سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

مذاکرات 1+5 با ایران سازنده بود

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دور جدید مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران را سازنده و مفید دانست.
کد خبر: ۶۴۷۸۰۷
مذاکرات 1+5 با ایران سازنده بود

مایکل مان سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مذاکراتی که از روز گذشته شروع شده است، امروز هم ادامه خواهد یافت.

وی که در مقابل هتل محل اقامت هیات های 1+5 به خبرنگاران پاسخ می داد، فقط به گفتن همین جمله بسنده کرد اما همه خبرنگاران منتظر پایان این دور از مذاکرات و اعلام نتیجه هستند.

مذاکرات ایران و گروه 1+5 از صبح سه شنبه در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در شهر وین اتریش آغاز شده است.

دور اول مذاکرات به ریاست کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران آغاز شد که کمتر از یکساعت طول کشید.

پیش از آغاز دور اول مذاکرات نمایندگان روسیه و چین با ظریف بصورت دو جانبه دیدار و گفت و گو کردند.

ظریف همچنین با رییس جمهوری و وزیر امور خارجه اتریش و نیز یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفت و گو کرد.

دور دوم مذاکرات به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد که پیش از آن، نشست چهار جانبه نماینده ایران با نمایندگان آلمان، انگلیس و فرانسه برگزار شد.

دور سوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 نیز در سطح معاونان وزرای خارجه هفت کشور صبح چهارشنبه به وقت محلی و به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها