به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س)

زندانیان زن سرپرست خانواده آزاد می‌شوند

زندان نتیجه اعتراض زن راهبه به فعالیت اتمی آمریکا

زنی که زندانی شدن را افتخار می‌داند

یک راهبه کاتولیک آمریکایی که وارد یکی از تاسیسات هسته‌ای نظامی این کشور شده بود، به خاطر خسارات وارد آورده به حدود سه سال زندان محکوم شد.
کد خبر: ۶۴۷۹۳۳
زنی که زندانی شدن را افتخار می‌داند

«مگان رایس» راهبه ۸۴ ساله آمریکایی است که به همراه دو معترض دیگر حفاظ تاسیسات «اوک ریج» در ایالت «تنسی» را بریدند و وارد آنجا شدند.این تاسیسات برای فرآوری و انبار کردن اورانیوم است. نام دو نفر دیگر «مایکل والی» و «گرگ بورتج اوبد» است. این دو به بیش از پنج سال زندان محکوم شدند.

بعد از آنکه این افراد در ماه ژوئیه ۲۰۱۲ وارد تاسیسات Y-۱۲ آمریکا شدند، شیوه‌های امنیتی این تاسیسات عوض شد.

دادگاه آنها در شهر ناکسویل در ایالت تنسی برگذار شد. خانم مگان از دادگاه خواست تا با او تساهل نکنند و هر چه در توان دارند علیه او انجام دهند؛ این بانوی سالخورده معترض به سیاست‌های اتمی آمریکا خطاب به کسانی که محاکمه‌ش می کردند؛ گفت: «اگر تا پایان عمرم زندانی‌ام کنید، بزرگترین هدیه را به من داده‌اید.»

خواهر مگان که اهل واشنگتن، پایتخت آمریکاست، در دادگاه گفت تنها افسوسش این است که چرا زودتر دست به عمل نزده است.

گزارش های رسیده حاکی از این است که این افراد در ماه مه سال گذشته، محکومیت‌هایی تا ۲۰ سال گرفتند؛ البته دادگاه برای دو نفر دیگر به دلیل آنکه سابقه محکومیت داشتند، زندان‌های طولانی مدت‌تری بریده است. آنها همچنین محکوم شدند که بیش از هزار دلار به تاسیسات اتمی خسارت زده‌اند.

این سه نفر حفاظ را بریدند و در دو ساعتی که در محوطه بودند، شعار نویسی کردند، با چکش به جان یک دیوار افتادند و نوارهای پلاستیکی مخصوص «صحنه جنایت» در محل نصب کردند. این فعالان صلح، بیرون محوطه را هم با شیشه‌های شیر بچه که از خون پر شده بود، خون پاش کردند. وقتی هم که یکی از محافظان این پایگاه به آنها نزدیک شد، به او غذا تعارف کردند و آواز خواندند. (بی.بی.سی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها