امروزه پرده بیش از این‌که نقش پوششی و محافظتی به اتاق یا پنجره بدهد، از لحاظ نما و جلوه‌ای که به خانه می‌دهد مورد توجه است و همین امر موجب رونق روز‌افزون بازار پرده شده است و نزدیک سال نو که می‌شود، بره‌کشان پرده‌فروشی‌هاست.
کد خبر: ۶۵۲۲۳۵
پرده؛ این بازار رنگارنگ وسوسه‌انگیز...

خانم‌ها یا خودشان یا به کمک دکوراتورها مشغول تعویض پرده‌های خانه شده و وقت و البته پول زیادی را صرف انتخاب پرده می‌کنند. پرده برای بانوان وسوسه‌ای غیرقابل مقاومت است. علاوه بر آن‌که مدل پرده برای خانم‌ها اهمیت دارد و آنها تمام تلاش خود را می‌کنند پرده‌های پنجره‌ها مطابق رنگ و مدل سال باشد.

معرفی بازارهای پارچه پرده‌ای

گرچه پارچه پرده‌ای در فروشگاه‌هایی به طور پراکنده در سطح شهر فروخته می‌شود، اما مراکز خرید و فروش خاصی نیز دارد که اکثر خانم‌ها بخوبی آن را می‌شناسند. بخشی از خیابان زرتشت، بازار بزرگ پارچه در ۱۵ خرداد، بازار مولوی، بازار عبدل‌آباد و بازار پرده قائم در تجریش از جمله مراکز اصلی خرید پارچه پرده‌ای هستند. البته ارزان‌ترین قیمت‌ها در بازار 15 خرداد و گرانترین‌ها در زرتشت پیشنهاد می‌شود. با وجود این پارچه‌های 15 خرداد چندان مجلسی نیست و بیشتر برای پرده اتاق خواب مناسب است، اما می‌توان در این مرکز انواع نوار پرده، گیره، حلقه و... را با قیمت کمتری خرید. در همین حال می‌توان حداقل‌های پارچه پرده‌ای رسمی را در عبدل‌آباد یافت.

متوسط قیمت پارچه پرده‌ای

بیشتر پارچه‌های پرده‌ای از جنس تور، حریر، ساتن، مخمل، کتان و... است. اگر ژورنال‌های خارجی و پارچه‌های پرده‌ای موجود در بازار را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد اکثر پارچه‌های موجود در این بازار جزو کالاهای وارداتی است و پارچه‌های ایرانی سهم اندکی در این بین دارد. مانند دیگر کالا‌ها، 60 تا 70 درصد کالاهای این بازار در اختیار چینی‌ها قرار دارد و سهم ناچیزی نیز به برندهای ایتالیایی، هندی و ژاپنی و البته ایرانی رسیده است. انواع پارچه پرده زیره (پرده‌ای که در بخش زیرین پرده استفاده می‌شود) را حریر، کتان شیشه‌ای، تور تولینت ترکیه و انواع ابریشم، تور راشل جدید و... تشکیل می‌دهد. پرده روی کار نیز شامل مخمل ساده، شانل ساده، شانل طرح‌دار، تافته ساده، مونورای و تافته طرح‌دار می‌شود.

از جمله قیمت‌های پارچه‌های پرده‌ای می‌توان به پرده تافته سیلک (ابریشم) متری 50 تا 60 هزارتومان، تافته مرغوب متری 20 تا 25 هزار تومان و سیلک متری 25 تا 30 هزار تومان اشاره کرد.

همچنین حریر ساده، متری 30 هزار تومان، حریر ترک متری 15 هزار تومان و حریر ترک پنبه‌دوزی شده 70 هزار تومان، تور راشل متری 15 تا 25 هزار تومان، مخمل ساده ترک متری 30 هزار تومان، تافته طرح‌دار متری 35 هزار تومان و انواع پارچه پفکی متری 70 هزار تومان، گونی بافت ساده متری 12 هزار تومان و گونی بافت پرده‌ای ضخیم متری 9 هزار تومان دراین بازار قیمت می‌خورد.

همچنین در کنار پرده‌ها انواع پنل‌های ارائه می‌شود. پنل‌ها در کناره‌های پرده نصب می‌شود و به آن جلوه و زیبایی خاصی می‌دهد. پنل‌ها انواع زیادی دارد که معمولا روی پارچه‌های مخمل ساده حک می‌شود.

در اینجا برای نمونه به قیمت دوخت برخی از پرده‌ها و لوازم آنها اشاره می‌شود:

پنل پرده طول 2.70 متر، عرض 6.5 متر و مخمل طول 2.70 متر، عرض 1.20 ، 300 هزارتومان.

پرده با والان معمولی 250 هزار تومان، پرده حریر ترک با والان تافته آمریکایی (ابعاد 2.70 در 4 متر) 520 هزار تومان.

پرده با ابعاد 2.30 در ارتفاع 2.60 متر، 1.5 در 1.80 متر، 230 هزار تومان.

شرایط سفارش پرده

اگر قصد سفارش دوخت پرده دارید، بهتر است سفارش را به همان فروشگاهی بدهید که پارچه را از آنجا خریداری کرده‌اید تا تخفیف بیشتری بابت دوخت بگیرید. هزینه دوخت هم با توجه به مدل و جنس پارچه متفاوت است و بین 150 هزار تا ۳۰۰ هزار تومان و در برخی مدل‌ها تا 600 هزار تومان متغیر است.

اکثر فروشندگان، پرده را 10 تا ۱۵ روز پس از سفارش تحویل می‌دهند و در بیشتر موارد نصب آن نیز رایگان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها