کمیسیون تلفیق مجلس با رای اکثریت اعضا به دولت اجازه داده شد از ابتدای سال ۹۳ مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کند.براساس این مصوبه به دولت اجازه داده شد تا سقف 48 هزار میلیارد تومان از افزایش قیمت حامل های انرژی کسب درآمد و مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کند.
کد خبر: ۶۴۶۷۷۲
مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از ابتدای سال ۹۳ اجرا می شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، براساس این مصوبه مقرر شد از این مبلغ 10 درصد برای بهداشت و درمان، 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون هدفمندی و تا سقف 10 هزار میلیارد تومان برای بخش تولید پرداخت شود.

پیش از این نیز در قانون بودجه 11 هزار و 300 میلیارد تومان علاوه بر مبلغ 48 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده بود.

جلسه ویژه ۵۷ عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده کل کشور با حضور هفت عضو دولت و یک عضو شورای نگهبان برای رفع ایرادها و ابهام های بیست گانه شورای نگهبان به لایحه بودجه امروز برگزار شد .

ایرادهای شورای نگهبان به دو دسته شکلی و محتوایی تقسیم می شود.

نخستین و مهمترین ایراد شورای نگهبان به نرخ پانزده سنتی خوراک پتروشیمی ها بود که اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه پیش از ظهر خود به اتفاق آرا این نرخ را حذف و هر گونه قیمت گذاری را به دولت واگذار کردند.

علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر این تصمیم را به نفع بخش پتروشیمی در بازار سهام توصیف کرد و گفت : روند افزایش قیمت شاخص سهام که از دیروز شروع شده است با این خبر خوب باز هم افزایش پیدا می کند.

بحث هدفمندی یارانه ها ، ایراد بعدی شورای نگهبان قرار است در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بررسی شود.

حمیدرضا فولادگر عضو این کمیسیون نیز گفت : ایراد شورای نگهبان به این بند از آن جا ناشی می شود که این شورا اعتقاد دارد که مجلس نمی تواند دولت را ملزم کند که درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ، لایحه به مجلس ارائه کند.

بعد از پایان رفع ایرادها و ابهام های شورای نگهبان به بودجه سال آینده کل کشور در کمیسیون تلفیق ، لایحه بودجه فردا در صحن علنی به رای نمایندگان مجلس گذاشته خواهد شد.

این لایحه بعد از آن به شورای نگهبان می رود و با تامین نظر این شورا به دولت ابلاغ می شود و دولت هم پنج روز فرصت دارد تا بودجه سال 1393 کل کشور را به دستگاه ها و سازمان ها ابلاغ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۳
چشم به راه
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
هیچی دیگه اینا كه راه احمدی نژاد رو ادامه دادن !! چرا اونهمه ازش انتقاد كردن و میكنن
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
با سلام
بنظر میرسد دولت و مجلس یك موضوع از خاطرشان رفته آنهم اینكه چرا با وجود ثابت نگه داشتن مبلغ یارانه قیمت حاملهای انرژی هرساله چندین مرحله افزایش میبابد مگر غیر از این بودكه یارانه باید صرف هزینه حاملهای انرژی و سایر افزایش ها گردد.پس چطور یارانه دوسال است كه ثابت مانده ولی قیمتها افزایش می یابند مردم از كجا واز افزایش كدام درآمد پرداخت ها رانجام دهد.
پشمكی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
خدا بخیر كند انشاءا...
فرزند شهید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
چرا می خواهید مردم را بیشتر تحت فشار بگذارید؟ به خدا مردم دارن از گرسنگی می میرند دوره اول هدفمندی یارانه ها سفره مردم را بسیار كوچك كرد بابا تو را به خدا یه سری توی خیابانها برنید...بابا اسلام كه تأكید بر حمایت از مردم عامه و كم درآمد دارد !!
اشنا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
جای بسی تاسف است در چنین شرایطی كه تورم به كمر اقشار كم درامد فشار زیادی وارد می كند افرادی كه خود با درامدهای بالا بدون توجه به اثرات زیانبار مرحله اول كه اقتصاد ایران و زندگی مردم را به این روز كشاند ورشد اقتصادی 8 درصدی رابه منفی 8 الی9 درصد كشاند وطبقه متوسط جامعه رابه طبقه فقر تبدیل كرد وطبقه دارا راداراتر كرد
بیستون
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
مثل اینكه خوشتون میاد، دم به دقیقه مردم رو نگران كنید
افشین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
بیشتر از این به مردم به فشار نیاورید .خواهشن بگذارید چند سال مردم آرامش داشته باشند
كارگر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
واااااااااااااااای خدایا دوباره گرونی خدایاااااابه دادمون برس
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
تازه مونده قدر احمدی نژاد رو بدونیم .
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
متاسفانه تصمیم گیرندگان افرادی هستند ازدرامدهای زیادی برخوردارند مسلما درد طبقات متوسط وكارمند وحقوق بگیر وگارگران كه كمرشان با این تورم وگرانی شكسته وبا افزایش قیمت انرژی تورم دوچندان خواهد شد بطوری كه نمایندگان محترم مجلس در بررسی لایحه بودجه 93 با افزایش حقوق كارمندان مخالفت نمودند با این افزایش قیمتها ی انرژی زندگی برای كارمندان وبازنشستگان واقعا مشكل خواهد شد.درحال حاضر نیز اززندگی مناسبی برخوردار نمیباشند.
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
برادر عزیز چه بخیر كند پس پولدارها چكاركنند ماكه طبقه پایین بودیم سبد كالا نداند فرداهم می گویند شما نیازمند نیستید ، پس باید بگویم خدا یاشكر
م
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
زندگی در ایران = هر روز یك استرس جدید
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
خداحافظ زندگی پر تنش ... ما كه رفتیم ... دیدار به قیامت !
زیر خط
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
من فقط موندم ببینم اون دو نفری كه به این خبر امتیاز مثبت دادن ماله كدوم محله ان ( و كدوم دهك)؟
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
حداقل بذارید عید بگذره و بعد این هدف مندی رو شروع كنین
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
خدا به خیر كنه
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
بزارید ببینیم دولت تدبیر و امید كه این همه به دولت قبلی رو زیر سوال میبره میخاد چه گلی به سر این مملكت بزنه. ببینیم واقعا اوضاع گل وبلبل میشه با اجرای این مرحله. در اولین فرصت كه درباره اقدامات اشتباه اقتصادی دولت احمدی نژاد حرف زد!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
هنوز اشكش مونده.
یك گارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
این قسمت خودش نظر سنجی است بابا دست نگه دارید فقط شما با این كارتون به نفع پولدارها كار میكنید ،با این شرایط حق ضعیف پایمال میشه و به اسم كمك به قشر ضعیف ،بدتر انها را داغون میكنید بابا كمرمان شكست از گرانی دست نگه دارید اجرا نكنید اخه این چه كاریه
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
مردم تحمل موج جدید گرانی را به هیچ وجه ندارند
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
۰
۰
هدفمندی یارانه فشار زیادی به مردم وارد كرده است
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
۰
۰
از فاز اول اجراش گل گرفتیم از فاز دومش گلاب!؟؟؟ برای كسائیكه از جنس مردم نیستند و ماهانه چندین میلیون تومن حقوق مزایا و .... میگرند گفتن اجرای مرحله دوم هدفمندی بسیار آسان است مضاف بر اینكه مرحله اول ثابت كرد كه جرا این طرح فقیر را فقیرتر و ثروتمند را ثروتمند می كنند حالا شما بگید تصمیم گیران كیا هستند؟؟؟فقیرند یا ثروتمند؟چرا تصمیم به این مهمی به سرنوشت و زندگی تك تك مردم تاثیر می گذارد نبایستی به همه پرسی عمومی گذاشته شود؟؟؟!!!چرااااااا؟؟؟
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
۰
۰
نظری ندارم:-!

نیازمندی ها