در بودجه 93

راه آهن قزوین – رشت 160 میلیارد تومان اعتبار گرفت

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 160 میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه آهن قزین –رشت در بودجه سال 93 خبر داد.
کد خبر: ۶۴۹۸۸۲
راه آهن قزوین – رشت 160 میلیارد تومان اعتبار گرفت

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: متاسفانه اجحاف بسیار بزرگی طی سال های اخیر در حق مناطق شمالی کشور شد و طرح راه آهن قزوین - رشت در سنوات گذشته با کندی مواجه شد و در حال حاضر میزان پیشرفت این طرح 50 درصد است.

وی خاطر نشان کرد: راه آهن قزوین - رشت طرح ملی و حتی بین المللی است که حلقه مفقوده کریدور شمال –جنوب است و نقش مهمی در برقراری ارتباط بین کشورهای شمالی ایران با سواحل جنوبی ایفا خواهد کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امسال 160 میلیارد تومان به راه آهن قزوین- رشت اختصاص یافته ضمن اینکه برای آن 600 میلیارد تومان فاینانس پیش بینی شده است که من خیلی امیدوار به این منبع نیستم و تقاضا می کنم دولت با توجه به اولویت توسعه حمل و نقل ریلی از هر محلی که ممکن است، منابع موردنیاز این طرح را تامین کند.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس فقدان زیرساخت ها را از مهمترین دلایل بیکاری بالا در استان گیلان ذکر کرد و گفت: استان گیلان از نظر نرخ بیکاری رتبه سوم کشوری را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها