850 هزار دلار ناقابل تقدیم تیم های عربی کردیم!

انتقاد حاج رضایی از برخورد دوگانه با تیم ملی

تیم ملی 300 هزار دلار برای اردوی پرتغال می‌خواست فراهم نشد در حالی که 850 هزار دلار برای در اختیار گرفتن یک بازیکن به تیم عربی پرداخت کردیم.
کد خبر: ۶۵۲۱۴۷
انتقاد حاج رضایی از برخورد دوگانه با تیم ملی

امیر حاج‌رضایی که شب گذشته (دوشنبه) در گفت وگوی خبری ویژه شبکه جام جم شرکت کرده بود درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌آید:

کروش در بازی‌های تدارکاتی استخوانبندی تیم ملی را خواهد شناخت

امیر حاج‌رضایی گفت: آقای کی‌روش تصمیم گرفت در بازی با کویت از بازیکنان جوانی که در مرحله مقدماتی جام‌جهانی فرصت کمتری برای بازی پیدا کردن استفاده کند. کی روش همچنین در بازی های تدارکاتی میتواند ضمن بالا بردن اعتماد به نفس بازیکنان جوان استخوان بندی تیم ملی بشناسد و برای تکمیل لیست 23 نفره خود به چنین مسابقاتی نیاز دارد .

بعد از جام جهانی خیلی از بازیکنان از تیم ملی کنار خواهند رفت

این کارشناس فوتبال گفت : بخشی از جوانانی که می‌توانند برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا برای تیم ملی مفید باشند در این مسابقات به میدان می‌روند زیرا بعد از جام جهانی خیلی از بازیکنان به علت افزایش سن از تیم ملی کنار خواهند رفت و این یک نوع آینده نگری است. او گفت ای کاش فرصت‌ها از بین نمی رفت و جوانان محک بیشتری می خوردند و می توانستند نسل آینده ما را روشن کنند و دست مربیان را باز بگذارند.

کروش به بازیکنان با تجربه اعتقاد دارد و جام جهانی جای تجربه اندوزی نیست

حاج رضایی گفت: تعداد بازیکنانی که می‌توانند از بین جوانان در لیست 23 نفره جام جهانی قرار بگیرند کم است زیرا کی روش به بازیکنان با تجربه اعتقاد دارد و این اعتقاد مبتنی بر منطق فوتبال است . جام جهانی جای تجربه اندوزی نیست . ممکن است ما از نظر ساختاری و تشکیلات در جام جهانی درس ها و تجربه هایی کسب کنیم اما در درون زمین نمی شود تجربه کسب کرد . استخوان بندی تیم آقای کی روش کاملا مشخص است و علاقه مندی ایشان به بازیکنان مهاجر زیاد است . بنابراین فقط چند نفر از بازیکنان جوان می توانند در لیست 23 نفره تیم ملی جای بگیرند و تیم ملی را در راه جام جهانی همراهی کنند.

در بعضی از پستها بازیکنان داخلی از بازیکنان مهاجر بهترند

امیر حاج رضایی گفت : کروش معتقد است سطح لیگ‌ پایین است بنابراین از بازیکنانی که در لیگ های خارجی بازی می کنند استفاده می کند. کروش اعتقاد دارد شش ماه تمرین یک بازیکن در خارج از کشور معادل سه سال تمرین او در داخل است. به انتخاب‌های آقای کی روش به صورت نسبی نگاه می کنم ، در بعضی از پست ها ما بازیکنانی داریم که از بازیکنان مهاجر بهترند و ما می توانیم به کی روش انتقاد کنیم مثل خسرو حیدری که از بیت آشور بهتر است اما در بعضی از پستها هم هیچ جایگزینی نداریم و تصمیم کی روش قابل احترام است مثل دژاگه.

خطرناک ترین پست را سرمربی دارد

کارشناس فوتبال کشورمان همچنین گفت در نیمکت تیم ملی خطرناک ترین پست متعلق به سرمربی است و او بیشتر از هر فرد دیگری نگران تیم و نتایجی است که می گیرد اما در نهایت هر مربی بزرگی یک جایی از صحنه حذف می شود .

هیچ سرمربی در ظرف صد روز نمی تواند انقلاب کند

کارشناس فوتبال گفت: نوع برنامه هایی که کادر فنی به رهبری آقای کروش تنظیم کرده و تمرینات فشرده و اکونومیک می تواند در آماده سازی تیم ملی موثر باشد و سطح تیم را بالا ببرد اما هیچ مربی در ظرف صد روز نمی تواند انقلاب کند. آقای کی‌روش در حال ایجاد تغییرات تدریجی است و ما زمان و فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم و اردوهایی بسیاری لغو شد و این ناشی از ناتوانی فوتبال ماست.

350 هزار دلار برای یک تیم نداریم اما 850 هزار دلار برای یک بازیکن می پردازیم

امیر حاج‌رضایی گفت: تیم ملی 300 هزار دلار می‌خواست تا اردوی پرتغال را برپا کند که نشد این در حالی بود که ما 850 هزار دلار فقط برای گرفتن یک بازیکن به تیم عربی پرداخت کردیم و این یک تناقض است. ما 350 هزار دلار برای یک جمع 40 نفره نداریم اما 850 هزار دلار برای یک بازیکن می‌پردازیم! بنابراین این موضوع ناشی از ناتوانی متولیان فوتبال ایران است.

فوتبال ما در کلاس جهانی جایگاهی ندارد

مدرس فوتبال کشورمان گفت: باید واقعیت‌ها را به مردم منتقل کنیم. فوتبال ما در کلاس جهانی جایگاهی ندارد اما ما امید داریم در این صد روز بازیکنان خوب کار کنند و بازی‌های تدارکاتی به ما کمک کند تا تیم ما فارغ از هر نتیجه‌ای شجاعانه و آبرومندانه در جام‌جهانی بجنگد.

اگر حریفان تدارکاتی ما در یک عرض باشند می‌توان به کی روش نقد کرد

حاج رضایی گفت: بازیکنان ما خسته هستند بنابراین باید بازی‌های تدارکاتی را از بازی‌های آسان شروع کنیم زیرا بازی‌های آسان نمی‌توانند به ما آسیب بزنند اما یک خط مستقیم هم برای فوتبال ما خوب نیست حریفانی که انتخاب می کنیم باید هر چه رو به جلو می رویم قوی‌تر باشند و نباید در یک عرض قرار داشته باشند و فوتبال ما باید حرکت سینوسی داشته باشد. اگر کی‌روش مانع برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های قوی‌تر باشد می‌توان به او نقد وارد کرد.

فدراسیون فوتبال نباید تسلیم آقای کی‌روش باشد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: حتی به بهترین و بزرگ‌ترین سرمربیان دنیا هم می‌توان نقد کرد‌. اسم بزرگ آنها نباید مانع این شود که نتوان به حریم آنها نزدیک شد. ما باید محترمانه و منصفانه نقد کنیم. فوتبال ما نمی تواند از دانش کی‌روش استفاده کند و در مقابل اختیارات زیادی به او داده است. فدراسیون فوتبال در ابتدای عقد قرارداد با کی‌روش هیچ چارچوبی را تعریف نکرده است‌. فدراسیون فوتبال مطابق خواست کی‌روش تعداد تیم‌های حاضر در لیگ را کم کرد و مطابق میل او به تعطیل شدن لیگ رضایت داد. فدراسیون فوتبال نباید تسلیم سرمربی باشد مسئولیت‌های فدراسیون و سرمربی کاملا مجزاست و حق دخالت را نباید بدهند. کروش زمانی می‌تواند قراردادش را تمدید کند که ما فدراسیون مستحکم و مستقلی داشته باشیم تا بتواند از وجود این مربی استفاده کند.

تعطیلات لیگ به 12 تیم ضربه می زند

حاج رضایی درباره تعطیلی 5 هفته‌ای لیگ در انتهای فصل گفت: چهار تیم در لیگ قهرمانان آسیا داریم در حالی که این تعطیلات به 12 تیم دیگر ضربه می‌زند و انگیزه آنها را از بین می‌برد. در هیچ جای دنیا چنین چیزی نمی‌بینیم و این از بدعت‌های ماست.

اردوهای بلندمدت منسوخ شده است

امیر حاج رضایی گفت: اردوهای دراز مدت به خصوص در کشورهای شرقی منسوخ شده است زیرا ما انسان‌های عاطفی هستیم و بازیکنان نگران خانواده هایشان می‌شوند حتی اگر این اردوها در بهترین کشورهای دنیا باشد بازیکنان از نظر روانی لطمه می خورند.

همگروه‌هایمان تیم‌هایی سازمان یافته هستند

کارشناس فوتبال کشورمان درباره همگروهای ایران در جام جهانی گفت: سطح فوتبال ما از همگروه هایمان پایین تر است. اگر تیم ملی ما بتواند این سطح را جابه‌جا کند، شاهکار کرده است و امیدواریم ملی‌پوشان این خوشی را در خرداد ماه به مردم بدهند. او همچنین گفت: بوسنی و هرزگوین، نیجریه و آرژانتین تیمهایی سازمان یافته هستند. نیجریه چندین بار به دور یک هشتم صعود کرده و چندین بار قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده. بوسنی هم بازیکنان بسیار بزرگی دارد .

تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 تیم فوق العاده ای بود

امیر حاج رضایی گفت : از این چهار جام جهانی به نظر من تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 تیم فوق العاده ای بود و نسبت به دوره های دیگر تیم بهتری بود.

تیم ملی نیاز به یک وحدت ملی دارد

حاج رضایی در پایان صحبت‌هایش گفت: آقای کروش احاطه به زبان فوتبال دارد اما یک وحدت ملی برای حمایت از تیم ملی لازم است. فوتبال غیرممکن‌ها را ممکن کرده است و امیدواریم ملی‌پوشان در جام جهانی برزیل مردم را شاد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بردیا
United States
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
۰
۰
اگرچهاریاپنج مربی خارجی طرازاول درباشگاههای لیگ برتری فعال باشندسطح لیگ بالامیرودمتاسفانه مربیگری تیمهای لیگ برتری دریك مداربسته سیرمیكندومربیان خارجی كه واردایران شوندابدلیل فشارروانی ازطرف مربیان داخلی واردحاشیه میشوند

نیازمندی ها