پرتغال فقط جای پرتغالی‌‌هاست

مورینیو مخالف کارهای کروش

ژوزه مورینیو از رفتار برخی مربیان تیم‌های ملی جهان، از جمله هموطنش کارلوس کروش در جهت دعوت از بازیکنان دورگه یا غیر بومی انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۵۲۱۴۸
مورینیو مخالف کارهای کروش

سایت جام جم ورزشی - سرمربی پرتغالی تیم چلسی انگلیس که همیشه «حرف‌ها» و «رفتار» بحث‌انگیز و خاص خودش را دارد، در آخرین اظهارنظرش از موج چند سال گذشته برخی کشورها و مربیان در جهت دعوت از بازیکنان دورگه یا غیربومی برای کسب تابعیت کشور ثانوی و در نتیجه بازی در تیم ملی غیر از وطن خود انتقاد تند و تیزی کرد.

مسئول فنی تیم استمفوردبریج خاطر نشان کرد در صورت هدایت «سلسائو اروپا» یا همان تیم ملی پرتغال، فقط به بازیکنانی که در کشورش بدنیا آمده، فرصت حضور و مجال در تیم ملی می دهد.

*تیم ملی فقط برای بازیکنان داخلی

براساس گزارش یک سایت اروپای شرقی، مورینیو گفت: اگر روز و روزگاری مربی تیم ملی پرتغال شوم، فقط اجازه می‌دهم بازیکنانی که در خاک پرتغال به دنیا آمده‌اند، پیراهن تیم ملی را به تن کنند.

«آقای خاص»‌با بیان این جمله به خصوص از کشورهای که در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل حاضر هستند، انتقاد کرد.

وی پس از آنکه شاهد بود فدراسیون فوتبال کشورش چقدر برای تغییر تابعیت «فرناندو» بازیکن تیم ملی زیر 20 ساله‌های برزیل و کسی که با این تیم قهرمان آمریکای جنوبی در سال 2007 شده ، تلاش کرد، نوک تیز پیکان انتقادش را متوجه این سازمان کرد.

و بعد از رفتار کشورهای مثل اسپانیا یا ایران همینطور همکارانی مثل کارلوس کی‌روش، انتقاد کرد.

*مورینیو دنبال استفاده از بازیکنان بومی

مورینیو در ادامه اظهاراتش افزود: نمی‌توان فقط به بازیکن اجازه حضور در تیم ملی داد فقط به اتکا به این نکته که سرود ملی می خواند. برای من تیم ملی جایگاه بسیار مهمی دارد. تیم ملی پرتغال که جای پرتغال و دوستان نیست. بلکه تیم ملی پرتغال باید فقط و فقط پرتغالی باشد.

*آقای خاص موافق نیست

به گزارش سایت مذکور، این انتقاد صریح «آقای خاص»‌در شرایطی مطرح می شود که اکنون کشورهای زیادی هستند که دنبال بازیکنان دورگه یا حتی غیربومی برای استفاده رفته‌اند. آنها برای این منظور حاضر شده اند حتی تمام مراحل سخت تغییر تابعیت و دادگاه‌های تشخیص هویت و ملیت را به جان بخرند. یکی از این کشورها که چنین اقدامی داشته است، اسپانیا بود که جمعه گذشته «تیاگو آلکانترا»‌و «دیگو کاستا»، دو ستاره برزیلی را برای بازی دوستانه با ایتالیا در تیم ملی (له روخا) فراخواند.

*رفتار کروش در نقطه مقابل باور مورینیو

در ایران نیز برای چند روزی بحث حضور و دعوت از «ادینیو» (مهاجم برزیلی مس کرمان) برای تیم ملی ایران مطرح شد. به گزارش فارس هر چند که قبل از این کروش، همکار و هموطن مورینیو، بازیکنان دورگه‌ای مثل دنیل داوری را که در آلمان به دنیا آمده است یا اشکان دژاگه که برای تیم ملی جوانان آلمان بازی کرد، مهرداد بیت آشور که در آمریکا به دنیا آمد و همینطور برادران نظری در سوئد رشد کرده‌اند و ... را به تیم ملی ایران فراخواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صمصمام
United States
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
ایرانی ایرانی است چه داخل كشوربدنیابیادچه خارج ازكشورمهم داشتن علاقه وعرق به كشوراست نه محل تولد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها