آماده‌باش نیروهای روسیه،اعزام تفنگداران دریایی آمریکا

روسیه و آمریکا در اوکراین قدرت نمایی می کنند

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) دستور داد تا رزمایشی اضطراری به منظور سنجش آمادگی رزمی نیروهای مسلح در غرب روسیه انجام شود.از سوی دیگر تعدادی از تفنگ داران دریایی آمریکایی از واحد امنیت ویِژه این نیرو برای حفظ تامین امنیت سفارت این کشور در کی یف به اوکراین اعزام شده اند.
کد خبر: ۶۵۰۲۴۹
روسیه و آمریکا در اوکراین قدرت نمایی می کنند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، می‌توان این اقدام ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را قدرت نمایی این کشور در قبال غرب در مواجهه با تحولات اوکراین دانست.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در سخنانی گفت: طبق دستور رئیس‌جمهوری نیروها در منطقه نظامی غرب از امروز به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

روسیه که از سمت غرب با اوکراین همسایه است، طی روزهای اخیر تحولات اوکراین را که موجب برکناری ویکتور یانوکوویچ از سمت ریاست جمهوری شد، با نگرانی دنبال می‌کند.

همچنین خبرگزاری ایرنا به نقل ازهفته نامه آمریکایی«مرین کورپس تایمز» گزارش داد: نیروهای تفنگدار دریایی آمریکا مستقر در شهر «کوآنتیکو» شهر ویرجینیا برای افزایش امنیت سفارتخانه واشنگتن در کی یف به این شهر اعزام شده اند.

این نیرو متشکل از نیروهای امنیتی تفنگدار دریایی ویژه است که در صورت لزوم برای تقویت امنیت اماکن دیپلماتیک به تعداد اعزام می شود و به طور مستقیم در برابر سفیر، کاردار و مقامات سفارت در صورت بروز مشکل پاسخگو خواهد بود.

اوکراین 46 میلیون نفری از اواخر نوامبر سال گذشته میلادی (آبان/آذر 1392) به دلیل خودداری یانوکوویچ از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا، صحنه ناآرامی های گسترده بوده است.

دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز از آمادگی این پیمان برای کمک به اوکراین به بهانه حمایت از دمکراسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آندرس فوگ راسموسن گفت: اوکراین یک همپیمان نزدیک به ناتو است و ناتو نیز از دوستان اوکراین به شمار می رود. وی تاکید کرد پیمان آتلانتیک شمالی آماده است در مسیر تغییرات دمکراتیک از اوکراین حمایت کند.

به گفته راسموسن تحولات اخیر اوکراین به ویژه تحرکات دولت روسیه در این خصوص موضوع از موارد مورد بحث در نشست پیش روی سران ناتو در بروکسل خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها