معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از افتتاح خط آهن قزوین ـ رشت ـ آستارا در سال آینده خبر داد و گفت: این خط آهن باید امسال به بهره‌برداری می‌رسید، اما به دلیل مسائل مالی و بودجه با مشکلاتی روبه‌رو شده که در صورت برطرف شدن این مشکلات، این طرح در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۲۵۸۸۱

حسین نازدار با بیان این‌که خط آهن قزوین ‌ـ‌ رشت ‌ـ‌ آستارا از مهم‌ترین خطوط ریلی در حال ساخت است که بخشی از کریدور اصلی بین‌المللی شمال ـ جنوب را تشکیل می‌دهد، افزود: بنادر شمالی و جنوبی کشور از طریق این خط آهن به یکدیگر متصل می‌شود و از نظر ترانزیتی قابلیت جابه‌جایی انبوهی از بار در کریدور شمال ‌ـ‌ جنوب را فراهم می‌کند و منبع درآمدی خوبی برای کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که با تکمیل این مسیر ریلی سالانه ده میلیون تن کالا جابه‌جا می‌شود، تصریح کرد: ساخت این راه‌آهن از سال 85 آغاز شده و تا سال 89 پیشرفت فیزیکی آن سالانه حدود 7 درصد بود، اما از سال 90 سالانه 12 درصد پیشرفت داشته است.

وی یادآور شد: در این مسیر حدود 70 پل بزرگ و 53 تونل به طول 22 کیلومتر در حال ساخت است که بیش از 90 درصد این تونل‌ها ساخته شده‌ است.برای تکمیل خط آهن قزوین ‌ـ‌ رشت ‌ـ‌ آستارا حدود 800 میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است که امسال از محل اوراق مشارکت، رقمی برای این خط ریلی در نظر گرفته شده است.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها