سمندر لرستانی در بالاترین معرض تهدید انقراض

رئیس گروه خزندگان و دوزیستان سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سمندر لرستانی در بالاترین معرض تهدید انقراض بوده که مردم نباید آن را خریداری کنند و همچنین باید بدانند با فروشندگان این گونه به طور جدی برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۰۲۸۷
سمندر لرستانی در بالاترین معرض تهدید انقراض

اصغر مبارکی، رئیس گروه خزندگان و دوزیستان سازمان حفاظت محیط زیست کشور در گفت‌‌وگو با تسنیم در خصوص فروش سمندر‌ها در آستانه سال نو اظهارداشت: در سال‌های اخیر با مشکل بسیار مهمی درباره جمع‌آوری و فروش غیر قانونی سمندر لرستانی و دیگر گونه‌های بومی و غیربومی مانند لاک‌پشت مواجهیم که چنین خرید و فروش غیر‌قانونی در بازار عید اتفاق می‌افتد.

سمندر لرستانی یک گونه خاص ایران است

وی با بیان این‌که سمندر لرستانی یک گونه خاص ایران است که هیچ جای دیگر دنیا چنین گونه‌ای وجود ندارد و در ایران نیز بسیار محدود است و تنها در بخش‌های لرستان و خوزستان وجود دارد، ادامه داد: متأسفانه با قیمت‌های بسیار زیاد دلال‌ها به خرید و فروش چنین گونه‌هایی اقدام می‌کنند.

رئیس گروه خزندگان و دوزیستان سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: سمندر لرستانی بسیار برای زیستگاه و اکولوژیک مهم بوده و متأسفانه در معرض جدی انقراض هستند در واقع در بالاترین معرض تهدید انقراض بوده که مردم نباید آن را خریداری کنند.

جریمه 200 هزار تومانی و دادگاه برای قاچاقچیان سمندر

مبارکی با اشاره به این‌که خریداران سمندر لرستانی به دلیل عدم آشنایی با نحوه پرورش آن‌ها، سبب تلف شدن این گونه حیوان در کشور می‌شوند، گفت: جریمه 200 هزار تومانی و دادگاه برای قاچاقچیان سمندر در نطرگرفته می‌شود که باید بگویم دلال‌ها از عید نوروز سوءاستفاده کرده و این گونه‌ها را جمع‌آوری کرده و می‌فروشند.

وی افزود: این گونه حیوانات در چشمه‌ها و آبشاری‌های خاص زندگی کرده و در آب‌های بسیار سرد و دارای اکسیژن خاص هستند که افراد با جمع‌آوری آن‌ها به طور جدی به انقراض آن‌ها کمک می‌کنند همچنین با توجه به اینکه در سنت ما این امر وجود ندارد چرا باید این اقدام صورت گیرد.

رئیس گروه خزندگان و دوزیستان سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: توصیه بنده به شهروندان این است که سمندر‌ها را نخریده و بدانند ارزش این گونه بسیار برای محیط زیست مهم است. همچنین باید بگویم که گرو‌ه‌های بین‌المللی تلاش در زمینه حفظ این گونه می‌کنند چرا ما نباید به فکر این امر باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها