه رشد مناسبات تجاری بریتانیا با جهان را دشوارتر خواهد کرد. افزایش حجم تجارت خارجی بریتانیا یکی از اهداف مهم دولت فعلی و یکی از راههای اصلی برای کاستن از حجم عظیم بدهی‌های این کشور است.

با صراحت باید گفت که درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های بریتانیا در روسیه یکی از عوامل مهم برای ایجاد تعادل در میزان خرج و دخل بریتانیا است.بریتانیا در عرصه تجارت کالا و خدمات با روسیه همیشه کسری موازنه داشته و به‌عنوان نمونه حجم این کسری موازنه در سال 2012 حدود یک میلیارد و 800 میلیون پوند بوده است. اما اموال و سرمایه‌گذاری‌های بریتانیا در روسیه به نسبت سرمایه‌گذاری‌های روسیه در بریتانیا حدود چهار میلیارد و 700 میلیون پوند درآمد بیشتری داشته است.پستن در ادامه این گزارش تصریح کرد: شاید چنین تصوری بسیار وسوسه‌ برانگیز باشد که فکر کنیم در صورت تحریم مالی و تجاری روسیه تنها کسانی که ضرر خواهند کرد معدودی از میلیونرهای روس هستند که در لندن و سایر نقاط بریتانیا خانه‌های مجلل و یا باشگاه‌های فوتبال را خریداری کرده‌اند. ولی واقعیت این است که چنین اقدامی برای بخش مالی و تجاری بریتانیا ضررهای سنگینی به بار خواهد آورد.

همچنین بانک‌های بریتانیایی بیش از 19 میلیارد پوند به بخش‌های خصوصی و عمومی روسیه وام داده‌اند و حجم تضمین‌های مالی این وامها بالغ بر 42 میلیارد پوند است.دبیر اقتصادی بی‌بی‌سی در پایان تاکید می‌کند: مجموعه این اطلاعات ثابت می‌کند که اروپا بسیار بیشتر از آمریکا از نظر اقتصادی و مالی با روسیه ارتباط دارد و این ارتباط صرفاً وابستگی بخش اعظمی از اروپا به گاز صادراتی روسیه نیست. حدود یک سوم از گاز مصرفی در اروپا از روسیه وارد می‌شود. بنابراین رهبران اروپایی متفاوت از رهبران آمریکا، قبل از اتخاذ هر تصمیمی در مورد مجازات و تحریم اقتصادی روسیه به همه این مسائل فکر خواهند کرد.

اروپا نگران است شاه کلید اینترنت در قبضه آمریکا

کیهان آورده:کلید اینترنت جهان در دستان هفت نفر در آمریکاست و حالا پس از افشاگری‌های اسنودن درباره جاسوسی‌های آمریکا، اروپا خواستار انتقال مدیریت اینترنت جهانی به سازمان ملل و خارج کردن آن از انحصار آمریکاست.دویچه‌وله- شبکه دولتی رسمی آلمان- با انتشار این خبر نوشت: هسته اصلی اینترنت در جهان توسط هفت کلید کنترل می‌شود؛ هفت کلید واقعی، به شکل کارت‌های هوشمند، که در دستان هفت نفر است. این هفت نفر هفت جایگزین هم دارند که در مواقع اضطراری وظایف آنها را انجام خواهند داد.روزنامه گاردین به تازگی گزارشی منتشر کرده از مراسمی موسوم به «مراسم کلید» که تحت تدابیر شدید امنیتی در سازمان «آیکان» (سازمان جهانی تخصیص نام‌ها و اعداد) برگزار می‌شود؛ مراسمی برای تامین امنیت اینترنت در صورت بروز فجایع بزرگ در زمین. آیکان که در آمریکا مستقر است، از مهم‌ترین نهادها در فرآیند حاکمیت اینترنت است و مسئولیت تخصیص آدرس‌های اینترنتی به همه وب‌سایت‌ها، سرورها و سیستم‌های کامپیوتری موجود در جهان را بر عهده دارد. در واقع مدیریت سیستم تعیین دامنه‌ها (DNS) بر عهده آیکان است.

تمام آدرس‌های اینترنتی در جهان (مثلاً گوگل دات‌کام) به آدرس‌های آی‌پی مشخصی متصل‌اند و نام دامنه (گوگل دات‌کام) تنها پوششی برای تسهیل کاربری انسان‌ها است، چون به خاطر آوردن نام دامنه‌ها به مراتب راحت‌تر از مجموعه‌ای از چهار عدد است که با نقطه از هم جدا شده‌اند، مثلاً 64/230/160/78 که یکی از آی‌پی‌های گوگل است. به عبارت ساده، آیکان مسئولیت ترجمه این اعداد به نام‌ها را بر عهده دارد. اگر کسی به پایگاه عظیم داده‌های آیکان دست پیدا کند، می‌تواند کنترل اینترنت را در دست بگیرد، به این معنی که مثلاً می‌تواند با دریافت درخواست کاربران از طریق مرورگرها، آن‌ها را به هر جایی که می‌خواهد هدایت کند.

از سال 2010 این هفت نفر هر سال چهار بار با یکدیگر دیدار می‌کنند تا با حضور در «مراسم کلید» یک «شاه کلید» جدید بسازند؛ یعنی در واقع پسورد برای ورود نهایی را تغییر دهند. این مراسم در لس‌آنجلس برگزار می‌شود؛ در اتاقی بی‌پنجره و دور از دیدرس دیگران در جنوب کالیفرنیا.خبرنگار گاردین می‌گوید ورود به این مراسم فوق‌محرمانه مستلزم عبور از چندین گیت‌ امنیتی بسیار پیچیده است؛ پر از درهای بسته‌ای که با کدهای مخصوص و اثر انگشت و اسکن چشم باز می‌شوند. مکانیسم امنیتی برای ورود به این مجموعه در حد مکانیسم امنیتی اتاق فرمان موشک‌های حامل کلاهک‌های هسته‌ای است.در پایان این گزارش آمده است: پس از افشاگری‌های تکان‌دهنده ادوارد اسنودن درباره جاسوسی‌های گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا، حالا بسیاری از کشورهای جهان خواستار تحول اساسی فرآیند حاکمیت اینترنت در جهان‌اند. اتحادیه اروپا به تازگی از آمریکا خواسته که «جدول زمانی روشنی برای جهانی‌سازی آیکان» ارائه کند؛ حالا محول کردن وظایف آیکان و انتقال مسئولیت راهبری اینترنت به نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل، کف مطالبات اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

ابلاغ بخشنامه روحانی پس از 135 روز

روزنامه خراسان نوشت:در حالی که وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، در جلسه اول آبان ماه خود مصوباتی را در زمینه فعالیت های منطقه آزاد ماکو تصویب و آن را جایگزین ابلاغیه های دولت دهم در این خصوص کردند، این مصوبه در همان روز به تایید حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان رسید اما ابلاغ رسمی آن، پس از 4 ماه و 15 روز صورت گرفته است.

یک وزارتخانه: تحصیل در غیر ساعت اداری هم باید با مجوز باشد!

خراسان نوشت:براساس دستور یک وزیر اقتصادی به مسئولان اداری این وزارتخانه، مقرر شده ادامه تحصیل کارکنان این دستگاه در کلیه مقاطع تحصیلی در تمامی دانشگاه های داخلی اعم از دولتی، آزاد یا پیام نور علاوه بر ساعات اداری، در خارج از ساعات اداری و حتی با استفاده از مرخصی تنها با تشکیل پرونده و اخذ مجوز مکتوب قبل از شروع تحصیل مجاز خواهد بود.

دعوت پادشاه عربستان از روحانی برای سفر به ریاض

روزنامه ایران درخبر اول نوشت:این که روزنامه لبنانی السفیر با بیان اینکه منابع آگاه ازتصمیم «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی برای دعوت از «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به منظور سفر به این کشور خبر داده‌اند، تأکید کرد که اگر این خبر درست باشد، شاهد تأثیرات آن بر اوضاع لبنان خواهیم بود. این روزنامه لبنانی نوشت: تماس‌های بین ریاض و تهران از گذشته شروع شده و در آستانه اعلام نتایج است. این روزنامه لبنانی در عین حال خاطرنشان کرد: منابع دیپلماتیک عربی تصمیم ملک عبدالله برای دعوت از روحانی برای سفر به عربستان را نه رد و نه تأیید کرده و منابع دیپلماتیک ایرانی هم گفته‌اند که تاکنون از این موضوع اطلاعی ندارند.

توضیح عراقچی درباره علت محرمانه بودن مذاکرات

ایران درخبر دیگری نوشت:معاون وزیر امور خارجه مسأله هسته‌ای را «فراجناحی» دانست. به گزارش ایسنا، «سیدعباس عراقچی» پنجشنبه گذشته در نشست بررسی توافق ژنو با اشاره به برخی اختلاف‌ها با مجلس درخصوص محرمانه بودن مذاکره‌ها گفت: «ما از نمایندگان خواستیم که جزئیات مذاکره‌ها را به صورت مصاحبه منتشر نکنند اما آن‌ها قبول نداشتند و دکتر ظریف نیز نسبت به این مسأله موضع گرفت و گفت اگر استیضاح هم شوم باز هم جزئیات مذاکره‌ها را بیان نخواهم کرد.» وی اضافه کرد: «طرف مقابل بخصوص لابی صهیونیستی نیز سر این مسأله بازی رسانه‌ای راه انداخت و پایگاه‌های صهیونیستی در فضای اینترنت نسبت به جزئیات مذاکره‌ها اطلاعات دروغ پخش می‌کردند. متأسفانه این مسأله فضای داخلی را تحت تأثیر قرار داد؛ اما استدلال ما این بود که این صحبت‌ها دروغ است و پایه و اساسی ندارد.»

توزیع گسترده مطالب موهن علیه دولت در روز جمعه

ایران نوشت:شنیدیم که تراکت های مصوری که موضوع توزیع سبد کالا و توافق ژنو را دستمایه اعتراض علیه دولت قرارداد ه در حاشیه نماز جمعه دیروز تهران توزیع شدند.در یکی از تراکت ها با کنایه به محمد جواد ظریف، او در حال آتش زدن اورانیوم های غنی شده در مقابل بازپس گیری اموال بلوکه شده ایران تصویر شده است. در تصویری دیگر توزیع سبد کالا دستمایه مطالب اهانت آمیز قرار گرفته و از آن به عنوان ریختن آبروی مؤمنان یاد شده بود.(؟!) توزیع کنندگان این تراکت ها همچنین در تصویری دیگر به این موضوع که چرا بالای برج میلاد گنبد و گلدسته ساخته نشده است انتقاد کرده اند. این اقلام تبلیغاتی در حالی توزیع شد که پیش از این حرکتی مشابه علیه دولت و مذاکرات هسته ای در سطح تهران به راه افتاد. طراحان آن حرکت نیز با استفاده از روشهای گرافیکی و با مضامین اهانت آمیز مذاکرات هسته ای را گفت و گو با شیاطین تعبیر کرده بودند.

رونمایی از سایت جدید بنیاد باران

ایران دست آخرآورده: نشست شورای عالی بنیاد باران به ریاست سیدمحمدخاتمی و دیگر اعضای آن از جمله محمدرضا عارف برگزار و در حاشیه این جلسه از سایت جدید این بنیاد رونمایی شد. به گزارش بنیاد باران، سید محمد خاتمی در این جلسه اتخاذ رویکردهای نو بخصوص ایجاد مراکز مطالعاتی را از اولویت‌های کاری بنیاد باران در دوران جدید عنوان کرد. رئیس‌جمهوری اسبق در این مراسم ضمن تشکر از مدیران پیشین و کنونی بنیاد باران که با وجود تنگناها، محدودیت‌ها و مشکلات چراغ این بنیاد را روشن نگه داشته‌اند گفت: امیدواریم که در آینده و بخصوص با فضای مناسب‌تری که این روزها در کشور ایجاد شده است، شاهد فعالیت‌های گسترده‌تر بنیادها و نهادهایی که قصد خدمت به مردم را دارند بخصوص بنیاد باران باشیم.

دلیل بازداشت رضوی فقیه

روزنامه تهران امروز نوشت:پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران درباره دستگیری سعید رضوی فقیه نوشت: «روز پنج‌شنبه سعید رضوی فقیه در راستای اجرای حکم محکومیت سابق خود بازداشت شد.نامبرده پیش‌تر از سوی دادسرای شهید مقدس به اتهام ارتکاب جرایم امنیتی تحت تعقیب قضایی قرار گرفته بود و نهایتا پس از ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی تهران نامبرده پس از محاکمه به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود، که حکم صادره نیز در دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید و قطعی شده است.این گزارش حاکی است نامبرده جهت اجرای حکم محکومیت یاد شده بامداد روز جاری دستگیر و جهت اجرای حکم به زندان معرفی شد.همچنین با توجه به ارتکاب جرایم جدید از سوی نامبرده در شهرستان همدان دادستان آن شهرستان با اعطای نیابت قضایی به دادستانی تهران خواستار انجام تحقیقات از وی شده است.»

تیم «آسمان» در «خورشید» یا «ایران» ؟

تهران امروز نوشت: روزنامه «آسمان» کمتر از یک ماه است که به علت انتشار مطلبی توهین‌آمیز درخصوص حکم قصاص توقیف شده اما در برخی محافل، زمزمه‌هایی درباره مقصد بعدی سردبیر این روزنامه مطرح می‌شود.بر اساس اخبار غیررسمی محمد قوچانی، سردبیر این روزنامه توقیف شده قرار است یا در روزنامه «خورشید» یا روزنامه «ایران» به فعالیت خبری خود ادامه دهد.محمدتقی روغنی‌ها، سرپرست روزنامه ایران درباره مطرح شدن موضوع رفتن محمد قوچانی به روزنامه ایران به خبرنگار فارس می‌گوید: از موضوع آمدن «قوچانی» به روزنامه ایران بی‌اطلاعم.اولین بار است که این موضوع را می‌شنوم.همچنین چندی پیش بیش از 100 نفر از نیروهای روزنامه خورشید (متعلق به سازمان تامین اجتماعی) اخراج شدند و گفته می‌شود که قرار است نیروهای روزنامه توقیف شده آسمان در این روزنامه مشغول به کار شوند.

عدم انتخاب استانداران از میان اصولگرایان

تهران امروز آورده:روح‌الله حسینیان نماینده مجلس در گفت‌وگو با مهر درخصوص انتخاب استانداران گفت: من شخصا نسبت به انتخاب استانداران رضایت ندارم، با اینکه آقای روحانی قول داد که از همه جناح‌ها در دولت خود استفاده می‌کند تقریبا هیچ‌یک از استانداران از اصولگرایان انتخاب نشده‌اند و این وعده آقای رئیس‌جمهور محقق نشد.

جلسه خصوصی وزیر اطلاعات با سید حسن خمینی

تهران امروز نوشت:اعضای مجلس خبرگان رهبری روز پنج‌شنبه جهت تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی در حرم حضرت امام خمینی(ره) حضور یافتند.در حاشیه این مراسم پس از اینکه اعضای خبرگان رهبری بعد از تجدید میثاق با امام راحل برای دیدار با مقام معظم رهبری به سمت بیت رهبر انقلاب حرکت کردند، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات و سید حسن خمینی نوه امام راحل جلسه‌ای خصوصی با هم داشتند که وقتی هر دو آنها با خبرنگاران روبه‌رو شدند گفتند که دیر شده و باید بروند.

بحران فیلم حضرت نوح در کشورهای عربی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:قطر، بحرین و امارات متحده عربی نمایش فیلم حضرت "نوح" ساخته جدید "آرنوفسکی" را در این کشورها ممنوع کردند. به گزارش هالیوود ریپورتر تعداد دیگری از کشورهای عربی همچون مصر، اردن و کویت نیز به احتمال فراوان واکنش مشابهی در قبال نمایش فیلم حضرت نوح(ع) نشان خواهند داد. "الازهر" با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این گونه فیلم‌ها بر خلاف دین و شریعت ماست. آرونوفسکی داستان کشتی حضرت نوح را با بودجه نسبتا عظیم 300 میلیون دلاری با همکاری "اسکات فرانکلین" تهیه‌ و تولید کرده است. فیلم "نوح" از هشتم فروردین آینده در آمریکا به نمایش درخواهد آمد.

فایل جدید صوتی منسوب به نخست‌وزیر ترکیه

جمهوری اسلامی نوشت:فایل جدید صوتی منسوب به نخست‌وزیر ترکیه، دیروز منتشر شد. روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه نوشت: رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه در این فایل صوتی که گفته میشود مکالمه تلفنی وی با "اردوغان دمیر اورن" (سرمایه‌دار معروف و صاحب امتیاز روزنامه ملیت) است با اعتراض به انتشار متن مذاکرات هیئت حزب بی‌دی پی ترکیه و عبدالله اوجالان در زندان جزیره ایمرالی در روزنامه ملیت در زمستان 92، خطاب به دمیر اورن از کلمات بسیار رکیکی استفاده می‌کند. وی همچنین با الفاظ تند و توهین آمیز روزنامه ملیت را متهم به لطمه زدن به روند حل مسئله کردها و توطئه می‌کند و از دمیراورن می‌خواهد دریا سازاک مدیر مسئول سابق روزنامه ملیت و نامیک دوروکان از خبرنگاران روزنامه ملیت را اخراج کند. جمهوریت نوشت: لحن نخست‌وزیر ترکیه در این فایل صوتی بسیار عصبی است. در پایان این گفتگو صدای گریه دمیر اورن صاحب امتیاز روزنامه ملیت و این سخنان وی شنیده می‌شود که دمیراورن از خود می‌پرسد، چرا وارد کار در این عرصه شدم؟ دریا سازاک مدیر مسئول سابق روزنامه ملیت تابستان امسال از این سمت برکنار شد.

سم در خون مردم عسلویه

روزنامه قدس نوشت: حجت‌الاسلام عباس بحرینی، امام جمعه موقت عسلویه گفت: خون مردم عسلویه مسموم است و انتقال خون هم از پذیرفتن خون مردم این منطقه اجتناب می‌کند. وی افزود: میزان آلودگی هوا در منطقه عسلویه بسیار بالا است و چندین برابر شهر تهران است.

خوشبینی سفیر آذربایجان

قدس نوشت: آخوندوف، سفیر آذربایجان در تهران گفت: گروه ویژه ای در حال بررسی لغو روادید برای اتباع ایرانی هستند و به حل این موضوع در آینده نزدیک خوشبین هستیم.

از مسؤولان توضیح خواستیم

قدس آورده:علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه باید برای حقوق شهروندی ارزش قایل باشیم، گفت: ما برای موضوع ستار بهشتی از مسؤولان مربوطه توضیح خواستیم، البته برخی از نمایندگان مجلس مخالف این کار بودند. در مجموع معتقدم چنین رفتارهایی است که به کشور صدمه می زند.

9 نماینده «حجتی» را احضار کردند

قدس نوشت:9 نفر از نمایندگان مجلس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را برای پاسخگویی به سؤالاتشان به مجلس کشاندند.

اقدام مشکوک سعودی ها

قدس آنلاین آورده: عربستان سعودی در اقدامی عجیب و با صدور بیانیه‌ای گروه اخوان المسلمین، داعش و جبهه النصره را فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها