انفجار انتحاری نزدیک ساختمان کنسولگری ایران در پیشاور پاکستان سه کشته و ۱۰ زخمی برجا گذاشت،عامل انفجاری خود را مقابل اقامتگاه دیپلمات‌ها و ماموران ایرانی منفجر کرد، دراین انفجار به دیپلمات‌های کشورمان آسیبی وارد نشد.سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این حمله تروریستی را بشدت محکوم کرد.
کد خبر: ۶۴۹۵۲۷
انفجار تروریستی در نزدیکی  کنسولگری ایران در پیشاور

به گزارش ایرنا ، یک مقام ارشد پلیس پاکستان اعلام کرد: بر اثر انفجار انتحاری شامگاه روز دوشنبه مقابل ساختمان مسکونی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور؛ دو نفر از نیروهای سپاه مرزی پاکستان کشته و 10 نفر نیز زخمی شدند.

کامران فیصل مقام ارشد پلیس شهر پیشاور در گفت وگو با خبرنگاران در محل این حادثه تروریستی افزود:ماهیت این انفجار انتحاری بوده و تروریست انتحار کننده پست امنیتی نیروهای سپاه مرزی که وظیفه محافظت از سرکنسولگری ایران در منطقه «شهرک دانشگاه» را به عهده دارند ، هدف حمله تروریستی خود قرار داد.

تیم های امدادی با حضور در محل انفجار؛ اجساد قربانیان و زخمی های این حادثه را به بیمارستان منتقل کردند.

یک کارمند محلی سرکنسولگری کشورمان در پیشاور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: دو مهاجم انتحاری که یک نفر از آنان با موتور سیکلت و دیگری با استفاده از یک خودروی مشکوک ؛ با نزدیک شدن به ساختمان مسکونی سرکنسولگری ایران مبادرت به این اقدام تروریستی کردند.

وی افزود: عامل انتحاری موتور سوار به طور ناگهانی وسیله نقلیه خود را رها و جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد ؛ اما دومین تروریست با رها کردن خودرو از محل حادثه متواری شد.

این کارمند محلی سرکنسولگری ایران تاکید کرد: پیش تر مسوولان امنیتی و مقام های پلیس شهر پیشاور به محافظان سرکنسولگری ایران اطلاع داده بودند که تدابیر امنیتی در داخل و اطراف مرکز دیپلماتیک ایران باید تشدید شود.

به نقل از منابع خبری پاکستان ؛ تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است اما با توجه به متوقف شدن پیشبرد روند گفت وگوهای صلح میان دولت اسلام آباد و شبه نظامیان؛ چنین حملات غیرانسانی ممکن است توسط تروریست های متعلق به گروههای وابسته به طالبان و سایر گروههای افراطی وابسته به این شبه نظامیان انجام شده باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی عامل انتحاری در مقابل کنسولگری کشورمان در پیشاور پاکستان را بشدت محکوم کرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، مرضیه افخم با اشاره به گسترش اقدامات تروریستی و خشونت گرایی در منطقه به ویژه علیه اماکن دیپلماتیک، بر ضرورت همکاری تنگاتنگ همه کشورها در مسیر مبارزه با مظاهر خشونت و افراط گرایی و مقابله با فتنه های مذهبی تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به دنبال وقوع این اقدام تروریستی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با سرکنسول کشورمان در پیشاور، از آخرین وضعیت سلامتی همکاران کنسولگری کشورمان اطمینان یافت، از خسارات وارده به ساختمان کنسولگری مطلع شد و توصیه های لازم را ارائه کرد.

حمله تروریستی یک عامل انتحاری عصر دوشنبه در نزدیکی ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر پیشاور مرکز ایالت «خیبرپختونخواه» در شمال غرب پاکستان سه کشته از میان ماموران امنیتی و تعدادی زخمی برجای گذاشت.

به گفته یک مقام ایرانی در کنسولگری، تمام کارمندان سرکنسولگری ایران در سلامت کامل بوده و در اقامتگاه مستقر شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها