قطعاتی که قیمتشان را کمتر باور می‌کنید

شاید داشتن خودرویی لوکس برای بیشتر ما رویایی شیرین باشد، اما بد نیست کمی هم به هزینه نگهداری آنها توجه کنیم و بعد به رویا‌پردازی ادامه دهیم.
کد خبر: ۶۴۷۸۹۲
قطعاتی که قیمتشان را کمتر باور می‌کنید

اگر پایتخت‌نشین هستید و از حال و روز منطقه چراغ برق و خیابان ملت بی‌خبر نیستید شاید لازم است دوباره به این منطقه سری بزنید و ببینید بسیاری از مغازه‌ها رو به فروش قطعات خودروهای لوکس آورده‌اند، چون به قول معروف هرکه بامش بیش برفش بیشتر.

گرچه هنوز هم تولیدات داخلی و قطعاتشان به لطف قانون حمایت از تولید‌کنندگان در صدر خرید و فروش‌های این خیابان هستند، اما به گفته بسیاری از فعالان بازار قطعات یدکی، لوازم پراید و پژو برای جوری جنس در بسیاری از فروشگاه‌های لوازم یدکی این منطقه یافت می‌شود و اصل سود خرید و فروش در قطعات یدکی ماشین‌های لوکس بیشتراست.

شاید از خودتان بپرسید طبق قانون اگر خودرویی وارد کشور می‌شود باید دارای نمایندگی رسمی از تولید‌کننده باشد، پس بدون تردید نماینده رسمی مسئول تهیه و توزیع لوازم یدکی یا قطعات مورد نیاز اتومبیل‌های آن شرکت است، ولی ظاهرا واقعیت بازار کشورمان کمی متفاوت از این موضوع است چون بنز، بی‌ام‌و، مازراتی و پورشه یا دیگر خودروها گرچه اکنون در ایران نمایندگی انحصاری داشته و تعدادی هم نمایندگی به صاحبان خودروهایشان معرفی کرده‌اند، اما هنوز همه راه‌ها به خیابان چراغ برق ختم می‌شود.

مشکل اینجاست که نمایندگی‌های این‌گونه خودروها به هر دلیل بسیاری از قطعات و لوازم مورد نیاز مشتریان خود را در انبار ندارند و با تاخیری چند روزه از طریق دنیای مجازی آنها را به نمایندگی یکی از کشورهای اطراف یا یکی از مناطق آزاد سراسر ایران سفارش داده و پس از حمل به داخل مرزها به متقاضی تحویل می‌دهند، پس اگر کسی عجله داشته باشد فروشگاه‌های خیابان ملت آخرین گزینه برای اوست، نه نمایندگی. درهمین حال سیری در قیمت قطعات این خودروها برای خود دنیایی است؛ دنیایی که سیاحت در آن شاید من و شما را از رویا‌پردازی درباره داشتن این خودروها منصرف کند!

عماد عزتی ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
۰
۰
كلا صاحب نداره!!!!!!!
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
۰
۰
برای من و امسال من یك و چهارصد، یك و چهارصد ولی برای كسی كه این ماشینا رو سوار میشه این مبلغ همون 70،60 هزار تومان خودمونه
بد بخت
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
۰
۰
مونده غصه آنها را هم ما بخوریم.
اصغر دیزل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
۰
۰
آخی طفلكی ها چی می كشن !!!
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
۰
۰
با این تفاسیر یعنی من اگه به هر جای یكی ازینا بزنم باید سویچو دودستی تقدیم كنم وبرم!!!!!!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
اینا چیه . چراغ راهنمای ماشین من شكسته 5 هزارتومن خرجشه .

نیازمندی ها