رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در اوکراین، گفت: امروز خطر تجزیه اوکراین را تهدید می‌کند، هم‌چنین امنیت قفقاز نیز بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۴۹۴۳۶
خطر تجزیه اوکراین را تهدید می‌کند

علی‌اکبر ولایتی که عصر دوشنبه در مرکز تحقیقات استراتژیک با رییس موسسه مطالعات بین‌المللی ژاپن و هیات همراه او دیدار کرد، با اشاره به وضعیت منطقه و تمایل آمریکا برای باقی ماندن در آن، خاطرنشان کرد: بحران سوریه اهمیت زیادی برای ما دارد. این بحران که از سه سال قبل آغاز شده است به مرحله‌ای رسیده که توازون قوا به نفع ملت سوریه و حامیان آن‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: به دلیل اهمیت ژئوپلتیک منطقه آمریکا مایل به ترک آن نخواهد بود.

او تاکید کرد: ایران از ابتدا در رابطه با بحران سوریه معتقد به راه‌حل سیاسی بوده و بارها گفته است که ورود اسلحه از خارج و کشتار مردم این کشور نتیجه‌ای نخواهد داشت بنابراین تنها راه‌حل مطلوب برای حل بحران سوریه مذاکره، گفت‌وگو و راه‌حل سیاسی است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در اوکراین، افزود: امروز خطر تجزیه اوکراین را تهدید می‌کند، هم‌چنین امنیت قفقاز نیز بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها