کد خبر: ۶۴۶۹۵۵
طعنه های مسعود کیمیایی به گبرلو و برنامه «هفت»

مسعود کیمیایی کارگردان قدیمی سینمای ایران که امسال با اثر نه چندان موجه «متروپل» در جشنواره حاضر بود در گفتگویی مفصل با رفقای قدیمی اش پرویز نوری و جواد طوسی در «بانی فیلم» نکاتی را در انتقاد ار آنها که در جریان نمایش فیلمش کف و سوت می زدند مطرح کرده است. به گزارش شبکه ایران کیمیایی در جایی از این گفتگو هم طعنه ای زده است به مجری «هفت». بخشی از گفته های کیمیایی را در ادامه می خوانید با ذکر این توضیح که نیمی از این گفتگو متعلق است به صحبتهایی که نوری و طوسی در مدح کیمیایی بیان کرده اند.

آن جوانانی که ته سالن نمایش فیلم من دست و سوت می زنند بیشتر از من مطلب نوشته اند؟

آن جوانانی که ته سالن نمایش فیلم من دست و سوت می زنند را بیاورید. همه آنان روی هم آیا بیشتر از من فیلم دیده اند و کتاب خوانده اند و پیاده راه رفته اند؟ بیشتر از من بی پولی و پولداری کشیده اند؟ بیشتر از من کار سیاسی کرده و بازجویی شده اند؟ بیشتر از من دلهره داشته اند و عاشق شده اند؟ بیشتر از من مطلب نوشته اند؟ پس تو باید بنشینی پای من. تو باید به من گوش بدهی. هم ریشه ای نگاه کن، هم دم دستی. دوره دوره ی انکار است. آن لایه میانی که دارد درد می برد ما هستیم. لایه بالایی می خواهد با انکار تو خودش را اثبات کند. اگر بپرسید چه چیری را می خواهد اثبات کند حرفی برای گفتن ندارد.

خود آن برنامه ترجیحا شلوغ کاری و اضافه کاری و رنگ آمیزی مضمون را انتخاب می کند

مجری برنامه «هفت» با کسانی کنار می آید که هم اندازه خودش باشند. خود آن برنامه ترجیحا شلوغ کاری و اضافه کاری و رنگ آمیزی مضمون را انتخاب می کند. او نگاه نمی کند به اینکه زندگی بزرگان سینما چگونه گذشت؟ آنان جز اینکه وامدار قفسه کتابخانه و کتابها و فیلمها و دلسوز جامعه خودشان باشند چیز دیگری نداشته اند. نقدها انگار درباره این است که چرا شما نگران سرنوشت سرزمین ات هستی؟

عده ای از شهرستانها به تهران آمده اند و در بحثهای کافی شاپی با سینما آشنا شده اند

عده ای از شهرستانها به تهران آمده اند و در بحثهای کافی شاپی با سینما آشنا شده اند. حالا اینها درباره هنرمند حرف می زنند. این در حالی است که خودشان کوچکترین لمسی از هنر نداشته اند. آیا هیچکس نیست که نگران زن «متروپل» باشد؟ زنی که این اتفاقات برایش افتاده و خونی و زخمی گرفتار جایی شده به نام سینما. حالا اگر تو از فیلم و بیان آن خوشت نمی آید نگران این زن که باید باشی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها