وقتی قرار است جسم ما زیر خروارها خاک سیاه بپوسد، در این شرایط سعادت می‌خواهد این جسم بی‌جان، به چند انسان دیگر حیاتی تازه ببخشد و در دل مرگ، چند زندگی نو متولد شود.
کد خبر: ۶۵۰۰۹۷
مرگ هم می‌تواند بوی حیات دهد

مرگ، پایان زندگی نیست. این ادعا را دانش‌آموز هفده ساله اهل شوش به اثبات رساند.

روز گذشته، اهدای عضو یک دانش‌آموز در بخش شاوور شوش به دو بیمار نیازمند عضو، حیات دوباره بخشید.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه شاوور شوش در گفت‌وگو با ایرنا توضیح داد، با رضایت خانواده دانش‌آموز سیدعلی فاضلی که دچار مرگ مغزی شده بود، اعضای بدن وی شامل کلیه‌ها، قلب و کبد به بیماران نیازمند اهدا شد.

این دانش‌آموز هفده ساله روستای کعب زیدان بخش شاوور شهرستان شوش که در پایه اول دبیرستان فرهیختگان فارابی تحصیل می‌کرد در حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شد و روز گذشته، اعضای بدن این دانش‌آموز در بیمارستان‌های اهواز و شیراز به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

جدای از این ‌که این اقدام نیکوکارانه، دوباره طعم سلامت و زندگی را به چند بیمار هدیه کرد، رضایت والدین این دانش‌آموز برای اهدای عضو عزیز از دست رفته‌شان هم درخور توجه است و باید به آن نگاه ویژه شود.

در حالی که هنوز هم بسیاری از شهروندان با اهدای عضو عزیزان از دست رفته‌شان مخالفت می‌کنند و حتی در برخی مناطق کشور، حرف زدن درباره این موضوع هم با واکنش‌های شدید مواجه می‌شود، اما اقدام این خانواده روستایی نشان داد که می‌توان در مقابل کلیشه‌های ذهنی ایستاد و کاری انجام داد که سراسر آن، خیر و رحمت است.

گرچه اقدام این خانواده به خودی خود، بهترین نمونه فرهنگ‌سازی برای دیگر خانواده‌هایی است که در شرایط مشابه قرار دارند، اما به نظر می‌رسد بد نیست وزارت آموزش و پرورش و دیگر مسئولان این شهر هم این اقدام بزرگ را ارج نهند و به صورت کلامی هم که شده، از این خانواده داغدار قدردانی و دلجویی کنند.

آوید طالبیان - ‌گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها