خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز دوشنبه در گزارشی از کی یف پایتخت کشور بحران زده اوکراین در شرق اروپا از تلاش رییس جمهور مخلوع آن کشور برای درخواست پناهندگی از کشورهای جهان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۹۶۱۸
تلاش یانوکوویچ برای درخواست پناهندگی

ویکتور یانوکوویچ که دیروز از سوی پارلمان کشورش خلع شد ضمن اینکه هنوز خود را رییس جمهور کشور می داند و در نقطه نامعلومی در شرق کشور پنهان شده است در تلاش است بتواند از یکی از کشورهای جهان پناهندگی بگیرد.

این گزارش به نقل از کفیل اداره پلیس کی یف، رییس جمهور مخلوع جمعه گذشته با خودروی شخصی و هواپیمای نظامی به نقطه ای دور افتاده در کشور پنهان شد تا بتواند از میزبانی یک دوست احتمالی بهرمند شده و در پناه او بتواند از کشورهای خارجی پناهندگی بگیرد.

این گزارش به نقل از «آرسن آواخوف» کفیل وزارت کشور اوکراین در صفحه فیس بوکش نیز اعلام کرد که یانوکوویچ که ساعاتی پس از امضای تفاهم نامه میان او رهبران گروه های مخالف از کی یف متواری شد، هنوز از محل اختفای او خبری نیست.

آسوشیتدپرس همچنین به نقل از وزیر کشور موقت اوکراین از گشوده شدن یک پرونده جنایی علیه یانوکوویچ و دیگر مقامات به دلیل قتل عام غیرنظامیان و معترضان مسالمت آمیز،در این کشور خبر داد.

اوکراین 46 میلیون نفری از اواخر نوامبر سال گذشته میلادی به دلیل خودداری یانوکوویچ از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا، صحنه ناآرامی های گسترده بوده است.

بحران سیاسی در اوکراین از سه شنبه گذشته به دنبال بروز تشدید خشونت در اعتراضات مردمی همچنین افشای خبر فرار یانوکوویچ از روز شنبه هفته جاری به شهر «خارکف» در شرق این کشور و تلاش نافرجام وی برای خروج از کشور از فرودگاه شهر «دونتسک» وارد مرحله جدیدی شد.

شدیدترین و خونبارترین درگیری ها از 20 فوریه (اول اسفند ماه) آغاز شد و دو روز ادامه داشت که در جریان آن 82 نفر کشته و نزدیک به 600 تن مجروح شدند.

در پی استعفای «ولادیمیر ریباک» رییس مجلس این کشور، «آلکساندر تورچینوف» از سران حزب «باتکیفشینا» به رهبری یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق روز یکشنبه (چهارم اسفند) با 288 رای به عنوان رییس مجلس به مقام ریاست مجلس و کفالت رییس جمهوری اوکراین انتخاب شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شازده هستم
Netherlands
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
۰
۰
یا بیا ایران یا برو روسیه آقای یانوكوویچ

نیازمندی ها