جزئیات اولین گزارش معیشت کارگران

هزینه خانوار 4 نفره 2.2 میلیون شد

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری:

دستمزد کارگران قبل از ۲۰ اسفند تعیین می‌شود

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به اینکه بررسی هزینه معیشت خانوار در تمامی استان‌های کشور به پایان رسیده است گفت: در جلسه امروزبا ربیعی نیز درخواست بیشترین افزایش دستمزد کارگران را خواهیم داشت.
کد خبر: ۶۴۷۷۴۳
دستمزد کارگران قبل از ۲۰ اسفند تعیین می‌شود

غلامرضا عباسی در گفت وگو با تسنیم؛ با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات ما در جلسه امروز وزیر با نمایندگان کارگران تعیین دستمزد با لحاظ کردن معیشت است گفت:وضعیت موجود به شدت دشوار است و شرایط کارگران به حدی است که جوابگوی زندگی خودشان نیست.

وی با بیان اینکه طرح توزیع سبد کالایی یک تجربه تلخ از عدم حمایت دولت یازدهم از اقشار ضعیف و درآمد جامعه در اذهان جامعه کارگری بر جای گذاشت، اظهار داشت: در حال حاضر در شرایطی از اختصاص سبد کالایی در مرحله دوم به تمامی جامعه کارگری صحبت‌ها می‌شود که تاکنون هیچ‌گونه آماری در این خصوص از ما خواسته نشده،به همین دلیل فکر می‌کنم که این بازی جدید دولت است.

عباسی بیان اینکه در حال حاضر بین حداقل دستمزد کارگران با واقعیت‌های جامعه فاصله بسیاری وجود داردگفت: به عنوان مثال در برخی از کالاهای اساسی سبد خانوار افزایش 100 درصدی را شاهد بودیم، تغییری که هیچ‌گاه در دستمزدها دیده نشد.در جلسه امروزبا ربیعی نیز درخواست بیشترین افزایش دستمزد کارگران را خواهیم داشت.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری افزود: در راستای استخراج هزینه‌های معیشت خانوار کمیته های استانی در سراسر کشور فعال شده و بررسی‌هایی را در خصوص هزینه 42 قلم کالای اساسی انجام دادند.

وی از اتمام بررسی هزینه معیشت خانوار در تمامی استان‌های کشور خبر داد و افزود: گزارش‌ها مربوطه به شورا ارسال در هفته جاری به یک جمع بندی نهایی در خصوص میانگین حداقل دستمزد خواهیم رسید و تا قبل از 20 اسفند نتیجه آن باید اعلام شود.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با اشاره به فضای نامساعد کسب و کار در کشور و هزینه تمام شده بالای تولیدتصریح کرد:عدم تناسب بین هزینه‌ها و درآمدهای یک واحد تولیدی مشکلات بسیاری را برای کارفرمایان ایجاد کرده است که از پس افزایش دستمزد کارگران بر نمی آیند بر همین اساس باید دولت با ارائه بسته ها حمایتی زمینه کمک به جامعه کارگری کارفرمایی را به صورت توامان فراهم کند.

این فعال کارگری تاکید کرد: هیچ کدام از مدل‌های مزد اجتماعی، مزد تلفیقی، مزد گروه سنی زیر 30 سال و بالای 30 سال و مزد منطقه‌ای برای شرایط فعلی مناسب نیست و اجرا نمی شود و گفتگوها به شیوه سال‌های گذشته و به روش تکراری چانه زنی کارگران و کارفرمایان دنبال می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
جالبه در اداره ما به مدیران تعلق گرفته ولی به هیچ یك از كار گران تعلق نگرفته آیا عدالت اینه؟
ب م
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
با سلام اگه سال اینده حقوق زیر یك میلیون باشه قشر كارگر چكار كنن
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
كسی به حرفتون گوش نمیده زیاد خودتونو اذیت نكنین
چ
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
همه این حرفها تكراری است و برنامه همیشگی است و یك دفعه باز مثل همیشه میشه 40و50 تومان اضافه به سال قبل . ما كه عادت داریم به این یك جانبه گرائی ها چرا جام جم شما دیگه تكرار می كنی؟!!!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
۰
۰
همه اقلام با افزایش دلار بالا رفته ولی حقوق كارگران همون دستمزدقبل ازافزایش دلار است این همه شعار ندید
كه داریداز قشركارگر حمایت می كنید اول عمل كنید بعدشعاربدهید همه باید بدانند فردا قیامت باید جواب پس بدند
بترسید از خدا كه حق كارگر همه جا داره پایمال میشه كسی حرفی نمیزند این كار شما عدالت نیست
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
۰
۰
به این دولت تدبیر وامید. امیدی نیست
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
۰
۰
نرخ تورم با این شرایطی كه داره بوجود می اید سال اینده مشخصه حال باید نماینده كارگران با التماس از نماینده كارفرمایان یك مقداری را برای افزایش حقوق كارگران در سال اینده درخواست كنه.
كارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
كارفرمای ما این افزایش 15هزارتومانی بن كارگری را نمی دهد اگر اعتراض هم بكنیم با اخراج شدن روبرو می شوییم
ا.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
۰
۰
شما با این حرفاتون بیخودی دل كارگرها رو شاد میكنید بعدم هیچ كاری نمیكنید مثل یه بازی شده كه آخرش میشینید و به حال كارگرها میخندید . مطمئن باشید یه روزی ما میشینیم و به حال شما میخندیم فقط فرقش تو اینه كه خنده ما به شما جزای عمل بد شماست و خنده شما ثوابیست برای ما و عذابیست برای خودتان

نیازمندی ها