یواشکی روزنامه ها

مراسم لوکس گرایی در تهران

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۵۲۰۳۶
نماینده آشوریان: تدریس انجیل در ایران آزاد است

کیهان: به نام کارگران به کام فتنه‌گران ورشکسته

روزنامه کیهان نوشت: خبرگزاری مدعی کار و کارگران و فعالیت‌های اقتصادی، عملا به اجاره افراطیون سیاست‌باز در حزب منحله مشارکت درآمده است.

خبرگزاری کار (ایلنا) مدتی است که ضمن انتشار ویژه اخبار مربوط به جریان فتنه و آشوبگران سال 88، تریبون را به دست‌اندرکاران حزب منحله مشارکت سپرده تا ضمن سفیدسازی کارنامه خیانت‌ های خود، علیه افراط و افراطی‌گری و افراطیون سخن بگویند.

در این میان افراطیون ساختارشکن مجلس ششم از سرویس ویژه برخوردارند.به عنوان مثال این خبرگزاری مصاحبه‌هایی را با احمد شیرزاد، علی شکوری‌راد و جلال جلالی‌زاده (سه عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم) و مرتضی مبلغ (معاون مشارکتی وزارت کشور دولت اصلاحات) انجام داد.

شیرزاد - که سابقه سیاه‌نمایی علیه برنامه هسته‌ای کشورمان و طرح ادعای دروغگویی ایران را در پرونده خود دارد و حتی با اعتراض تند کروبی مبنی بر اینکه شما بدتر از رادیو اسرائیل هستید، مواجه شد - به ایلنا می‌گوید تندروها می‌خواهند در ابهام و بدون شناسنامه سیر کنند.

برخی برنامه‌های صدا و سیما نظیر دیروز، امروز، فردا یا شناسنامه نشانه این طرز تفکرند؛ از تیتراژ ابتدایی تا تیتراژ پایانی، روشن است که در بخش رسانه‌ای روزنامه کیهان و بخش‌هایی از صدا و سیما و برخی ائمه جمعه و برخی از اعضای نهادهای حساس کشور در زمره این گروه هستند.

مرتضی مبلغ نیز مدعی شده افراطیون درصدد تبدیل فرصت‌های ارزشمند به تهدید هستند، بدون آنکه به خیانت بزرگ هم‌حزبی‌های خود در فتنه 88 و ایجاد تهدید ضد امنیت ملی از بطن مشارکت 40 میلیونی ملت ایران در انتخابات آن سال بپردازد.ایلنا همچنین مصاحبه‌های مشابهی با منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد‌ملی و درایتی از اعضای حزب منحله مشارکت در مذمت افراطیون و تندروی ترتیب داد.یادآور می‌شود برخی تولیدات ایلنا عینا مستند رسانه‌های ضد انقلاب قرار می‌گیرد.

دزد حاضر و بز حاضر! شکایت را مگر می‌شود پس گرفت؟!

کیهان آورده است: وزیر ارشاد می‌گوید وزارت اطلاعات شکایت خود از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را پس گرفته و بازگشایی انجمن مشکلی ندارد. این اظهارات بلافاصله مورد استقبال سردبیر نشریات زنجیره‌ای تندرو قرار گرفت.علی جنتی یکشنبه در دیدار اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفته است: براساس تفاهم وزارت اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار شد وزارت اطلاعات شکایت خود را از این انجمن پس بگیرد که این کار را انجام داده است. بنابراین، این انجمن مشکلی برای بازگشایی ندارد.در واکنش به اظهارات وزیر ارشاد، ماشاءالله شمس‌الواعظین (سردبیر نشریات زنجیره‌ای افراطی و توقیف شده و رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی) ضمن تشکر از موضع علی جنتی به ایسنا گفت: با توجه به تفاهم 3 وزارتخانه، نباید برای بازگشایی انجمن نگرانی وجود داشته باشد و اگر دستگاه قضایی فک پلمب کند ما آماده بازگشایی آن هستیم.

خاطرنشان می‌شود وزارت اطلاعات تحت فشار افراطیون قرار دارد به نحوی که به عنوان مثال وزارت علوم، به استعلام‌ها از این وزارت اعتنایی نکرده و خلاف آن عمل نمود. در عین حال باید گفت موضوع پلمب انجمن صنفی کذایی، منحصراً به شکایت وزارت اطلاعات مربوط نمی‌شود که با پس‌گیری این شکایت منتفی شود بلکه گردانندگان سابقه‌دار انجمن- که بعضاً فراری هم هستند- جرایم عدیده اقتصادی، حقوقی و قضایی و سیاسی- امنیتی مرتکب شده و این انجمن را به اتاق جنگ و براندازی گروهک‌ها علیه نظام تبدیل نموده بودند. به‌عنوان مثال تخلفات متعددی از سوی هیئت مدیره انجمن در زمینه تعاونی مسکن و نیز بالا کشیدن بودجه یک میلیون دلاری اختصاص یافته به لپ‌تاپ خبرنگاران (از سوی رئیس دولت اصلاحات) صورت گرفته است.

هم‌اکنون رئیس و برخی اعضای هیئت مدیره- نظیر مزروعی، باستانی، روستایی، داودی مهاجر و...- از کشور متواری‌اند و برخی دیگر نیز که دارای سوابق متعدد مجرمیت و محکومیت قضایی هستند (نظیر شمس، گرانپایه و...) در داخل کشور حضور دارند.عطاءالله مهاجرانی سلف علی جنتی در وزارت ارشاد که سالهاست به لندن رفته و در جریان فتنه سبز به ورشکستگی کامل رسید، هر چند در آغاز فعالیت نشریات زنجیره‌ای بسیار با آنان گرم گرفت و حتی حضور وی در روزنامه جامعه (با سردبیری شمس الواعظین) تبدیل به عکس اول این روزنامه شد اما مدتی بعد در پی تندروی‌های سلسله‌دار شمس در روزنامه‌های جامعه و توس و نشاط تصریح کرد: زندان کفاره کارهای سابق شمس‌الواعظین است چرا که او تاکنون یک مدیر مسئول را در مشهد خانه‌نشین کرده و دیگری [لطیف صفری] را به غرب کشور فراری داده و حالا نوبت خود ایشان است که پاسخگو باشند. مطبوعات جای تندروی نیست.

به عبارت دیگر باید خطاب به وزیر محترم ارشاد یادآور شد که در ماجرای انجمن صنفی، بز حاضر و دزد هم حاضر است و پرونده جرایم انباشته در این انجمن را نمی‌توان با سمبل‌کاری در میان برخی دستگاه‌های دولتی رفع و رجوع کرد.یادآوری این نکته نیز ضرورت دارد که انجمن صنفی در طول فعالیت خود عملاً تبدیل به پاتوق افراطیون دو حزب منحله و افراطی مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) شده بود.

ژیلا بنی‌یعقوب از همکاران نشریات زنجیره‌ای مهر 89 در این باره گفته بود: وقتی چند نفر از نمایندگان مجلس ششم عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران شدند، کسانی بارها اعتراض کردند که مگر اینها روزنامه‌نگارند؟ الان نیستند و قبلاً هم نبودند.

مدیر اجرایی بودند و حالا نماینده مجلس. و پاسخ می‌شنیدیم که گاهی مقاله‌ای می‌نویسند.

همچنین نیک ‌آهنگ‌کوثر از اعضای متواری هیئت مدیره انجمن صنفی آبان امسال ضمن مرور خاطرات خود از انجمن نوشت: ممکن است دوستان خوب من هزاران بار قسم بخورند که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به هیچ عنوان اهل سیاسی‌کاری و بازی‌های سیاسی نبوده است.

ممکن است بگویند دغدغه آنها، کاملاً حرفه‌ای بوده و غیرسیاسی... اما تجربه من از 3 سال حضور در جلسات هیئت مدیره به‌عنوان بازرس، غیر از این را می‌گوید. روزی که پرونده‌ها را بازگشایی کردم و بررسی مجدد نحوه عضویت در انجمن آغاز شد، با ده‌ها مورد برخورد کردم. دوستان از محل انجمن برای بحث درباره بیانیه‌های حزبی استفاده می‌کردند، وقتی مدیر بخشی از حزب مشارکت در محل انجمن، از افراد مختلف برای عضویت در حزب مورد نظرش دعوت به عمل می‌آورد و... اسمش را چه می‌توان گذاشت؟ آنجا که محل نوشتن چر‌ک‌نویس بیانیه این جبهه و آن سازمان نبود که! وی خاطرنشان می‌کند: وقتی محسن آرمین گفت نمی‌خواهد مجدداً کاندیدای عضویت در هیئت مدیره شود، فکر می‌کنید چه کسی را به‌عنوان نامزد جانشین پیشنهاد کردند؟ هم‌حزبی دیگر محسن آرمین را!چطور می‌توان کسی را روزنامه‌نگار دانست که در سال، کمتر از 10 مطلب نوشته اما در 100 جلسه سیاسی شرکت کرده و نقشی سیاسی بازی کرده است؟

رئیس‌جمهور وعده تبلیغاتی رفع موانع تولید را عملی کند

کیهان در ادامه نوشت: «هر فشار اقتصادی که کشور تاکنون متحمل شده به خاطر این است که به نسخه اقتصاد مقاومتی عمل نکرده‌ایم، این نه یک اقدام تاکتیکی موقت است و نه شعاری تشریفاتی».

دکتر محمد خوش‌چهره اقتصاددان و استاد دانشگاه با بیان مطلب فوق تاکید کرد که باید مراقب بود اقتصاد مقاومتی به سمت ادبیات لیبرالیستی کشانده نشود.

وی در مصاحبه با سایت «دانا» گفت: اولویت در اجرای اقتصاد مقاومتی فهم اهمیت آن از سوی مجریان است. نگرانی‌هایی در این باره وجود دارد که بنده به برخی اعضای کابینه منتقل کرده‌ام.

خوش‌چهره در ادامه با اشاره به غفلت دولت‌ها از اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: به اعتقاد من این باورهای قوا نباید تنها در سطح سران باقی بماند؛ بلکه باید به بدنه جاری و ساری شود و بنابراین یک کار کوتاه مدت و پر تلاشی را لازم دارد که سران قوا مفهوم اقتصاد مقاومتی را به زیرمجموعه‌های کلیدی و استراتژیک خود تفهیم کنند.

خوش‌چهره در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: تیم اقتصادی دولت منسجم و هماهنگ نیست.

خوش‌چهره در خصوص نگرانی عملکرد ارزی دولت گفت: از همان زمانی که برای بازار ارز تصمیم‌گیری می‌کردند بنده مطرح کردم سیاست‌های پولی و ارزی غلطی دارد اجرا می‌شود. خوشبختانه در نهایت دولت قبول کرد که نباید اجازه دهد نرخ ارز افزایش یابد و در همان حد نگه داشتند؛ اگرچه بنده هنوز خوشبین نیستم که تفکر اصلی دولت این باشد.

این اقتصاددان همچنین با بیان اینکه آقای روحانی هنوز شعار انتخاباتی خود درباره موانع تولید ملی را عملی نکرده، افزود: این صحبت که ما 15 روزه موانع بر سر راه تولید ملی را در می‌آوریم و آن‌ها را اعلام می‌کنیم را آقای روحانی در زمان شعارهای انتخاباتی زده است در اوایل شروع کار هم مطرح می‌کرد که هنوز صورت نگرفته است.

گزینه‌های روی میز آمریکا قابل استفاده نیست

کیهان آورده: یک تحلیلگر آمریکایی تصریح کرد آمریکا با توجه به دخالت‌های پرهزینه در عراق و افغانستان، دیگر نمی‌تواند مداخلات نظامی مشابهی را سامان دهد.

مقاله فرید زکریا در واشنگتن‌ پست در حقیقت بیان این واقعیت است که عبارت «همه گزینه‌ها روی میز است» اظهاراتی گزافه در ادبیات مقامات آمریکایی است.

فرید زکریا ضمن تحلیلی در واشنگتن‌پست خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با وجود نقش‌آفرینی آمریکا در تغییرات جهانی، کارشناسان آمریکایی بیشترین مشکل را در انطباق با وضعیت جدید دارند.

این تحلیلگران و سرمقاله‌نویسان می‌گویند آمریکا در حال عقب‌نشینی است و پیامدهای ناخوشایندی به ارمغان خواهد آورد.

وی ادامه می‌دهد: مقاله ریچارد کوهن اتفاقات وحشتناکی را که در جهان در حال وقوع است نشان می‌داد (از جمله سوریه) که رئیس جمهور اوباما به خاطر آنها باید مورد سرزنش قرار بگیرد و وی چند مورد جدید هم به آن اضافه کرده بود مانند امکان حرکت اسکاتلند و کاتولونیا به سوی جدایی.

کوهن می‌گوید اوباما از اینکه در برابر تمام این چالش‌ها نقش پلیس را ایفا کند و یا حتی نقش نظارتی بر آن داشته باشد خودداری کرده است.

بله، در صورتی که رئیس جمهور در سوت خود می‌دمید، اسکاتلندی‌ها و کاتلان‌ها احتمالاً به درخواست قدیمی خود برای استقلال پایان می‌دادند(!) نیال فرگوسن نیز با فراموش کردن کاهش ذخایر فدرال در مقاله خود در وال‌استریت ژورنال درباره خطر بزرگتری که «کاهش جغرافیای سیاسی» واشنگتن است می‌گوید در نتیجه سیاست‌های فاجعه‌آمیز اوباما مردم بیشتری نسبت به دوران مدیریت جرج بوش در «خاورمیانه بزرگ» مرده‌اند. اما طبق این منطق، بوش مسئول ده‌ها هزار نفری است که در دوران ریاست جمهوری وی در سودان و کنگو کشته شدند.

فرید زکریا در ادامه خاطرنشان کرد: این منطق که می‌توان درخواست مداخله بیشتری از آمریکا داشت آن هم درست پس از یک دهه تهاجم پرهزینه به عراق و افغانستان واقعاً شگفت‌آور است. به دهه 1950 بیاندیشیم؛ چند سال پس از بن‌بست طولانی و خونین در کره، همه جا پر شده بود از درخواست برای مداخله آمریکا. فرانسه درخواست پشتیبانی در ویتنام داشت؛ فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها در خلال بحران کانال سوئز درخواست مداخله داشتند؛ متحدان وفادار تایوانی واشنگتن زمانی که تنش‌ها در تنگه تایوان افزایش پیدا کرده بود 2 بار از آمریکا تقاضای پشتیبانی کردند. در تمامی این بحران‌ها فرماندهان ارشد نظامی قصد مداخله داشتند، مفسران هشدار دادند که انفعال آمریکا خطر هرج و مرج، پیشروی کمونیسم و انزوای آزادی را در پی خواهد داشت اما رئیس جمهور آیزنهاور از پذیرش همه این درخواست‌ها سر باز زد. تصور کنید رئیس جمهور دیگری با به کارگیری شجاعت و خرد کمتر، به حرف طرفداران مداخله نظامی گوش می‌داد و ایالات متحده را در همه این درگیری‌ها وارد می‌کرد. می‌توانید آشفتگی خارج از کشور و قدرت آمریکا در خاک خودش را تصور کنید؟

پرونده مهدی هاشمی به مرحله رسیدگی رسیده است

کیهان در خاتمه نوشت: دادستان انتظامی قضات از رسیدن پرونده مهدی هاشمی به مرحله رسیدگی به جزئیات خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی دانا، حجت‌الاسلام شفیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی اظهار داشت: این سوالی است که باید از آقای دادستان کل کشور پرسیده شود و ایشان در جریان بهتر روند این پرونده هستند.

وی دراین‌باره ادامه داد: پرونده مهدی هاشمی در دستور کار رسیدگی است و بررسی آن وارد جزئیات شده است.

دادستان انتظامی قضات همچنین در خصوص ورود قوه قضائیه به موضوع قرارداد کرسنت گفت: بررسی‌ها هم در این خصوص در حال انجام است و قوه قضائیه به این موضوع اشراف داشته و ورود کرده است.

خراسان: تداوم بی توجهی مقامات اجرایی به iran.ir

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، در حالی که مقرر شده بود از سال 1386، مقامات و مدیران مهم و موثر دستگاههای اجرایی، پست الکترونیکی خود را بر روی سایت iran.ir ثبت و از این پست الکترونیکی برای ارسال و دریافت مکاتبات شخصی یا غیررسمی خود استفاده کنند، بررسی ها نشان می دهد این اقدام در حد بسیار ناچیزی عملیاتی شده و همچنان استفاده از پست های الکترونیکی که از نظر امنیتی و اعتبار مطمئن نیستند، رونق دارد.

ایران: دلیل محسن رضایی برای ننوشتن خاطرات جنگ

روزنامه ایران نوشت: خبر اول این که محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گردهمایی مدیران، ‌مجریان و کارشناسان جمع‌آوری، ‌تدوین محتوا و تعیین رسانه پروژه‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایجاد موزه دفاع مقدس، را کاری زینبی توصیف کرد. اما او درباره اینکه چرا خاطراتش از دوران جنگ را نمی نویسد، گفت: «من نمی‌توانم خاطرات خود را درباره جنگ بنویسم اما در رابطه با آن حرف می‌زنم. من هنوز می‌ترسم که خاطرات خود را از جنگ بنویسم چرا که ممکن است افراد سیاسی داخلی یا خارجی از مطالب آن سوءاستفاده کنند.»

تکذیب خبر خودکشی سکینه محمدی‌آشتیانی

ایران آورده است: خبر دیگر این که«مالک‌اشتر شریفی» رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، خبر خودکشی سکینه محمدی‌آشتیانی در زندان تبریز را تکذیب کرد.

شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آشتیانی در زندان تبریز به سر می‌برد، گفت: «زمان اجرای حکم وی مشخص نشده است.»

سکینه محمدی‌آشتیانی در سال 1385 به اتهام زنای محصنه و قتل از سوی دادگاه کیفری تبریز مستنداً به مواد ٦٣ و ‌٨٣ و ‌١٠٥ قانون مجازات اسلامی به حد رجم محکوم شد و بنا بر گفته مقامات قضایی حکم وی قابل تبدیل به اعدام است.

احضاریه دادگاه برای خانواده ستار بهشتی

روزنامه ایران در ادامه نوشت: شنیدیم که دادگاه مربوط به پرونده قتل «ستار بهشتی»، کارگر و وبلاگ‌نویس معترضی که در بازداشتگاه درگذشت، احضاریه‌ای برای اولیای دم فرستاده تا در دادگاهی که ۱۹ فروردین‌ماه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

«گیتی پورفاضل» وکیل خانواده ستار بهشتی با اعلام این خبر به ایرنا گفت: «اولیای دم ستار بهشتی معتقد به قتل عمد در این پرونده هستند و قتل شبه عمد را قبول ندارند.»

آن‌ها پیشتر به همین دلیل از پیگیری پرونده انصراف داده بودند. ستار بهشتی ۹ آبان‌ماه سال گذشته توسط پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) نیروی انتظامی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد و سه روز بعد در ۱۳ آبان‌ماه خبر مرگش اعلام شد.

تحلیل سایت توکلی از احتمال آزادی زنجانی

ایران آورده است: با خبر شدیم که سایت «الف» متعلق به احمد توکلی در گزارشی با عنوان «احتمال آزادی بابک زنجانی از زندان» با طرح این موضوع که با گذشت حدود سه ماه از بازداشت موقت بابک زنجانی هنوز کیفرخواست اتهامی برای وی صادر نشده است؛ از احتمال آزادی او سخن گفت.

در این گزارش که به منبع خبری خاصی استناد نکرده است، با بیان این که با آزاد شدن «رضا ضراب» بیم خروج زنجانی از کشور از میان رفته است و براساس قانون، تفهیم اتهام تنها در صورت ارائه شکایت امکان پذیر است؛ آمده است: «باتوجه به اینکه فعلاً از نظر قوه قضائیه ترس خروج از کشور تنها علت بازداشت وی بوده، باید انتظار داشت در صورتی که دولت مصادیق فساد مالی زنجانی را به قوه قضائیه ارائه نکند، وی بزودی از زندان آزاد شود.»

نماینده آشوریان: تدریس انجیل در ایران آزاد است

روزنامه ایران در پایان نوشت: دست آخر این که «یوناتن بت‌کلیا» نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، گفت: «سردمداران امریکا هیچ ارتباطی با مسیحیت ندارند و من شرمنده‌ام از اینکه جنایاتی در کشورهای مختلف به نام مسیحیت رخ می‌دهد. تدریس انجیل در ایران آزاد است اما در امریکا نه.»

بت‌ کلیا در گفت‌وگو با فارس گفت: «اقلیت‌های دینی در ایران دارای 5 نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند و این در حالیست که جمعیت اقلیت‌های دینی (پیروان مختلف) در مجموع کمتر از حد نصابی‌ است که برای داشتن یک نماینده در مجلس در قوانین کشور در نظر گرفته شده است.»

تهران امروز: اصلاح‌طلبان فقط حرف از آزادی بیان می‌زنند

روزنامه تهران امروز نوشت: محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان در جریان انتخاب آخرین شهردار تهران امتحان بسیار بدی دادند اظهار داشت: یکی از همفکران خود آنها طبق تشخیص شخصی‌اش عمل کرد. آنها که دَم از آزادی و رای می‌زدند چطور شد که خانم راستگو را به خاطر اینکه مطابق میل جناحی اصلاح‌طلبان رای نداده بود بایکوت کردند؟ آن ادعایی که اصلاح‌طلبان همیشه با بلندگوهای خود به گوش مردم می‌رسانند که رای آزاد است و آزادی بیان است، دیدیم که همگی آنها چقدر با خانم راستگو بد برخورد کردند، مثل اینکه دارند با یک ضد انقلاب برخورد می‌کنند. من معتقدم عده‌ای از اصلاح‌طلبان که دَم از آزادی رای و مردم می‌زنند فقط در حد همان «بیان» است و در عمل ملاحظه می‌کنیم که چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد.

ناطق‌نوری جایگزین حسن حبیبی شد

تهران امروز آورده است: یاسر هاشمی‌ رفسنجانی مسئول دفتر رئیس هیات‌امنای دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که حجت‌الاسلام ناطق‌نوری جایگزین چه‌کسی در هیات موسس دانشگاه آزاد شده است، گفت: آقای ناطق‌نوری به‌جای مرحوم حسن حبیبی برای عضویت در هیات موسس دانشگاه آزاد به شورا‌ی‌عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده‌ است.

وی افزود: نامه معرفی وی به شورا‌ی‌عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است. حجت‌الاسلام طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد نیز در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: هیات موسس دانشگاه آزاد به‌اتفاق آرا حجت‌الاسلام ناطق‌نوری را به عنوان عضو هیات موسس به‌جای مرحوم حسن حبیبی به شورا‌ی‌عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کرده‌اند.

حاشیه‌سازی آشنا برای وزارت اطلاعات

تهران امروز به نقل از جهان نوشت: وزارت اطلاعات از دوره‌های گذشته و به صورت دوره‌ای فرم‌هایی را برای ارزیابی نشریات کشور به برخی مراکز و مدیران ارائه می‌داد که بر اساس آن و بر طبق پرسشنامه‌ای علمی، رویکرد فضای رسانه‌ای کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گرفت.

از جمله سوالات و شاخص‌های مطرح در این پرسشنامه سوالاتی با محوریت دین‌گرایی،‌ اهتمام به حفظ وحدت ملی، رعایت منافع ملی، سیاه‌نمایی، موج آفرین، منابع موثق و... بود.

اخیرا حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور بعد از اطلاع از این موضوع، مدیرکل مربوطه در وزارت اطلاعات را فراخوانده و گفته‌ است که باید شاخص‌های این ارزیابی را طوری تغییر دهید که دیدگاه‌ های رئیس‌جمهور را شامل شود. وی گفته است که معیار درست و غلط بودن، باید دولت جدید باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها