مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال خبر داد:

صدور ۲.۱ میلیون شناسنامه مکانیزه

درخواست تعویض شناسنامه درغیر ازمحل صدور شناسنامه امکانپذیر است که در این گونه موارد پس از تنظیم درخواست و با توجه به آرشیو الکترونیکی 120 میلیون سند هویتی ایرانیان شناسنامه مکانیزه در همان محل صادر می شود.
کد خبر: ۶۴۸۶۰۱
شناسنامه عوض کنید؛ با شرایط استثنائی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روابط عمومی ثبت احوال، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور با اعلام این مطلب گفت: افراد پس از رسیدن به 15 سال تمام و سن30 سالگی جهت تعویض عکس ، افراد دارای احکام صادره از محاکم دادگستری و همچنین براساس تصمیمات متخذه هیاتهای حل اختلاف ، آرای صادره از کمیسیونهای تشخیص سن یا مصوبات نام خانوادگی و یا کسانی که شناسنامه آنها مستعمل شده، می توانند برای تعویض شناسنامه خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

مهدی تدین افزود: اشخاص 18 سال به بالا، افراد کمتر از 18 سالی که دارای حکم رشد هستند و پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه خود جهت فرزندان کمتر از 18 سال و مادر تا زمانی که در قید زوجیت پدر طفل باشد با ارائه شناسنامه خود و نیز سرپرست قانونی ( قیم ، امین ، وصی ) برای افراد صغیر و محجور با ارائه مدارک مستندکه سمت او احراز شده باشد می توانند با مراجعه با دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال سراسر کشور نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کنند.

وی درباره تعویض شناسنامه نمونه جدید مستعمل گفت: اصل شناسنامه، سه قطعه عکس 4×3 تمام رخ جدید ( برای اشخاص 15 سال به بالا ( و پرداخت هزینه مربوطه، طبق تعرفه کنونی الزامیست.

وی افزود:چنانچه شناسنامه ای که جهت تعویض ارائه می شود فاقد عکس باشد ارائه اصل و تصویر مدارک معتبر عکسدار از قبیل ( گذرنامه ، کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت ، گواهینامه رانندگی ، کارنامه عکسدار دوره های تحصیلی راهنمایی به بالا ، معرفی نامه عکسدار محصلین از سوی مدرسه ای که مشغول تحصیل است یا کارت شناسایی عکسدار کارکنان دوایر دولتی باذکر مشخصات سجلی ) الزامی است .ضمناً پس از تطبیق اصل و تصویرمدارک معتبر یاد شده، اصل مدرک مسترد خواهد شد.

تدین تصریح کرد: چنانچه صاحب شناسنامه فاقد هر یک از مدارک مذکور باشد از طریق معرفی وی به نیروی انتظامی، درخواست تایید عکس شده و کارمندان دولت یا کسبه(با جواز کسب) می توانند نسبت به تایید هویت در پشت عکسهای دارنده شناسنامه اقدام کنند.

وی افزود: شناسنامه منحصرا مطابق مندرجات نسخه سند سجلی موجود در ثبت احوال که در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ثبت شده است پرینت و صادر می شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل تاکید کرد: از آنجائی که شناسنامه سند هویت اشخاص است ، برای حفظ حقوق خود به دقت از آن نگهداری شودد و همچنین ودیعه گرفتن و ودیعه گذاردن شناسنامه تحت هر شرایطی ممنوع است، به مصداق سوء استفاده از سند حاکمیتی شامل مجازات می شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خراسان رضوی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
توی این دهات و شهرهای دور افتاده كسانیكه فوت میكنند شناسنامه های متوفیان را به اتباع افغان میفروشند با قیمت ١ میلیون تومان , باید كنترل بیشتر در این بخش شود و این شناسنامه ها باید تحویل اداره ثبت و احوال شود و باطل و امحاء شود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها