شانس خوبی برای صعود به المپیک داریم

وینگادا: همه چیز نهایی شد فقط مانده امضای قرارداد

کد خبر: ۶۴۶۵۴۱
وینگادا با کرش مفید است


«نلو وینگادا»ی پرتغالی چراغ سبز لازم را برای مربیگری تیم فوتبال امید ایران گرفته و کاملا محتمل است که طی همین روزها حکم سرمربیگری‌اش امضا شود.

البته وینگادا پیش از آن‌که انتخاب فدراسیون فوتبال ایران باشد، انتخاب کارلوس کرش سرمربی تیم ملی فوتبال است که هموطن و دستیار سابقش در تیم ملی جوانان پرتغال را به علی کفاشیان معرفی کرده تا با چراغ سبز او، فدراسیون نیز وینگادا را تائید کند. دلیل آن نیز مشخص است، فدراسیون نمی‌خواهد با نه گفتن به درخواست کرش، خاطر سرمربی تیم ملی را مکدر کند.

اگر دقت کنید بخوبی در می‌یابید که چرا فدراسیون این روزها از توافق با کرش تا سال 2018 خبر داده است. بدیهی است کرش فعلا به درخواست فدراسیون برای ادامه همکاری چراغ سبز نشان داده، چون منتظر است نتیجه سفارش خود برای عقد قرارداد با وینگادا را ببیند. هر چند نمی‌خواهیم بدبینانه به قضیه نگاه کنیم، اما وینگادا برای تیم امید زمانی مفید خواهد بود که کرش نیز در راس تیم ملی ایران باشد و بعد از جام‌جهانی نخواهد به تیم دیگری برود. نکته‌ای که باید بدان توجه داشت، این است که یا کرش پیش از جام‌جهانی قرارداد تازه‌ای را با فدراسیون ایران منعقد نخواهد کرد یا اگر هم قرارداد ببندد، در قرارداد جدید بندی را خواهد گنجاند که برای جدایی احتمالی، مشکل خاصی نداشته باشد. البته طبیعی نیز هست، چون هر مربی که با تیمی راهی جام‌جهانی می‌شود، خود را در معرض انتخاب‌های تازه‌ای قرار می‌دهد و کرش نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما در رابطه با وینگادا باید بگوییم که منهای این‌که او تا چه حد می‌تواند برای فوتبال ایران ثمربخش باشد، باید گفت که در صورت ماندن کرش در راس تیم ملی تا سال 2018، پیوند عمیقی بین این دو پرتغالی برقرار خواهد شد که می‌تواند به تقویت بنیان‌های فوتبال ملی کشورمان بینجامد. چه در غیر این صورت اگر وینگادا را منهای کرش تصور کنیم، یک جای کار لنگ خواهد زد.

در حقیقت این نیز برمی‌گردد به زمان بلندمدتی که این مربی پرتغالی نیاز خواهد داشت تا با شناختش از فوتبال ایران و زیر ذره‌بین بردن استعدادهای جوان فوتبال کشورمان،‌ بهترین‌های آنها را به اردو دعوت کرده و با کار و تمریناتی پیوسته، تیم امید را در وهله نخست آماده حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی کند و در مرحله بعد نیز مهیای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 برزیل.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها