لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان:

پاکستان قضیه گروگان‌‌گیری اتباع ایرانی را سریعا حل کند

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جلوگیری از تردد تروریستها از مرزهای دو کشور را مورد تاکید قرار دادند و اعلام کردند به هیچ وجه اجازه خدشه دار شدن مرزهای مشترک میان دو کشور را نخواهند داد و از مرزهای خود در مقابل اشرار و تروریستها بشدت دفاع و محافظت خواهند کرد.
کد خبر: ۶۵۱۴۷۳
اجازه تردد تروریستها از مرز را نمی دهیم

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار محمد خان جمالی رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان و هیأت همراه به مشترکات فرهنگی، تاریخی و مراودات بین دو کشور مسلمان اشاره و ابراز امیدواری کرد که مشترکات ایران و پاکستان بتواند پشتوانه ای محکم و قوی برای تداوم و استحکام ارتباطات میان دو ملت باشد .

وزیر کشور با اشاره به تردد اشرار در مرزهای پاکستان گفت : جمهوری اسلامی ایران خود را مقید می داند که از مرزهای خود بشدت دفاع و محافظت کند و به هیچ وجه اجازه ورود هیچ نیرویی را از مرز بلوچستان پاکستان به ایران نخواهیم داد .

رحمانی فضلی تاکید کرد: انتظار ما از دولت پاکستان این است که مانع تردد غیر مجاز از مرزهای مشترک دو کشور شود.

وی اضافه کرد: اگر دولت پاکستان از ما کمک بخواهد، حاضریم با همکاری یکدیگر مانع تردد های غیر قانونی اشرار در مناطق مرزی مشترک دو کشور شویم .

وزیر کشور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در صدد است که طی چند ماه آینده همه مرزها ، جاده ها و برجک های مرزی را کنترل جدی کند و مانع عبور و مرور غیر مجاز شود.

رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد که اسلام آباد نیز در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با اشرار همکاری های جدی را با تهران داشته باشد.

وی با بیان اینکه در ایران هیچ اختلافی بین شیعه و سنی وجود ندارد و همه با یکدیگر برابر و برادر هستند، گفت : با وجود حضور اهل تشیع و تسنن در همه کشورهای مسلمان، باید تلاش کنیم که رابطه بین این دو ، توأم با برادری و صلح و هم زیستی مسالمت آمیز باشد و امیدواریم که با کمک یکدیگر فضای وحدت ، دوستی و مودت بین دو کشور گسترش یابد .

وزیر کشور با اشاره به لزوم ایجاد زمینه های همکاری مشترک بین دو کشور و امضاء موافقت نامه امنیتی بین تهران و اسلام آباد گفت : باید کمیسیون مشترک تجاری مرزی بین دو کشور را فعال تر کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد که طی دو ماه آینده جلسه مشترکی را با طرف پاکستانی داشته باشیم تا کمیسیون مشترک تجاری مرزی فعال تر شود.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر هیأت پاکستانی به ایران مبین پیام وحدت ، مودت ، دوستی ، صلح و همکاری های متقابل میان دو کشور دوست وهمسایه باشد .

وزیر کشور افزود: دو کشور ایران و پاکستان به عنوان کشورهای مسلمان در منطقه باید با شناخت دقیق تر از اهداف و برنامه های دشمنان ، با ایجاد وحدت ، انسجام و همکاری های متقابل مانع دخالت بیگانگان و اختلاف افکنی آنان در منطقه شوند .

رحمانی فضلی با بیان اینکه ظرفیت های موجود در پاکستان در صورت تلفیق و همکاری در عمران و آبادی منطقه بسیار موفق عمل خواهد کرد گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که تجربیات ، امکانات و منابع خود را در راستای انجام طرح ها در منطقه به صورت مشترک در اختیار کشور دوست و همسایه پاکستان قرار دهد .

وزیر کشور با اشاره به تعامل خوب بین احزاب ، گروه های مختلف در مجلس جمهوری اسلامی ایران برای تصمیم گیری برای مسائل کشور گفت : مجلس مردمی با اقتدار بالا و مستحکم خود می تواند نقشی اساسی و مهم در تصمیم گیری های کشور داشته باشد .

رحمانی فضلی تصریح کرد: پیشنهاد و انتظار ما از پاکستان این است که ضمن تقویت ارتباطات با مجلس جمهوری اسلامی ایران از تجربیات آن برای بهبود شرایط کشورشان و همچنین همکاری متقابل با ایران بهره ببرند .

همچنین در این دیدار محمد خان جمالی رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با تأکید بر تعامل مستمر مبنی بر مبادله اطلاعات ، برنامه ریزی و اشتراک مساعی بین دو کشور برای مبارزه با مواد مخدر در منطقه ابراز امیدواری کرد که با انتقال پیام وزیر کشور ایران به مجلس پاکستان این اقدامات شکل گسترده تری به خود بگیرد.

وی ادامه داد: پاکستان نیز همچون ایران هرگز اجازه خدشه دار شدن مرزهای مشترک میان دو کشور را نخواهد داد .

خان جمالی گفت : با توجه به هم مرزی جمهوری پاکستان و جمهوری اسلامی ایران و نزدیکی های تاریخی ، فرهنگی ، عقیدتی و مذهبی، پیوندهای مستحکمی بین دو کشور وجود دارد .

رییس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با بیان اینکه خوشبختانه در پاکستان مجلس دارای اقتدار بیشتری شده است ، گفت : مجالس دو کشور می توانند با همکاری های خوب اقدامات و تلاش های مشترکی را انجام دهند .

وی در ادامه خواستار برگزاری نشست هایی برای همکاری بیشتر بین دو کشور ایران و پاکستان شد و برگزاری و ایجاد کمیسیونی دائمی به منظور جمع آوری و رصد اخبار جهت تصمیم گیری و انجام اقدامات هدفمند در خاک دو کشور را حائز اهمیت برشمرد .

خان جمالی همچنین ضمن تأکید بر تفاهم و همکاری بیشتر بین دو کشور ایران و پاکستان گفت : با انجام یک راه حل دائمی و ایجاد مکانیزمی فعال می توان به راه حل های مناسب دست یافت .

وی گفت : باید برای ریشه کن کردن قاچاق مواد مخدر تمامی نهادهای دولتی به این کار ورود یابند و درگیر موضوع شوند .

رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان یکی از راه های بهبود شرایط در منطقه را تقویت و توسعه تجارت و بازرگانی مرزی دانست و گفت : اقداماتی چند، در این زمینه صورت گرفته است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها